Vad vi gjorde i åkerbo? Tja, jag försökte överleva
@LenaH s mordförsök på mig på dressyrframridningen. Den lilla galningen var förstås rädd för konkurrens o gick till anfall...lille Irländaren blev jeetejädd!
Sen bestämde han sig för att kospark o bockning ingick i höger galoppfattning men domaren tjurade ihop ogav inga extra points för det alls?
I hoppningen plöjde vi ned ettan, hade sen flyt fram till sista då en korkad människa först klev ut framför hindret o sen ställde sig som en staty vid sidan så vi rev det av blotta fasan av en mänsklig infångare.
Sen skulle vi fika o dök Lotta the Krumelur upp. Insåg min plikt o tog henne under mina vingars beskydd o släpade runt terrängbanan m henne, ungens mamma o tre voffsar. Harmoni rådde. Lotta läraktig.
Till terrängen lastade jag ur en snäll liten fux, travade fram i lugn o ro. Mötte en totalt slut Lotta som lyste av terrängvansinnet i ögonen, hon väste: JAG KOM RUNT! Roligt!
En minut senare smäller det bara till under mig o min snälla lugna fux exploderar i nån slags bockserie o skenar sen fullkomligt okontrollerat runt framridningen. Först tänkte jag men spring då hästj**l så du lugnar dig men se det var inte rätt taktik på den...fick till slut stopp, hoppade av o älgade iväg efter longering. Han fick springa runt runt sen hoppade jag upp o blev ledd till startfållan, framhoppningen fick bli de tre första hindren...vi var än en gång nolla på hinder o abonnerar tydligen på 5,6 straff för tiden. Nåja, red iaf fortare än
@LenaH... Och han var som vanligt superfin i terrängen om än ngt ofokuserad i början..