Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför inte :p? Terrängträning en gång i veckan låter ju väldigt lyxigt :D. Och hästen får ordentligt med träning på hinder vilket aldrig är fel :p.
Frågan är bara om hästen orkar det (både fysiskt och psykiskt), men det vet du ju bäst själv :).

Orken är nog inga problem, tänker mest att varje språng sliter ju på ben osv... Nu hoppar vi ju inga direkta höjder så det spelar kanske inte så stor roll?

Orken är nog inga problem, tänker mest att varje språng sliter ju på ben osv... Nu hoppar vi ju inga direkta höjder så det spelar kanske inte så stor roll?
Har du ju rätt i iofs, men tycker inte att det brukar vara så mycket med nötning i terrängen( i alla fall där jag tränat (dvs inte så många)) utan att man hoppar ett hinder och går till nästa. Inte som i banhoppning där man tar flera språng på varje hinder innan man bygger ihop till en bana eller två. Känns inte lika slitande dvs. Och färre språng.

Gaah, nu såg jag att där är ju en öppen H100 i samband med Breeders, trodde bara det skulle vara 1* förutom championaten... Nu blev jag jättesugen på att prova ju :banghead:, på den banan tränar vi ju på 100-nivå och lite till nästan...

• Gilla
Reactions: AW
I en coffin är det inte alls kort, tvärtom så är det ganska långt. Det är inte alls ovanligt med avstånd på 5.5- 6.5 meter i en Coffin där det är 1 galoppsprång. Ungefär som kombination in i vatten.

@fio Ja och det var ju lite djuplanding så det måste ju ge ytterligare lite plats, för det var en som sa att man kunde rida på 2 språng där.
Är det någon som vet om det finns någon avståndstabell för fälttävlan? (så som hoppning har så fint)
I hoppning kan jag den ju utantill, men det är ju helt annorlunda i fälttävlan...

Gaah, nu såg jag att där är ju en öppen H100 i samband med Breeders, trodde bara det skulle vara 1* förutom championaten... Nu blev jag jättesugen på att prova ju :banghead:, på den banan tränar vi ju på 100-nivå och lite till nästan...
Klart du ska rida! Jag hade tänkt göra det, men nu har jag ju flyttat norrut så det blir lite långt..:(

@fio Ja och det var ju lite djuplanding så det måste ju ge ytterligare lite plats, för det var en som sa att man kunde rida på 2 språng där.
Är det någon som vet om det finns någon avståndstabell för fälttävlan? (så som hoppning har så fint)
I hoppning kan jag den ju utantill, men det är ju helt annorlunda i fälttävlan...

Ja det är helt annorlunda i fälttävlan, men varför man bygger kort i Coffin och vatten är för att hästarna står av ganska mkt mot graven/Vattnet. Bygger man en kombination in i vattnet tex på 7.5 meter så är det två galoppsprång. Såg en fin bild på en kombination in i vattnet i Strzegom på 4.5 meter som reds på ett normalt galoppsprång.

Sen i en coffin ska du ju bara poppa över en grav, man hoppar ju inte av en meter innan och landar en meter bakom graven

Senast ändrad:
Vad vi gjorde i åkerbo? Tja, jag försökte överleva @LenaH s mordförsök på mig på dressyrframridningen. Den lilla galningen var förstås rädd för konkurrens o gick till anfall...lille Irländaren blev jeetejädd!
Sen bestämde han sig för att kospark o bockning ingick i höger galoppfattning men domaren tjurade ihop ogav inga extra points för det alls?
I hoppningen plöjde vi ned ettan, hade sen flyt fram till sista då en korkad människa först klev ut framför hindret o sen ställde sig som en staty vid sidan så vi rev det av blotta fasan av en mänsklig infångare.

Sen skulle vi fika o dök Lotta the Krumelur upp. Insåg min plikt o tog henne under mina vingars beskydd o släpade runt terrängbanan m henne, ungens mamma o tre voffsar. Harmoni rådde. Lotta läraktig.

Till terrängen lastade jag ur en snäll liten fux, travade fram i lugn o ro. Mötte en totalt slut Lotta som lyste av terrängvansinnet i ögonen, hon väste: JAG KOM RUNT! Roligt!

En minut senare smäller det bara till under mig o min snälla lugna fux exploderar i nån slags bockserie o skenar sen fullkomligt okontrollerat runt framridningen. Först tänkte jag men spring då hästj**l så du lugnar dig men se det var inte rätt taktik på den...fick till slut stopp, hoppade av o älgade iväg efter longering. Han fick springa runt runt sen hoppade jag upp o blev ledd till startfållan, framhoppningen fick bli de tre första hindren...vi var än en gång nolla på hinder o abonnerar tydligen på 5,6 straff för tiden. Nåja, red iaf fortare än @LenaH... Och han var som vanligt superfin i terrängen om än ngt ofokuserad i början..

F ö var Åke helt fnattig igår, dressyren var som sagt förskräcklig och att slå med huvudet tog han till helt nya nivåer.
Framhoppningen tog han som ett incitament till att fnatta ännu värre men han gjorde sitt jobb inne på banan iaf. Sen bockade han på besiktningen och när jag gjorde iordning honom efteråt försökte han klättra upp på trailerns utsida.

Terrängen helt ok om än skitstark och taggad vilket gjorde att jag fick hålla i rätt mycket första halvan och sen kom jag ikapp ryttaren före så då slog jag av lite på tempot. Läskigast på banan var ett grindhål in i indianbyn som han ville skritta igenom. ;)

45,78% var det t o m. Rikigt skickligt. :angel:

Kan väl tillägga att jag bara har gjort två låtsasstarter i dressyr själv. 56,2% i LB:2 på klubbtävling och 64,5% i Fältävlansprogrammet 2011 på Pay & Ride. Tror domaren var på ett strålande humör den dagen. :p

Och @Novali01 har helt rätt. Jag var sååå slut när jag kom i mål. Mjölksyra i låren, tunnelseende, blöt av svett och flämtade som en fisk på torra land.
I och för sig fick jag rida utav bara den för att Lassehästen inte riktigt gick av sig själv mot alla hinder, men jag får nog börja intervallträna mig själv lite mer... Jag vill ju inte svimma och trilla av hästen precis innan sista hindret.:eek:

Ja på allvar kära @Krumelur du förtjänar all respekt!:bow: Hur man än kan komma på tanken att: Nu ska jag rida fälttävlan, utan groom, utan ngn som guidar mig och med ett jävlaranamma som fler dressyrkärringar borde haka på, DET är beundransvärt!:banana::banana: Jag känner mig hedrad som fick guida dig lite på vägen iaf, men ditt mål...DET kommer du få vänta läääääänge på att uppfylla! :devil::D *en utmaning faller sällan platt när den uttalas till mig...*:sneaky:

Himla kul iaf med flera bukefalister. @LenaH är alltid en upplevelse... @emma-vsm är alltid lika gullig... @Krumelur både rolig o trevlig och sen låg tydligen @thoora på lur i buskarna!:D Tycker det är lika kul varje gång man träffar på ett gäng. Nästa utmaning för mig är nu att sparka mig själv i häcken med hjälp av @Speedway så den där viktminskningen inte hägrar i fjärran längre...:yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar