Nu har jag skummat igenom de 50 första sidorna och kommit fram till: Det var travvänner som började med jämförelserna trav/ridgrenar, ingenstans sägs "all travsport beskrevs som ett helvete för hästarna", och ingenstans sägs "ridsport var rena himelriket".
Varför inte hålla sig till det som verkligen sägs i st f att överdriva?
Då har vi problem, eftersom jag tycker att mina frågor är synnerligen viktiga, sett mot att dom omfattar uppgifterna i artikeln.
För att underlätta kommer dom här igen, nu försedda med nummer.
1 Hur hemmastadd är du i Mantorp?
2 Vad är det då för sakfel i artikeln?
3 Vad är det för fel i dom uppgifter om hantering av hästar som redovisas?
4 Vad är det för fel i dom beskrivningar av veterinärens arbetsförhållanden som redovisas?
5 Vad är det för fel i dom siffror om magsår, lungblödningar mm som redovisas? Delvis behandlat nedan!
Jag undrar alltså över om veterinärens uppgifter om hur det fungerar (fr a på Mantorp) är felaktiga, inte hur det teoretiskt ska vara på en travbana.
Var har jag talat om "skador hit och dit"?
Varken jag eller någon annan (tror jag) har beskyllt dig för att avsiktligt skada en häst. Var får du dom här tankarna ifrån?
OK, så då är uppgifterna felaktiga? Eller är vi så olika USA?
"Det finns studier i USA som visar att uppemot 50 procent av kapplöpningshästarna har lungblödningar." Se f ö # 105.
Frågan är om du är relevant som standard för hur travet fungerar, eller om du tillhör dom som tar bäst hand om sina hästar? Samtidigt som jag gärna tror på dina uppgifter om dina hästar, samtidigt undrar jag över om nästan alla uppgifter i artikeln är felaktiga. Jag får liksom inte in i huvudet hur en banveterinär i så fall skulle kunna komma med dessa uppgifter.
LIA