Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

transmission

Trådstartare
Med en månad kvar till julafton och bara en ynka vecka kvar till första advent är det dags för en sådan här tråd tycker jag. Jag antar att vi är, eller åtminstone kommer bli, många som behöver hjälp i julklappsdjungeln. I den här tråden finns hjälpen!

Och jag skulle självklart inte starta tråden utan att själv behöva hjälp. Min lillebror är nybliven student och flyttade hemifrån i höstas, med allt vad det innebär. Därför hade jag tänkt fixa ihop en kasse med allt möjligt som hör studentlivet till. Nu är jag inte själv student så jag känner mig lite lost... Nudlar är givet, då min lillebror inte lagar så värst mycket mat. Dessutom är han lite av en slarver och dålig på att städa, samt är ute och festar en del. Vad hade ni stoppat i kassen? Har ingen budget på hans present så kom med alla möjliga tips! Han pluggar etnologi om det är till någon hjälp.

Sv: Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Bakistabletter, vätskeersättning, torra matvaror som han enkelt lagar till, presentkort på studentlitteratur/mat, kondomer ;)

*kl*
Själv behöver jag tips till en 14-årig kille med Downs syndrom. Han är ganska tillbakadragen och lite besvärad av vår pigga dotter så jag kommer som aldrig riktigt nära nog för att lära känna honom. Han fyllde år nyss och fick ett balansspel från Tiger som han gillade. Förra julen fick han ett plasmaklot. Presentkort har han fått tidigare men det känns så fantasilöst. Vad hittar man på?

Hrm.. någon alkohol? Där skenar ju pengarna iväg snabbt dock. Men annars kanske någon form av basapotek också? såsom plåster, värktabletter, nässpray, nått förkylningspreparat med echinaca för att klara tentorna? Annars gillar jag Ninnurur´s förslag! :D

Jag bestämde mig precis för att köpa ett Monopol med Simpsons-tema till min 20-åriga bror, får hoppas att det blir liite uppskattat åtminstone :o

*kl

Till min mamma har jag tänkt en sån där personlig almanacka som man kan designa själv. Typ med ett collage med bilder på sånt hon tycker om på framsidan. Min syster är svårare, hon är 36 år och här behöver jag lite tips! :)

Pasta och passerade tomater på burk, lite kryddor och recept på pastasås:p

EmpireBroline: Inga intressen? Presentkort är annars ett säkert kort:p

Hon är mammaledig just nu och jobbar som dansare annars. Intressen? Hm jag vet inte, dom har tre småbarn så det tar väl rätt mycket tid. Presentkort vill jag inte köpa, tycker det är lite tråkigt faktiskt haha :)

Typ presentkort till något ställe då? Som spa eller något så hon får lite egentid?

Ja kanske det om jag hittar något som min studentkassan har råd med :)

Halvt KL

Smart det där med basapotek! Det tror jag verkligen inte han tänkt på. Torrvaror ska också in i kassen. :D

kl
Min sambo vill ha billiga (hans eget ord:p) tröjor i julklapp att jobba i (jordbruk). De får gärna ändå inte vara för tunna.
Har någon en idé vart man kan köpa sådant här? Köper gärna typ fem pack.
Han ska få annat med men jag försöker iallafall köpa något varje år han vill ha:p

Hur billigt är billigt? Dressman har vanliga långärmade tröjor för 199/styck. HM har också något liknande för 149/styck men dom såg väldigt tunna ut. Annars kanske sportaffärer kan ha?

Jag hoppas lite naivt att kunna få typ 5 för femhundra, men jag vet inte vart det kan hittas.
Ska vara slit och släng, överväger att kolla på röda korset :p

Kolla jula. dom har en hel del kläder och priserna är rimliga. Borde finnas i olika tjocklekar eftersom det är arbetskläder.

Till en ung kille med Downs syndrom tycker jag det vore perfekt med en julklapp som till exempel "i vår ska vi åka iväg till Tom tits och kolla på alla experiment och avslutar dagen med glass" eller något liknande, det behöver ju inte vara något man måste slå in även om du såklart kan köpa något litet inslagbart också som "bonus" som t ex en poster med hans idol eller något liknande :)

Jag är för en gång skull klar med julklapparna redan innan 1a december, heelt otroligt! Men iaf, saker som iaf jag och alla andra kvinnor (kanske vissa män) uppskattar är saker som man kanske inte unnar sig så ofta. T ex ögonfransförlängning, pedikyr eller liknande. Jag är student och har inte jättemkt pengar över till julklappar i år men jag köpte väldigt många av mina julklappar på LUSH, att mycket av deras grejer är veganska tycker jag är grymt (även om jag inte är vegan) samt att de kämpar mot djurtester. De har grymt fina julklappar som t ex färska ansiktsmasker, ansiktsrengöring, tvål, schampookakor m.m., allt ser också väldigt handgjort ut vilket jag iaf uppskattar, allt luktar himmelst och det kostar inte skjortan och så är mycket ekologiskt. Ett litet tips iaf :)

Bra idé men för dyrt och för svårt att lyckas samköra familjerna. Trots att vi bor grannar på landet så sågs vi bara en gång i somras...

Hans 15-åriga storasyster ska nog får en VS body mist iaf :)

När jag var student uppskattade jag att få en kasse med lite lyxigare och dyrare grejer, som jag inte tyckte jag hade varken råd eller lust att lägga pengar på själv. Typ lite goda ostar eller finare tvål eller doftljus för att pigga upp det annars ganska enahanda studentlivet.

Men så är ju jag en sån som gillar hemmamys och vardagslyx... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka