Delad riddagbok?

Unafraid

Trådstartare
Kommer ha Medryttare i vinter och skulle ha haft en app med en lättöverskådlig riddagbok som hon och jag kan dela på. Förslag?

Jag tänker också någon kalenderapp av något slag. Alternativ någon dokumentvariant (typ Google drive). Tror det lättaste är att söka och prova sig fram vad som passar er bäst :)

Equilab tycker jag är jättebra, om man lägger in hästen som "offentlig" (minns inte exakt vad inställningen heter men så att hästen är öppen för alla) så kan flera ryttare logga på samma häst. :) Den appen mäter ju tid, gångbart och hastighet under ridpasset, och man lägger till typ av träning, underlag osv. samt en liten kommentar om man vill.

Det som funkat för andra i min närhet där det har varit flera medryttare vid sidan om ägaren har (kanske tråkigt nog eftersom det inte är det svar du vill ha) varit en hederlig papperskalender som legat i stallet. Annars blir det väldigt lätt att man inte skriver i den (för att man glömmer). Jag har provat på jobbet, vi har varit två som delat på samma tjänst men där vi aldrig jobbat tillsammans, med två olika kollegor. Första konstellationen började vi samtidigt och jobbade en hel del ihop = vi tyckte att det skulle funka med telefonkontakt/sms. Det gjorde det inte, kan jag tala om. När den kollegan sa upp sig och det kom en annan var jag benhård på att prova det här med anteckningsbok som jag sett funka just i medryttarsituationer. Det funkade mycket bättre eftersom det då ingick i arbetsuppgifterna och var något man gjorde innan man gick hem för dagen, inte något som skulle göras på fritiden. Ni kan väl skriva upp träningar och tävlingar som är kända redan nu innan, eller anteckna efter hand?

De som rider min shettis rapporterar till mig via sms, och det fungerar bra. Men där vill jag mest veta om de varit ute och att både ponny och barn överlevt ridturen, de rider inte i speciellt träningssyfte för ponnyn och gör heller inga andra stallsysslor. Hade varit hårdare om det hade varit tävlingshästen som regelrätt tränas för tävling. Här är det bara en bonus att han får egentid utan den andra hästen.

Lifepuzl är en app som borde kunna klara uppgiften, men inte hunnit prova den själv än. Nån med mer ork/inspiration som orkar testköra i hästmiljö?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
311
Senast: Lavine
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka