Sv: Den mörka sidan av travsporten
Nu blandar du ihop två saker. Ibörjan på tråden så var jämfördes det trav och ridsport. Där all travsport beskrevs som ett helvete för hästarna medan ridsport var rena himelriket.
Hmmm, verkar som om jag måste ta mig tid att läsa i a f.
Den andra är att enligt artikeln så är det bara pengar som gäller inom travet och att det är det enda som folk som håller på med trav är intresserade av. Vi som håller på med trav vet att det inte är så.
Inte bara, men på den nivån man talar om är det nog den största enskilda komponenten. Du kan väl ändå inte förneka att pengar är mycket viktigare inom trav och galopp än inom andra hästgrenar? Allt verkar mätas i pengar.
Det är jobbigt att diskutera med någon som inte ens kan det minsta om trav och hur det fungerar. Kan man trav så vet man att det inte lönar sig att starta en sjuk häst.
Ska det vara jag det? Jag har medvetet lämnat mig själv utanför detta, eftersom jag anser sakfrågan, djurplågeri, viktigast! Och observera att jag hela tiden har artikeln som argument. Det gäller alltså veterinärens åsikter och inte mina.
I artikeln så står det att trav är bara en penningahungrig djurplågande maskin. Det är det som jag tycker är helt uppåt väggarna fel. Jag säger inte att det inte finns rötägg men travet är inte på det sättet som utmålas i artikeln.
Hur hemmastadd är du i Mantorp?
För diskussionens skull, kan du svara på frågorna? Uteblivna svar tyder annars på att artikeln i dessa stycken är korrekt.
Vad är det då för sakfel i artikeln?
Vad är det för fel i dom uppgifter om hantering av hästar som redovisas?
Vad är det för fel i dom beskrivningar av veterinärens arbetsförhållanden som redovisas?
Vad är det för fel i dom siffror om magsår, lungblödningar mm som redovisas?
Sen kan man ju börja fundera lite. Vi som kan trav påstår att travet inte är den penninghungriga djurplågningsmaskin som artikeln påstår. Däremot så de som inte kan trav tycker tvärtom efter att ha läst en enda artikel. Visst är det lite konstigt.
Du upprepar om och om igen att
"travet inte är den penninghungriga djurplågningsmaskin som artikeln påstår." Men du bidrar inte med några sakuppgifter som skulle bekräfta din ståndpunkt eller ens svarar på frågor! Det gör mig fundersam!
Du nedvärderar dom som är kritiska till travet och som hänvisar till artikeln. Varför? Vad vet du om deras bakgrund och kunskap?
Du har haft flera chanser att tala för travet och vederlägga uppgifterna i artikeln. Varför har du inte tagit dom chanserna?
LIA