https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fox-och-linn-klarar-hindren-med-hjalp-av-teckensprak@Maniac123 vet att det nån som tävlar agility med döv hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fox-och-linn-klarar-hindren-med-hjalp-av-teckensprak@Maniac123 vet att det nån som tävlar agility med döv hund.
Men det är ju för att han genomgått ett operativt ingrepp. Jag kan inte se någon anledning till att inte få tävla med döv hund men självklart ska man läsa igenom dispensreglerna nogrannt innan man söker dispens. De finns ju öppet att läsa för alla.
Man får ju såklart vänta på svaret från SKK och JBV innan man anmäler till tävling.Okej, men det var det jag gjorde och tydligen missförstod ju jag.
Hoppas läkningen går enkelt och snabbtNu är hon hemma, hon mår bättre och är piggare men det är pga smärtlindrande hon fick där. Vi fick ut recept på smärtstillande att fortsätta ge hemma. Hon hade haft en väldig tur att hon inte spettat något viktigt. De plockade bort alla flisor de kunde hitta men det finns ingen garanti att de kanske missat något som vandrar vidare och orsakar problem någon annanstans.
Över 8000 kr gick kalaset på. Tur att man har en försäkring.
Åker hem utan hund, hon ska opereras. Ett hål stort som en femkrona långt ner i svalget, antagligen en pinne. Hon hade verkligen jätteont runt det stället på halsen, så det är antagligen bitar kvar. Jag har ju sagt att de inte ska leka med pinnar
Oväntat att det var Otis
Yep. De kan ändra beteende och humör lite åt vilket håll som helst, både under löp och skendräktighet. Min upplevelse är också att det blir större beteendeförändringar vid de första löpen och skendräktigheterna, att det hela lugnar sig lite när hunden blir äldre. För många hundar är det också, framförallt under skendräktighet, bra att komma ut och få någon typ av mental stimulans som gör att de "glömmer bort" skendräktigheten.För mig som bara haft hanhund innan är detta något nytt. Men visst är det normalt att de kan bli (väldigt) trötta och lite allmänt... koko?
Såg den också och tyckte att killen gjorde allt han kunde. Folk är så jäkla tuffa på internet..Alltså jag blir så mörkrädd över hur folk beter sig över nätet. Såg igår en fruktansvärd film tagen från en påslagen kamera som satt på hjälmen på kilen. Han var ute och körde med sitt hundspann och hundarna blir attackerade av en älg. Filmen är hemsk, hundarna får galet med stryk av älgen och en får avlivas sen. Killen får så galet med skit för att han inte letar upp en pinne och jagar bort älgen för att skydda sina hundar..... han är troligtvis förtvivlad över sina hundar, trots att han behåller lugnet rätt bra (han försöker hålla släden rätt ser det ut som och hota med rösten) - men att gå i närkamp med en förbannad älg utan vapen på en snöig väg gör man nog inte oavsett om ens hundar är i fara om man inte vill riskera livet själv. Fruktansvärd upplevelse
Ja verkligen. Undrar hur många av dessa som verkligen träffat på en älg i verkligheten - kändes som "stadsfolk". Oavsett hur mycket jag älskar mina hundar, så blir dom inte hjälpta av att jag riskerar mitt eget liv också. En ilsken älg vill jag inte slåss med sorgligt bara att en hund fick avlivas av skadorna.Såg den också och tyckte att killen gjorde allt han kunde. Folk är så jäkla tuffa på internet..
Urk, ja!På tal om fb,såg ni den rumänska tungmasken?