den förbättrade rockarden

snigelfarmor

Trådstartare
ja, ni vet globus rockarden. Såg på zolit**s att den kommit med kraftigare däck, men för hutlösa 3600! De säljer även selar, av varierande modell tyvärr. Men de har två som verkar helt ok. Värt en titt.

Någon här som fick bytat sin globus eller fick nya däck? Hur är de isåfall? Har globusrockarden bakselfäste?

//jenny

Sv: den förbättrade rockarden

Men 3600 är väl ändå inte dyrt? OM man får tag på en bra fössing så får man räkna med 6-8 tusen .

Hur mycket kostade dom innan? Min globusvagn har inget fäste för bakselen, men det går ganska bra att spänna den i ringen som man ska fästa selen i.

Men hjulen börjar låta lite oroväckande, och jag har bara kört med den 5 gånger tror jag. Dags att leta på nya med andra ord.

Såg också det på Zoli*as. Men jag tyckte däcken såg ut som de gjorde innan. Vad är skillnaden igentligen på däcken?

Vi har köpt denna nya Globus i Hofterup(Skåne) och vi gav 3000 för den, det tidigare låg på 2500. Men dom berättade att det var skillnaden som Globus hade satt och därmed en prishöjning.
Nu är vi inte så erfarna på vagnar men den känns rejält byggd med kraftiga däck. Vi kunde även välja längd på stänglarna för det fanns i två längder. Nu ska vi bara ha lite hjälp och köra in vår miniatyrhäst. Sele har vi köpt Pfiffs miniminishetland. Om någon känner för att hjälpa till att köra in Chivas mot lite ersättning så bor vi i Saxtorp(Landskrona) :-) Hör gärna av er!

Synd ja inte bor kvar i v. karaby, då hade jag ställt upp direkt.

Visst är lenas super..jag tror at lenas är billigast i sverige på just globusen, fär Flädie hade satt den till 2900 innan däckbytet.

Jag bor i v.karaby och tänkte köpa den rockarden men var orolig för tunna däck, är den nya med kraftigare ekrar? eller vad är skilnaden?:confused:

Jag kan inte se någon skillnad på däcken sen jag köpte min ...problemen jag hade var att däcken gick sönder gång på gång..utan att vagnen hade körts med speciellt ofta. Jag reklamerade min efter jag hade haft den i ca 2½år...och bara kunnat använda den ytters lite. Letade förbrilt efter däck på egen hand, men det finns ingenstans..

Va, en från karaby?? :banana: Du måste skicka ett PM o berätta vilket hus du bor i :) jag kommer från gården Fästan.:love:

Det är nog en bättre satsning att köpa rockarderna som lenas säljer från börjes,än globusrockarden, det är ingen stark vagn och jag hade inte vågat lita på den på alla underlag. Det enda du måste ordna är svängel på de andra rockarderna.

Va, en från karaby?? :banana: Du måste skicka ett PM o berätta vilket hus du bor i :) jag kommer från gården Fästan.:love:

Det är nog en bättre satsning att köpa rockarderna som lenas säljer från börjes,än globusrockarden, det är ingen stark vagn och jag hade inte vågat lita på den på alla underlag. Det enda du måste ordna är svängel på de andra rockarderna.

TI hi har pm at dig, tack för tipset om rockardena, vilken är lämplig från börjes? har bara sett dem i katalogen, annars bygger jag en ny:) jag har byggt en så nu vet jag hur man inte ska göra:D

Liknande trådar

Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 785
Senast: Luleå
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·
Körning Hej Det här frågan har säkert kommit tusentals gånger, men jag har sökt och googlat men inte hittat svaret. ;) Vi har tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix