Den kortaste beskrivningen

Sv: Den kortaste beskrivningen

Breton = Perfekt.

Utav de sju hundar jag haft i mitt liv så är hon den allra bästa på alla sätt och vis.

BÄSTIS = min aussie Ila.

ASJOBBIG = min ridgeback Camaro. Men det är tillfälligt efter att hon hade sönder en ny väska för mig igår, annars skulle jag nog säga PÅHITTIG.

Intelligent (tänker mycket och dumförklarar mig o mina idéer/påhitt titt som tätt)

Alaskan husky

Senast ändrad:

HOPPIG om jag ska beskriva rasen hovawart men ska jag beskriva mina två hoffar blir det:

CRAZY 1-årig tik

STUDSIG 5-årig hane

Gosig

Staffordshire bullterrier: som helst vill sitta i famnen hela tiden och som inte alls förstår att det blir ganska varm om man sitter ihop som klistermärken hela tiden.

Fårskallevaktare

Fårskallar= matte och husse :D
Isländsk fårhund som anser att flocken och gården ska skyddas från allt levande som rör sig eller låter genom att skrämma väck dem, precis vad hans gener säger.

Frågade sambon hur han skulle beskriva våra frallor.
hanen blev HUNGRIG
och tiken TRÖTT.

:)

Isländske fårhunden: MJUKIS. Gäller både pälsen och psyket.

Dvärgpudlarna: MANIPULATIVA. Utan att man vet hur det gick till har de fått som de ville. Igen.

Pudlar i allmänhet: CLOWNER&DIVOR.

Ögontjänare….

Tysk Wachtelhund.

Gråhårig är annars mitt förslag... ;) Man blir gråhårig av att ha en wachtel... ;) Eventuellt även hårlös för att man sliter sitt hår i förtvivlan emellanåt. (men nu har vårat odjur börjat landa, han är ju bara 4 år så det var väl tidigt ändå. ;) )

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
746
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 891
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 001
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka