Dela stall med mamma

Emelie80

Trådstartare
Tänkte kolla om det finns fler på Bukefalos som är i samma situation som jag. Jag är 30 + och har ända sedan jag varit liten haft egen häst. Hästen har under långa perioder varit uppstallad hemma hos min mamma vilket har fungerat bra ända fram till de sista par tre åren.
Nu känns det ansträngande att passerat 30 och stå i ett stall där det bra finns min och mammas häst ( med allt vad det innebär)
Finns det fler i samma situation? Skriv gärna...jag vill gärna få en kontakt
 
För att det känns svårt när jag vet att mina kompisar har skaffat familj alt driver egna hästföretag medan jag inte ens kan bestämma vad jag ska göra med min häst.
Jag känner mer som en 14 åring än som en 30 åring
 
Jag är över 30 och har häst i samma stall som min mor. De som har gården har ett gäng egna hästar och sen är det några till som hyr.
Hade haft hästarna på samma ställe även om det "bara var vi" i eget stall. Men ingen av oss bor med den möjligheten.

Förstår inte riktigt hur du menar att det påverkar livet i övrigt?
 
Jag förstår vad du menar men det kan också vara frusterade att känna att man inte kan bestämma vad man vill göra med sina egna häst
 
Gör vad du vill. Vill du inte dela så gör inte. Jag skulle tycka det vara jättekul att dela stall med mamma men det betyr ju inte att det är rätt för dig
 
Men sånt kan också vara lite känsligt......om jag helt plötsligt skulle flytta min häst...vet inte om det hade varit jättepoppis precis
 
Vadå? Från stallet du är i nu?

Finns det inget kontrakt så kan du göra vad du vill. Skit i vad andra säger och tycker. Försök att vända kameran innåt och titta på dig själv, hur mår jag? Hur tycker jag? Vad är bäst för mig?
 
Men det är ju klart att om jag flyttar min häst från mammas stall så kommer det INTE vara poppis...så det känns ju inte som ett alternativ precis
 
Jag ser bara fördelar, vi hjälps åt, jag har någon som bär bommar och hjälper till när vi ska iväg på träningar eller ska bort.
Att vi rider ihop/samtidigt är snarare ett resultat av att vi kommer till stallet ungefär samtidigt efter jobbet än relationen mor/dotter.
När jag är i stallet är det för hästen/ridningen.
Den sociala delen du pratar om, är den för ridningen? Tänker du nämner vänner som skaffar barn. Det är ju inte så relaterat till vart du har hästen egentligen.
 
Om din mamma blir sur för att du flyttar hästen skulle jag ser över er relation i övrigt.
Finns kontrakt?
Om du vill flytta är det skart du ska flytta. Men man behöver inte flytta ut hästen bara för att man är över 30, det är lugnt.
 
Men det är ju klart att om jag flyttar min häst från mammas stall så kommer det INTE vara poppis...så det känns ju inte som ett alternativ precis
Har ni ALLT som behövs? Närhet till tränare? Ridhus? Bra ridvägar? Annars kan väl något av detta vara en anledning till att man vill flytta?
 
Ja precis alla dem fördelarna finns ju
Men jag saknar tex att bara kunna snacka med någon annan ibland, kanske kunna ta en fika, bara att kunna borsta hästen tillsamans med någon annan hade varit trevligt
Att det hade kunnat vara lite mer "dynamik"
 
Börja med att kika runt på stall du kan tänka dig att flytta till, Stäm av hur det sociala klimatet är. Att du får dina önskemål uppfyllda vid flytt.
Sen att det kam kännas tufft att ta samtalet med din mamma. Men ja, samtal som är jobbiga ingår ju ibland i livet...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 093
Senast: mamman
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 131
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp