Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte samma, tom min C-ponny hoppade ju coffin i Tranemo på sin typ 2a terrängträning i livet?

Tror detta är från inhoppet?
IMG_3255.jpg

Är det någon som är insatt i resultatrapporteringen från tävlingarna? Jag som avelsnörd tycker att det är väldigt konstigt att en regional H90 inte kommer in på blup (där det står antal placeringar inte flödet från tdb) men en 1.00 meters hoppning gör om den är på regional nivå. Borde inte det inte vara lika? Kan tycka att en hel fälttävlan borde kunna vara lika mycket värd som tex en felfri runda med bedömning A :grin: När jag frågare för några år sedan fick jag förklaringen att H90 klassen hanteras i distriktet och inte centralt men det känns lite gammalt nu när systemen är så bra synkade. För den som bara är tävlingsintresserad spelar det inte så stor roll när vi har tdb men ur avelssynpunkt och speciellt för stona då är det ju ändå annat. Kanske @Gabby_Ossi vet varför det är så här eller vem man ska fråga :)

I sammanställningen också?
Vet inte varför H90 inte kommer med, har fått förklarat för mig någonstans att H90 "alltid" är lokal fast tävlingen är regional men då borde den väl inte klassen benämnas som Regional, så är det ju på vissa dressyrtävlingar att vissa klasser är lokala och andra regionala även på samma dag...

Näe borde vara mer framför dig o till vänster på bilden. Utmed staketet och buskarna skuggar den så den är läskig för många.

Här kommer Coffin i Tranemo vid 0.24 och inhoppet är i knähöjd typ på Hille , väldigt bra filmat framifrån så man verkligen ser. Är inte i närheten av Hofors coffin tycker jag iallafall.

Här kommer Coffin i Tranemo vid 0.24 och inhoppet är i knähöjd typ på Hille , väldigt bra filmat framifrån så man verkligen ser. Är inte i närheten av Hofors coffin tycker jag iallafall.

Den såg mindre ut, det håller jag med om, men i Hofors så borde det vara två galoppsprång mellan både A och B och B och C (för det är väl inte bara för min lillhäst det blir två språng, @_Peplis_ ?).

/Lady_S - AKA hon som inte stegar avstånden :o

Den såg mindre ut, det håller jag med om, men i Hofors så borde det vara två galoppsprång mellan både A och B och B och C (för det är väl inte bara för min lillhäst det blir två språng, @_Peplis_ ?).

Jag tycker att det är roligt när folk rider med headcam och lägger ut på Youtube. :) Tydligen så är det ett galopp i coffin, det är väl för att jag kommer i trav och har en liten häst som jag tycker att det är två. :idea:

/Lady_S

I sammanställningen också?
Vet inte varför H90 inte kommer med, har fått förklarat för mig någonstans att H90 "alltid" är lokal fast tävlingen är regional men då borde den väl inte klassen benämnas som Regional, så är det ju på vissa dressyrtävlingar att vissa klasser är lokala och andra regionala även på samma dag...

Det kommer inte visas som placering där nej. Man får poäng from 100 klass

Hade det varit ett steg hade den Coffin varit närmre ett 2* hinder. Sen vet inte jag hur högt insprånget egentligen är. Det ser högt ut men hade varit lättare att se om någon hade stått bredvid. Kanske inte är så högt som det ser ut?

Men trava in på ett sånt hinder är inte så lämpligt, man behöver ju lite tryck för att de automatiskt står emot när det sluttar neråt mot diket.

Jag tycker att det är roligt när folk rider med headcam och lägger ut på Youtube. :) Tydligen så är det ett galopp i coffin, det är väl för att jag kommer i trav och har en liten häst som jag tycker att det är två. :idea:

/Lady_S

Ja där ser man att coffin såg betydligt värre ut på bilden än på filmen. Men banan är ju annars underbart fin. Synd det är så långt. Väldigt trevlig 100 klass. Coffin är ju det enda svåra på banan så är väl därför det var så mkt fel just där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 430
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar