Jaaa
@emma-vsm jag håller med Nova, Åkerbo är alltid lika välarrangerat och trevligt
Och fint väder hade ni ordnat denna gången också
Vi var alltså också där, CNC* för min Lilla Häst.
Dressyren gjordes en smula mer spännande *achm* när jag insåg att ryttaren före mig red ett HELT ANNAT dressyrprogram än det jag lärt mig. Oops! Ryckte tag i en vän på framridningen och fick henne att snabbt förklara rätt program (vilket jag ej hade ridit tidigare) och sen var det 3,2,1 go! Men det gick hela vägen, tur man inte har några dressyrnerver
Och sen ta-da! är jag ej helt nöjd med poängen... Östergötland säger jag bara... (denna gången hade jag bara väldigt glada kommentarer på traven och bara sura på galoppen men ändå typ samma poäng på bägge??)
Hoppningen då? Mjo, lite spänd häst och när han blir spänd blir galoppsprången lååånga och svårmanövrerade - stort ryttarmisstag på A i kombinationen, men sen lyckades vi hålla ihop det och det blev 4 fel totalt. Vi har lite att jobba på i vinter...
Sen terrängen! Ååååh vilken häst jag har
Han var super hela vägen - fick sparka till honom lite extra efter trakhenern där han hoppade lite oväntat spänt men annars bara flöt allt helt perfekt, så i mål var vi felfria och bara några sekunder över tiden (jag red med full gas i princip hela banan, men lilla häst är lite som en moped och går mycket bestämt i sin toppfart vad man än gör
)
Vår första felfria CNC* och det räckte även till en placering, hurra!