dottern är 5 dagar, amningen funkade inte alls på bb..Så fort hon blev lagd till bröstet så blev hon arg, fick inget tag om patten och vill inte suga, hon suger till en gång eller tre sen släpper hon. Även om man handmjölkar fram lite så hon ska få smak på att...Jag får panik när jag lägger henne där å hon börjar skrika å sen slutar när man tar bort henne. Å jag känner de inte speciellt tillfredsställande heller av att ha henne där, jag fick nog lite dåliga vibbar på bb av alla som tryckte på tutten å försökte tvinga henne å äta, å man skulle blotta sig för alla. Jag har pumpat mat å gett henne ersättning i dricksskål å det är väl klart att hon blir ännnu mer bekväm nu för det är juh smidigare att äta ur dricksskål då de kommer med en gång än att ehöva jobba för maten det säger juh sig själv. ett par ggr har man fått henne att suga på bröstet med hjälp av amningsnapp men nu funkar inte det heller. idag har jag knappt brytt mig att pumpa då jag känner att de kommer nog aldrig att funka med amningen ändå, jag känner mig mycket lugnare med att flaskmata å veta vad hon får i sig och slippa stressen med att det ska funka att amma. Då ringde amningscentarlen idag, jag förklarade läget å hon praktiskt taget idiotförklarade mig att dom inte suger så bra när dom bara är 5 dagar och att jag måste pumpa för snart kommer hon på att hon vill suga mm mm. Jag försökte förklara att jag inte vill och att jag blir superstressad å praktiskt taget bryter ihop när jag ska fösöka få henne till bröstet men det va inte acceptabelt enligt tanten i andra luren. Jag blev fruktansvärt lessen och fick ännu större press på mig då hon skulle ringa på fredag igen. hon fick mig att känna mig så värdelös som inte ville försöka detta för mitt barn, att sitta och pumpa varannan timme för att få igång mjölken för ev framtida amning.. Varför säger dom att det är frivilligt att amma när dom sen praktiskt taget tvingar en?! klart att amning är det bästa för barnet pch det smidigaste men när de blir såhär så blir det ju bara jobbigt. imorgon kommer BVC så kommer troligtvis att få ett förmaningstal till men då är sambon med och kan hjälpa mig...