Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vi syftade på är att i hoppningen syns t.ex. en 100-klass som placering även om man inte får poäng för den.

Jag såg det nu..fast nä 1m hoppning ska inte komma med. Har aldrig mina gjort. Bara från 110. Men jag tycker det är sjukt konstigt system för jag vet tex flera som fått placeringar i Msv dressyr på blup när dom rider Msvc som är lätt klass. Har jag heller aldrig fått utan dom har lagts på lätt klass.

Bruce har 1 placering i Lätt hoppning, 0 poäng.

Tittar man i resultaten är den enda Regionala placeringen han har en felfri 100 avd b. Sedan har han två felfria lokala 100 och en felfri lokal 110.

@AW s häst har också 1 placering i Lätt hoppning, den måste komma från 100 för vad jag kan se är han inte startad 110 alls.

Jag såg det nu..fast nä 1m hoppning ska inte komma med. Har aldrig mina gjort. Bara från 110. Men jag tycker det är sjukt konstigt system för jag vet tex flera som fått placeringar i Msv dressyr på blup när dom rider Msvc som är lätt klass. Har jag heller aldrig fått utan dom har lagts på lätt klass.
Jag tror att det är ändrat och jag tror likaså att 125-hoppning numera hamnar som msv också.

@fio @Lady_S Ja precis i H100 klass, jag stegade och nu minns jag inte exakt men det var 7m mellan a-b.

För övrigt var vi iväg på en annan bana igår och hoppade koffin utan några som helst problem! Piloten var lite mer supportande denna gång ;)

Senast ändrad:
dsc5120_55deca1b2a6b22a81d719fe5.jpg
Bildbevis!

Ja där ser man att coffin såg betydligt värre ut på bilden än på filmen. Men banan är ju annars underbart fin. Synd det är så långt. Väldigt trevlig 100 klass. Coffin är ju det enda svåra på banan så är väl därför det var så mkt fel just där.
Jag tycker också att det är synd att det är långt till Hofors, framför allt för att det är min närmsta tävling. ;) Men det är trevligt där, nära till allt också (när man väl är där, alltså). :)

/Lady_S

7 meter????? SKOJAR DU MED MIG?:eek::eek:

Ang resultat så kopierade jag Lillemans blup och som ni ser ligger både H90 och 90 cm hopp med:

2011-07-02Ljuslingsbackens Fälttävlansförenin
H90
Lokal Fälttävlan04
icon_rosette-08c20536d5b41cacb12f50a774d8aa50.png
73.0+0+4.82011-06-19Trollhättans Fältrittklubb
H90
Lokal Fälttävlan03112+522011-06-12Grevagårdens Ryttarförening
Medelsvår C:1 2011
Regional Dressyr01458.932011-06-05Borås Fältrittklubb
Medelsvår C:1 2011
Regional Dressyr01658.932011-06-04Borås Fältrittklubb
Medelsvår C:2 2010
Regional Dressyr01957.112011-04-24Tibrobygdens Ridklubb
90, A:Clear Round
Lokal Hoppning0662011-04-10Jönköpings Fältrittklubb
110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Regional Hoppning04016Visa fler

Näemen @_Peplis_ 7 meter är ju jättekort! 7,5 är ju ett normalt avstånd i banhoppning o här torde hästarna hoppa lite längre o landa ännu närmare diket...

I en coffin är det inte alls kort, tvärtom så är det ganska långt. Det är inte alls ovanligt med avstånd på 5.5- 6.5 meter i en Coffin där det är 1 galoppsprång. Ungefär som kombination in i vatten.

Alltså hur ofta kan man hoppa terräng egentligen? :angel:

Bruce gick ju H90-tävling i söndags (terrängträning måndagen samma vecka), terrängträning idag, hoppträning på onsdag hade jag tänkt, kan man träna terräng sen igen nästa söndag?

Alltså hur ofta kan man hoppa terräng egentligen? :angel:

Bruce gick ju H90-tävling i söndags (terrängträning måndagen samma vecka), terrängträning idag, hoppträning på onsdag hade jag tänkt, kan man träna terräng sen igen nästa söndag?
Varför inte :p? Terrängträning en gång i veckan låter ju väldigt lyxigt :D. Och hästen får ordentligt med träning på hinder vilket aldrig är fel :p.
Frågan är bara om hästen orkar det (både fysiskt och psykiskt), men det vet du ju bäst själv :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 426
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar