dela upp ansvaret.....

Sv: dela upp ansvaret.....

Min sambo jobbar heltid, och jag hämtar och lämnar på dagis, fixar ALLT här hemma, tar oftast stallet när dottern är på dagis, vissa dagar fungerar det inte pga foglossningar (är i v.33), och då tar sambon det. Jag tar alla nätter utom en i veckan o.s.v. Min sambo har abslout inte krävt det av mig, utan det har bara blivit så att jag är hemma, då fixar jag hemmet.

Han jobbar mycket, och jag kan inte bara sitta hemma och kolla på klockan. Nog för att det är fullt ös på våran 1,5 åring, men jag vill ha rent och städat runt mig, så då blir det automatiskt att jag gör allt sånt, lite beror det väl på att jag och min sambo inte riktigt har samma synsätt på vad som är städat och inte..:angel:

Hade jag jobbat och han varit hemma hade det säkert varit tvärtom, så det är inget som stör mig. Om jag inte har gjort något på en hel dag och det ser ut som hiroshima här när han kommer hem, så kastar han ihop middag, leker med dottern tills det är läggdags, och sen drar han en repa i huset.. :love:
 
Sv: dela upp ansvaret.....

För mig så är det självklart att man hjälps åt att dra runt hem och hushåll. Barnen borde man vara två om.. Här tycker sambon att det är jobbigt att vara ifrån sina barn en hel arbetsdag, och kräver umgänge när han kommer hem.. Han menar att jag har ju hela dagarna med den lilla.... Jag gör ju självklart så mycket jag kan av hushållsarb under dagarna, ibland hinns allt med. Ibland inte och då hjälps vi åt...

Jag skulle bli oerhört ledsen om han hade barnvaktssynen åt sina egna barn!

Men det här var oxå nått vi talade om innan vi fick barn.. Hur vi ville ha det, vad vi väntade oss av varandra osv...

Mitt råd blir att prata med sambon om just sånt här.. Barnen/barnet finns ju redan så det är ju försent att ändra farsa åt dem/den.. Sen tycker jag att man skall fundera på hur man vill ha det. Kan man inte enas och försöka hjälpa varandra genom livet, och att det gemensamma livet bara går ut på irritation över vad dem andra inte gör/borde göra vetè katten...
 
Sv: dela upp ansvaret.....

*kl*

Nån klok människa sade att om båda parter tycker att de gör 60% av allt hemma så funkar vardagen ganska bra....;)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 603
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 928
Senast: Twirro
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 663
Senast: Sandora
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 788
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp