Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskade Norrland! :love:

Det är faktiskt en tävling i södra Norrland om två veckor, då ska jag tävla. :) I Hofors, närmaste tävlingen! :banana:

/Lady_S
Igår var jag och tävlade i Hofors. Jag tror att både hästen och jag tyckte att det var för varmt, för jag fick mitt första stopp i terrängen med stjärnhästen. Hon stannade och tittade på graven i 1/2-coffin, efter lite övertalning så hoppade hon men hon hade hunnit flytta en hov bakåt innan dess. Jag är inte jättebesviken, jag var nära att klara tiden, vilket jag aldrig gjort i Hofors. Två sekunder över var vi. :)

/Lady_S

Eftersom jag av @LenaH förärades den *achm* hedrande titeln "den största krumelurtanten av oss alla" kan jag från krumelurfronten meddela att min gamle Kamel :love: under de senaste 2 veckorna stulit inte mindre än 4 rosetter från de äkta dressyrtanterna i medelsvååår klass, trots att vi mest har flängt runt i sken och ökat sken :laugh: - men hade dressyr varit svårt hade det hetat fälttävlan :angel:

Idag var det dessutom fälttävlansnostalgi deluxe, bland de placerade i MsvC återfanns inte bara ovan nämnda Kamel utan även @Murray 's tidigare tävlingspartner, ljuvliga Sigge :love: 23 år och still going strong!

Eftersom jag av @LenaH förärades den *achm* hedrande titeln "den största krumelurtanten av oss alla" kan jag från krumelurfronten meddela att min gamle Kamel :love: under de senaste 2 veckorna stulit inte mindre än 4 rosetter från de äkta dressyrtanterna i medelsvååår klass, trots att vi mest har flängt runt i sken och ökat sken :laugh: - men hade dressyr varit svårt hade det hetat fälttävlan :angel:

Idag var det dessutom fälttävlansnostalgi deluxe, bland de placerade i MsvC återfanns inte bara ovan nämnda Kamel utan även @Murray 's tidigare tävlingspartner, ljuvliga Sigge :love: 23 år och still going strong!
Jag ser ju på fb att du gång på gång bevisar att du är värd din titel! :D

En ft fråga :p
Är det någon som har koll på vad maximaltiden var i vinslöv H90?
Och hur mycket straff får man om ligger tex 5sek över/ under?

Blir inte klok på hur man räknar straff :o.

En ft fråga :p
Är det någon som har koll på vad maximaltiden var i vinslöv H90?
Och hur mycket straff får man om ligger tex 5sek över/ under?

Blir inte klok på hur man räknar straff :o.
I H90 och 100 får man rida upp till 15 sekunder under optimaltiden utan att få straff (i högre klasser får man inga straffpoäng om man rider "för fort").
För varje sekund över optimaltiden får man 0.4 straffpoäng, likaså för varje sekund under de femton.

Säg att optimaltiden är 4.00 minuter:
Du rider i mål någonstans mellan 3.45 och 4.00 = felfri
Du rider på 4.05 : 5 sekunder över opt.tiden > 5 x 0.4 = 2.0 straff
Du rider på mindre än 3.45, tex 3.30 : 15 sekunder > 15 x 0.4 = 6.0 straff

Är det överhuvudtaget någon annan än du som ens ids tävla dressyr :rofl::rofl:

Är det överhuvudtaget någon annan än du som ens ids tävla dressyr :rofl::rofl:

Kanske inte :p Jag ids ju inte riktigt heller, men vad gör man när ens gamla häst nästan döööör av svartsjuka när man tar ut den lilla hästen, man får ju ställa upp för sin diva :D
Och lite kul är det faktiskt att stjäla rosetter från megablingade dressyrtanter på stora gångartsvidunder :devil:

Igår var jag och tävlade i Hofors. Jag tror att både hästen och jag tyckte att det var för varmt, för jag fick mitt första stopp i terrängen med stjärnhästen. Hon stannade och tittade på graven i 1/2-coffin, efter lite övertalning så hoppade hon men hon hade hunnit flytta en hov bakåt innan dess. Jag är inte jättebesviken, jag var nära att klara tiden, vilket jag aldrig gjort i Hofors. Två sekunder över var vi. :)

/Lady_S

Jag var också i Hofors och red H100, gick kanon fram till näst sista hindret, där jag ramlade av på samma hinder som jag antar att du fick stopp på (då var det hel coffin odch jag själv fick hoppa över A hindret utan häst) så det gick bättre för dig :bump:

dsc4572_55dae6bd2a6b22be63689ca7.jpg

Här gick det bra i alla fall :)

Jag var också i Hofors och red H100, gick kanon fram till näst sista hindret, där jag ramlade av på samma hinder som jag antar att du fick stopp på (då var det hel coffin odch jag själv fick hoppa över A hindret utan häst) så det gick bättre för dig :bump:

dsc4572_55dae6bd2a6b22be63689ca7.jpg

Här gick det bra i alla fall :)
Du gjorde inte illa dig, hoppas jag?

Jag är glad att jag inte ens behövde prova att hoppa in i coffin! ;) Jag är rädd att om hon hade hoppat in så hade jag fått bada i graven sen! :D Mycket säkrare att trava in. :angel:

Men jag tror inte att någon av oss behöver skämmas över att vi fick våra fel där. :) Jag fick känslan av att felen ofta kom på det hindret i både H90 och H100?

/Lady_S

Du gjorde inte illa dig, hoppas jag?

Jag är glad att jag inte ens behövde prova att hoppa in i coffin! ;) Jag är rädd att om hon hade hoppat in så hade jag fått bada i graven sen! :D Mycket säkrare att trava in. :angel:

Men jag tror inte att någon av oss behöver skämmas över att vi fick våra fel där. :) Jag fick känslan av att felen ofta kom på det hindret i både H90 och H100?

/Lady_S

Landade på axeln, men det är mest stelhet, så ingen större fara.

Jag tror också många fick felen där, mina medhjälpare sa att jättemånga stannat där. Var ju lite knepigt byggt kan man säga, eftersom allting gick nedför och inhoppet i H100 var högt och glest.

Landade på axeln, men det är mest stelhet, så ingen större fara.

Jag tror också många fick felen där, mina medhjälpare sa att jättemånga stannat där. Var ju lite knepigt byggt kan man säga, eftersom allting gick nedför och inhoppet i H100 var högt och glest.
Skönt det. :)

Jag tyckte också att inhoppet var högt, men jag brukar alltid tycka att åtminstone en del hinder i H100 är höga, så det säger inte så mycket. ;)

/Lady_S

Nästan 1/3 ute i terrängen i 90 klass är väl lite väl många kan man tycka. Om det nu är så att det dessutom är merparten på coffin så är ju det verkligen inte bra. Nån som har ett foto av detta hinder?

Hästarna är ju väldigt olika, men jobbet var lite samma, att inte trixa så mycket med avstånd utan försöka hålla en mjuk och låg hand och låta hinderna komma.

Vi hade gästtränare uppe i helgen, 2 dagars träning!! :bump::banana:
Provade en annan häst första dagen, 6:e gången jag rider henne:

Andra dagen var vi på en annan bana, och jag red min egen. Litet klipp från en av slingorna i vattnet:

Vi hade gästtränare uppe i helgen, 2 dagars träning!! :bump::banana:
Provade en annan häst första dagen, 6:e gången jag rider henne:

Andra dagen var vi på en annan bana, och jag red min egen. Litet klipp från en av slingorna i vattnet:

Mäh, såg nu att jag postade fel film på Chatsi, det var inte den jag hade tänkt visa. Det där var sista rundan, som kom efter att vi väntat ca 40 minuter pga av att andra ekipage strulade. Hon kändes trött och stel, jag kände mig låg i blodsocker och trött.

Det var den här jag menade, lite tidigare på träningen:

Ok ett sånt är ju alltid svårt eftersom hästarna vill hoppa av tidigt men ser att det sluttar neråt o står då emot. Man får ha väldigt stark ridning in. Den är lite lik den i Tranemo som också ställer till stora bekymmer. Sen ser det väldigt mörkt ut också där nere vid diket?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 430
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 640
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar