Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag veeeet att @fio kan vara lite skrämmande men att dra fortare än en löning till Österrike från Öveds känns som liiiiite överilat, don´t you think? @Marvin

Ang filmens vara eller ickevara så hoppar hon ju linjen jättefint!:bump: Och eftersom resten av banan inte finns med på film så har du inte ridit den=då har du inte haft några stopp. Enkel logik.:up:

Precis!
Fast jag vill ju egentligen minnas att hon var superfin på 5 a+b uppe på fältet också. Resten kan vi glömma. :angel:

Vadå? Nynäshamn är ju södra Norrland, dit kan ju även ni ta er..;)
Har jag tur så kommer fullblodet hoppa fantastiskt i en annan sadel, man vet aldrig. :idea::angel:
Hittar dock bara ponnystartlistor men jag kanske är helblind? Vet ju inte ens vilket program jag ska rida..Bra koll!

Är det någon mer än jag och @Estivuz som ska till Nynäshamn i helgen?
Senast jag försökte hoppa i Nynäshamn (stilterräng förra sommaren) tittade Långa Hästen på precis allt. Kom över ettan med tvekan. ett stopp på tvåan, ett stopp på trean, och fyran såg läskig ut, så när vi faktiskt kommit över trean valde jag att utgå för att ha slutat med att faktiskt komma över något.

Men jag har tagit en skrittur på Lilla Hästen idag, trots tappsko och regnskållor, Det är alltid något! Även om Lilla Hästen nog bara har en karriär som dressyrhäst framför sig (och det är han inte född till, det är han inte, men det är inte matte heller så det gör inget).

Lycka till!

Ok, idag var jag ur krumelurtantsträsket igen och landade på 57.4 efter dressyren. Synd, hade jag haft en lika bra igen så hade det varit för att dagens domare är min sysslings gudmor... :angel:

Nä, Åke hann bli lite het, började gnissla tänder precis innan vi fick gå in på banan och normalt sett kan jag bryta det med en liten skrittpaus men idag hann jag inte. Lite väl på tårna och stod inte still i någon av halterna bland annat (surt, för det har han precis blivit duktig på!) och då blir det inget superresultat.

Hoppningen var däremot bättre, det är fortfarande svårt att rida på 95 cm men idag valde jag att hoppa på träns så kan jag inte backa så förbannat. Lite skitnödigt kändes det dock.

Vi gick tyvärr omkull på framridningen till terrängen (trångt och om man inte tar förhållningen när man ska kan det bli ännu tightare...) strax innan start vilket gjorde att jag var väldigt försiktig i en skarp kurva där banan "vänder", lite titt och skritt i vattnet plus en titt vid ett nerhopp gjorde 6 straff för tid i terrängen men det bekymrar mig inte.
Idag hade han fattat lite mer och vi hade väldigt fint flyt större delen av banan. :) Dessutom känns det bättre att vara andra utanför placering än första som häromveckan. ;)

Ladda om inför Åkerbo om två veckor nu då!

Det låter lite äventyrligare än man skulle vilja. Men bättre att gå omkull på framridningen än på banan i alla fall.

Förresten, om man går omkull (eller ramlar av) på framridningen, ska man bli tittad på av sjukvårdare då också innan man får starta, formellt sett? Om man ramlar av under ritterna måste man ju bli tittad på innan man får göra en eventuell till start (med annan häst, t ex) men händer det på framridningen kan det ju vara lite tight om tid...

Ja som jag läste är det nya regler i år, man ska alltså bli tittad på innan man får starta om nåt händer på framridningen.

Det gäller att inte ramla av precis innan man ska in då.

(Jag var för övrigt duktig och såg till att bli tittad på av ambulansnissarna när jag åkte av på Johannesberg, även om det var rätt uppenbart att jag inte gått sönder.)

Jag hade missat det. :o Ingen reagerade heller på fallet och jag gick ner till starten ett par minuter senare.

Har för mig det ska skrivas fallrapport även på framridningen. Vem som ska göra det fick jag när jag hörde detta dock inget mer svar på än "någon lämplig" typ :p tanken är väl god.

Det är väl alltid ÖD som skriver fallrapport?

Nåja, är mitt uppe i förberedelserna (himla många E:n i det ordet...) för Champion of the Youngsters. Är ju sekretariat på den tävlingen och det är vansinnigt roligt men man behöver egentligen 1 veckas semester efter...O_o och när jag blir gammal så ska jag skriva en novell om alla galna förfrågningar och begäran som man får från ryttare...tänk er att operadivor ligger i lä BIG TIME!:laugh::laugh::devil:

när jag blir gammal så ska jag skriva en novell om alla galna förfrågningar och begäran som man får från ryttare...tänk er att operadivor ligger i lä BIG TIME!:laugh::laugh::devil:

Och jag kan skriva en bok om psykbrytet man får när 52 personer kommit och frågat vart man hämtar sina priser trots att det står en stor skylt med just den informationen på sekretariatsdisken mitt framför näsan på de som frågar. Är inte ponnyungar läskunniga numera? O_o

Det är väl alltid ÖD som skriver fallrapport?

Nåja, är mitt uppe i förberedelserna (himla många E:n i det ordet...) för Champion of the Youngsters. Är ju sekretariat på den tävlingen och det är vansinnigt roligt men man behöver egentligen 1 veckas semester efter...O_o och när jag blir gammal så ska jag skriva en novell om alla galna förfrågningar och begäran som man får från ryttare...tänk er att operadivor ligger i lä BIG TIME!:laugh::laugh::devil:

Hmm, vi hinderdomare ombeds alltid "börja fylla i" den. Jag fyller i typ allt, likaså på stilterräng så domaren kan fortsätta m nästa ekipage. Lämnar det jag inte är säker på o fråga/lämnar till ÖD/sekretariat med kommentar om att den inte är komplett.

Den novellen vill jag läsa...! Minns hur det var när päronen tog hand om sånt till klubbens fälttävlan. O jag tycker fortfarande att har man inte önskat vid anmälan så ska INGET trixande i efter hand gå igenom annat än vad som nu måste enl TR. Tänk vad det hade hjälp sekretariatet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 430
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 640
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30