Här har vi haft en härlig sommardag, kunde önskat några grader upp, men 19 var nog tillräckligt för Frej
.
Började med promenad där vi mötte en ensam ren i skogen. Den var allt lite läskig tyckte Frej.
På eftermiddagen var vi ner till "vår" å och badade. Jag badade mer än hunden, hunden skällde mer än jag
.
Jag försökte leka lite med Frej under dagen, men det var han måttligt intresserad av. Han ville däremot vara med och leka när mamma, jag och faster skulle spela Mölkky (nummerkubb) ikväll
.
När jag satte ut kubbarna flög min tokiga hund på min arm och började bita i min tröja. Sedan stal han kastpinnen och sprang iväg med den. Under spelets gång klev han in och rev ner kubbar vid flera tillfällen, även snodde med sig ett par gånger. Jag fick slänga ut lite torrfoder åt honom så att han också fick göra något, men det var nästan så att Mölkkyn var roligare
. Det slutade med att Frej fick springa och hämta kastpinnen och lämna till mig (han vägrade att lämna hos mamma eller faster). Någon gång hoppade han rakt över nummerkubbarna, tog kastpinnen och hoppade tillbaka likadant.
Efter två spelomgångar fick Frej sedan apportera samtliga kubbar. Han var SÅ duktig
. Denna lilla övning kan emellertid ha varit lite på gott och ont, för frågan är om han förstår att vänta tills spelet är slut nästa gång
. Nåväl, det kändes toppen att ha en "riktig" uppgift till honom
.