Suck, har precis haft ett katastrofalt hundmöte med Torsten
Vi var klara med promenaden och var bara ett par meter ifrån porten när det plötsligt från bakom en häck dyker upp ett ekipage gåendes emot oss. De är redan ganska nära alltså, och Torsten går igång direkt så jag drar ut honom till en liten gräsplätt bredvid gångvägen. Porten var tyvärr ännu närmre den andra hunden, annars hade vi skyndat in dit.
Den andra hunden har själv problem med hundmöten och har gjort utfall mot Torsten tidigare. Dess ägare säger sig jobba med det och har förut gått undan och hållit avstånd, men valde nu av någon anledning att fortsätta framåt förbi oss så att det blev ett tight hundmöte mellan två hundar som absolut inte vill vara nära varandra
Hen hade kunnat vända och gå flera andra vägar för att komma runt oss så jag förstår inte hur hen tänkte där. Jag och Torsten var tyvärr lite inträngda i ett hörn, och jag har nog aldrig sett Torsten så upprörd... Önskar att jag hade skrikit åt den andre hundägaren att kanske GÅ EN ANNAN VÄG men jag var lite för chockad just i stunden. Kanske borde jag bara ropat STANNA åt dem direkt och burit med mig Torsten in i porten. Men det är ju lätt att vara efterklok...
Det är första hundmötet sedan kursen i lördags, så det känns väldigt ledsamt att det blev så illa. Förhoppningsvis får vi till lite bättre möten snart också som kan väga upp.