Delar med mig..

H

Hosianna

Jag måste dela med mig lite här bara...

Jag kom ut i köket där min son på ett år varit och lekt ensam en liten stund, och snacka om att jag blev förvånad.
Grytor, stekpannor, bestick... okej det är jag ganska van vid..
Men skorpor? Det visste jag inte ens att jag hade:smirk:
Och fråga mig inte hur han fått upp dörren till skafferiet:smirk:
 
Sv: Delar med mig..

Jösses människa!! Detta är ju buke, barn får absolut inte leka själva i köket eller nån annanstans heller?! :eek: ;)
 
Sv: Delar med mig..

på TS inlägg låter det som att det rörde sig om endast en liten stund.....du kan nog vara helt lugn:smirk:
 
Sv: Delar med mig..

Min son är ofta själv i köket, har ingenting farligt i varesig skåp eller de nedre lådorna som han kan komma åt. Men vi ska säkra skafferiet ändå, trots att han bara når potatis och lök. Och i skåpen finns det bara plastburkar, plastskålar mm, inget han kan göra sig illa på, men i den övre lådan har vi knivar, så den ska vi spärra.

Men uppfinningsrikedomen är ju strålande, min son kan också sysselsätta sig i köket länga stunder.
 
Sv: Delar med mig..

Jösses människa!! Detta är ju buke, barn får absolut inte leka själva i köket eller nån annanstans heller?! :eek: ;)

:rofl:

Till TS, eh ja det är sånt som händer, ganska ofta för att vara ärlig, och rätt så snart blir de tillräckligt snabb så man behöver inte ens lämna dem ensama, utan det räcker med att man öppnar tex kylskåpsdörren... :crazy: :D
Men man upptäcker nya ställen att förvara saker! Och nya sätt att barnsäkra... De "vanliga" barnsäkringarna har nämligen våran son klurat ut hur de fungerar... Han har även lyckats klura ut hur man får upp gardinstången som går igenom handtagen på alla vara lådor... Det har till och med svärmor problem med...
:rofl:
 
Sv: Delar med mig..

Mina brorssöner har tillbringat många tidiga stunder i köket, med att laga till allt möjligt till sina föräldrar. Tex oemotståndlig lockande soppa på bröd, mjölk, och hundmat.

Jag tror absolut de kommer att bli riktiga stjärnor i köket som vuxna! :rofl:
 
Sv: Delar med mig..

Visst är det spännande, själv hittade jag inte min snart 2 åring idag, blev alldeles tyst, får panik och bara rusar runt och letar, efter en stund visare det sig att han snott ett paket sockerbitar och sedan gömt sig i skåpet för att smaska i sig dem...:angel:

Han uppskattade dessutom inte alls att bli påkommen :crazy:

Är ganska strikt med att han inte får äta godis och dyl så sockerbitarna var väl en stor nyhet han inte gärna ville bli fråntagen, han har nämligen aldrig smygit iväg och gömt sig förr.
 
Sv: Delar med mig..

Skorpor, sockerbitar och hundmat... Var glada att era barn har så god smak!

I morse upptäckte jag att sonen hade något kletigt på båda händerna, som han glatt stoppade i munnen. Det visade sig vara hundbajs!:eek: En av hundarna hade asat rumpan på mattan, och tydligen lämnat en rejäl kladd, som sonen nu satt och smaskade på. Dessutom hade han fått en del på pyjamasen, och på några leksaker.

Jag är gravid i vecka 10 och mår illa hela tiden, SÄRSKILT av dofter och ofräscha saker. Idag har jag mått extra illa hela dagen!:crazy:
 
Sv: Delar med mig..

Grattis till graviditeten! Hade missat att du är gravid igen :)

Var bara tvungen att inflika det :p Än har min son inte lyckats med några stora bedrifter, men han är bara 7 mån gammal också.
 
Sv: Delar med mig..

Oj ja, om jag öppnar kylskåpsdörren kommer sonen sättandes som ett jehu, det finns så mycket spännade där inne! Jag brukar ge honom grönsakslådan så han har något att göra om jag ska ha kylskåpet öppet ett tag, med påföljd att alla gurkor alltid är naggade :crazy:

Diskmaskinen är en annan favorit, när jag plockar ur disk lägger han in leksaker.

Och om jag öppnar badrumsdörren kommer han sättandes med full fart. Han ääälskar att bada, och vet att alla badleksaker väntar i en hink. Men jag vill inte ha honom där inne själv, så mycket han kan välta. Sophink, toaborste mm.

Vilken hörsel de har :D
 
Sv: Delar med mig..

Äh, det var väl inget! :angel:

Här är mina:

Riva ut alla tvättlappar
23%20maj%20006.1.jpg


Hitta tandtråd
floss%20001.1.jpg


Kanel...
kanel%20012.jpg


Dammsugarinnehåll...
03%20maj%20004.jpg


Limråttfälla på skinnsoffan
soffkudde%20002.jpg


Råttfällelim+barnfot+heltäckningsmatta
ludd%20002.jpg
 
Sv: Delar med mig..

:rofl:
Efter att ha läst i den här tråden känner jag plötsligt att
"OJ! så lungt och skönt det är att bara ha vilden i magen ännu"
Bra barnsäkring att förvara den i magen, kanske skulle fortsätta ha det så lite längre :angel:
 
Sv: Delar med mig..

Sånt här är alltså vardagsmat hemma hos oss, jag tar bara inte kort på allt. (Baterierna i kameran skulle aldrig räcka... :rofl: )
 
Sv: Delar med mig..

*kl*

Var det inte nån på Buke som visade bild när brorssöner (eller nåt) hade gått löst på ett helt rum med målarfärg? Har ett svagt minne av detta och att det var underbara bilder!!:D
 
Sv: Delar med mig..

Oh harremarre!
Dom är ju för ljuvliga.

Undra vad jag skulle säga dock om jag hittade mitt/mina barn och ha stökat ner sådär, förmodligen skulle jag bryta ihop först i tårar och sen i skratt...
 
Sv: Delar med mig..

Han är inte så gammal ännu, jag får väl njuta medan han ännu inte kan gå :angel:

Hur gamla är dina små änglar?
 
Sv: Delar med mig..

Men grattis havreflinga! Har alldeles missat att du väntar barn "igen"!


Alma är också snabb å att hitta roliga leksaker: öppnas toadörren kastar hon sig in för att riva loss varenda ruta för sig på dasspappret. Slänga ut våtservetter är också en höjdare. Hon äter det mesta, kattmat, lökskal, vitlök... Kasta ut alla blöjor och alla kläder är kul, trycka ut cd/dvd/videoband... Trycka ner ALLT i sin sorterinslåda: äpplen, mer kattmat, räkningar om hon når dem... Dessutom är hon så lång, så när hon ställer sig på tå når hon det mesta, även tangentbordet på datorn. Hon når däremot inte fönsterbrädet i vardagsrummet, så då staplar hon sorteringslåda och annat och klättrar upp. :crazy:
 
Sv: Delar med mig..

min son var väl sisådär 2 år, jag pratade med en väninna i telefon. det blev misstänkt tyst. jag gick ut i badrummet och vad hittar jag där...jo sonen hade tappat upp vatten i handfatet och satt där och hade det jättemysigt. behöver jag tillägga att det var en mungipa vid varje öra :o) toksöt
det är 19 år sedan men jag ler varje gång jag tänker på det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 184
Senast: ako
·
Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 600
Senast: Enya
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 436
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp