Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser nu att det är en sån där helahelgentävling och det får nog vara...orkar inte ligga borta hela helgen för att sen köra 40 mil hem en söndag em...

Ser nu att det är en sån där helahelgentävling och det får nog vara...orkar inte ligga borta hela helgen för att sen köra 40 mil hem en söndag em...
Nä det är drygt. Jag skulle gärna inkvartera både dig och Bosse Bus men jag bor ju på andra sidan stan tyvärr. :(

Vad menar du händer i helgen?

Först och främst måste jag säga att det är skitkul att träffa alla trevliga bukefalister! För det andra är jag skittrött, det är tufft att försöka vara med att arrangera tävlingar samtidigt som man ska tävla själv, men samtidigt är det ju självklart att försöka för vi vill ju alla ha tävlingar att åka på :)
För det tredje är jag så himla nöjd med min häst, det var inte hennes fel att jag fick hjärnsläpp och totalt ignorerade ett hinder i banhoppningen och därmed blev utesluten. Hon hoppade bra och jag hade en bra känsla, red iväg henne på ett hinder som hon rev. Dressyren kändes sådär, hon hade inte särskilt mycket bjudning vilket gjorde att jag jagade på henne, fick henne inte riktigt fram för skänkeln. Blev positivt överraskad av protokollet ändå, det syntes kanske inte lika tydligt som det kändes. Sötaste kommentaren i galoppen med förlängda galoppsprång på halvcirkel: "halkar, vad synd" :)
Terrängen fick jag rida utom tävlan, och det är ju fortfarande utbildning för fröken så jag var glad att få göra en runda. Kanske var det också därför hon var så pass avslappnad och glodde bara på funktionärerna på ett par, tre hinder. Jag testade också att rida på sned linje på stubbarna (hade nada att förlora liksom), ett hinder som vi haft lite problem med, och det gick galant :) Vi red lite långsamt men med en bra känsla och en väldigt positiv och glad häst som inte var trött efter sista hindret.

Vi tar gärna emot konstruktiv feedback på tävlingarna, skicka ett PM om ni vill :)

Himla kul iaf med flera bukefalister. @LenaH är alltid en upplevelse... @emma-vsm är alltid lika gullig... @Krumelur både rolig o trevlig och sen låg tydligen @thoora på lur i buskarna!:D Tycker det är lika kul varje gång man träffar på ett gäng. Nästa utmaning för mig är nu att sparka mig själv i häcken med hjälp av @Speedway så den där viktminskningen inte hägrar i fjärran längre...:yuck:

Varje kg är en sekund säger dom ju i galoppvärlden.. så det är därför du tycker du rider som en dåre men ändå alltid får tidsfel :devil:

Du kan få feedback direkt här... @emma-vsm! :D Bra arrangerat, flöt på överallt, banbyggaren i hoppning behöver bygga lite snällare för de lägsta ponnyklasserna och inte använda era mest nymålade hinder just där, terrängen för alla ponnyklasser och upp till H90 är kanonbra! Bevisligen var hinder nr 5 i H100 inte ok med tanke på alla stopp där och lika bevisligen är det nåt med den där spetsen i *-ig klass som gör att hästarna inte uppfattar den på ett bra sätt. Kanonbra framridning, himla tur för mig att den är så stor så jag kunde longera utan att störa nån..:angel: Slutligen en himla gullig starter som mumlade på underbar östgötska: Det kommer gå så BRA, Monika, det kommer gå så BRA!!!:D Och det gjorde det ju.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Blod i urinen
  • Vad ska vi göra med skräck-toaletten?