Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina föräldrar är inte hästintresserade, men det är nog de enda jag hade stått ut med i längden att dela stall med. Det eller syskon. Har eget stall nu, eller ja, står installad där det enbart är mina hästar, och det är helt underbart. Stod i kollektivstall förut där man fick armbåga sig fram för att få använda skottkärran och där precis allting var på villkor som inte alls passade mitt liv för övrigt. Vill aldrig mer behöva ha min häst installad tillsammans med andra. Hästen trivdes inte heller förut, det var stök och oregelbundna tider och stirriga andra hästar, och nej.
Hade inte fler personer att rida med på slutet trots att jag stod med flera andra personer. Det handlar ju om hur man jobbar och vilka det är i stallet, och bara för att man är många så behöver det inte fungera att rida tillsammans ändå. Jag är dessutom typen som kan tycka att det är kul att rida tillsammans ibland om det är rätt person, men jag har knepiga arbetstider och vill inte rida med "vem som helst" bara för att.
Jobbar i butik, och träffar därmed mycket människor varje dag. Efter att ha varit trevlig mot kunder/kollegor i x antal timmar är det inte överst på önskelistan att komma till stallet hungrig och sur med huvudvärk och tvingas konversera med någon som aldrig slutar gnälla om att grepen hängde en millimeter för långt åt höger. Jag vill koppla av i stallet. Med hästarna. Men jag är extremt introvert och föredrar mindre sällskap med få utvalda.
Vill du verkligen flytta, så ska du så klart göra det. Men tänk över vad som ligger bakom, varför du vill flytta. Jag har faktiskt inte stått i ett enda stall med fler än en person där det inte blivit bråk och tjafs (jo ett, men där var det bara jag samt mor+dotter, och jag var elva...). För mig är de konflikterna betydligt jobbigare än vad ensamheten med eget är.
Antingen byter man stall, eller så tar man för sig något där man kan träffa nya potentiella vänner osv.Man blir så ensam...
En flytt till ett annat stall behöver inte innebära ngn skillnad på den fronten. Kanske ska FU försöka få ditt sociala behov stillat utanför hästbranschen?Ja precis alla dem fördelarna finns ju
Men jag saknar tex att bara kunna snacka med någon annan ibland, kanske kunna ta en fika, bara att kunna borsta hästen tillsamans med någon annan hade varit trevligt
Att det hade kunnat vara lite mer "dynamik"