Ja, hur är det? Eller är det som med mskr, hen finns inte. Men det finns sådana som passar en. Anledningen att jag frågar är att jag ridit en häst i 4 år snart och har nu blivit erbjuden att köpa och ha kvar på samma ställe! Men plötsligt är jag så kritisk till min stora dröm. Älskar hästen som har jättebra temperament och är superfrisk. Hanteringen funkar utan problem, uteritt och hoppning bra MEN sista året har vi haft våra duster i dressyren. Mycket och ofta. Ibland har jag känt att jag skulle kommit längre på en mindre krånglig häst och med "läromästarstuk". ( typ ridskolehäst, som jag också rider 1 g / v ) Rider för tränare och det går framåt men så otroligt sakta.Tränaren sade en gång i förbifarten att det är ganska mkt jobb med den. När ägaren ( som själv ridit in den ) rider verkar hon inte ha samma problem. Usch, hur ska man tänka? Hur mkt "präglas" en häst av den som ridit in den? Den har bara ridits av henne före jag dök upp Hur mycket kan man " fixa till" om man är en medelmåttig ridskoleryttare med hjälp av tränare?.Och finns den perfekta hästen och hur hittar man den? Man vet vad man har, men inte vad man får? Mycket i huvudet nu. Tacksam för all hjälp.