Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tackar :) Jo, fast hon var inte tittig, utan mer på hugget och flamsig. Hon har fattat att det här med hoppning är ju kul ;)
Sen det hindret hon river i 1,00, det ser kanske ut som att hon tittar på hindret, men hon tittar på hästen som travar förbi framför henne:eek: så hon typ glömmer hindret, eller hur man nu kan förklara det:p Kan ju säga att jag inte var så glad på den ryttaren efteråt....:mad:

Sen galoppen jobbar vi på, är jag som glömmer bort mig på tävlingen:angel:

*KL*
OBS!! Varning för skryt!! Men måste säga att på senaste hoppträningen så gick hon som bara den och blev kallad "superstjärnan" av min tränare(hon var helt lyrisk):love: sen behövde vi inte hoppa så mycket som de andra för "hon kan inte bli bättre":love:
Är så himla glad över min lilla bebis <3

Vas roligt! även min häst gick jättebra på hoppträningen idag, 4:e hoppasset för tränaren och han blir bara bättre o bättre! :laugh:

Vad kul med den tränarkommentaren! Sånt lever man på länge länge...

Majken fick leka juniorhäst igår o hoppträna med ponnybarnet. Ponny var halt så det fick bli stand-in! Hon är så snäll att det är löjligt...gick där i ponnygruppen o hoppade vattenmatta, vit grind o böjda spår utan bekymmer! Avslutade det hela med en bana på ca 70 cm.

*Stolt Matte*

Roligt att hon är snäll och fungerar som juniorhäst:D

Jag har anmält mig till KM. Är ett par veckor kvar så vi hinner träna mer och även ångra oss om det behövs.:o

Sådärja, nu är lilla Majken också barnhäst:). Visst blir man stolt...

Kl
Fick besked ikväll att det av lite olika anledningar inte blir hopptävlingsdebut för min häst på söndag, :mad:.
Ev nästa söndag i Jönköping istället, den som lever får se...

Har varit ute i skogen och ridit ikväll, med pannlampa i nästan snöstorm. Jättesnäll men pigg häst:love:.

knapplån

här kommer en liten film från gårdagens hoppträning:
klicka

och ikväll innan vi skulle rida:
pusstajm

ha en trevlig helg på er!

MEN vad hurtig du är! Jag gav upp igår kväll o red inte alls i snöstormen...fryyyyser!:(

Vilken kelig häst du har.:D Ser ut som om han skulle vilja smaka lite mer på ditt ansiktet.:laugh: Jättegulligt.

Stilett:
Tror du har köpt dig en liten hoppehäst :) Bara han får lite mer balans i hoppningen så kommer han bli kanonfin där.

Och filmen :love: Vilken goding han är. Verkligen gosig!!! Märks att han tycker om dig!

Avel:
Kul att du anmält dig! Det kommer gå jättebra och om inte så är det träning :)

Happyrider:
Duktig du är som orkar ge dig ut i snön, själv är jag lite för bekväm för att orkar med det. Har ni snösulor på era? Så jag håller med Novali.

KL

Igår åkte jag på konferens med jobbet och kom hem idag. Varje gång jag är ute så förundras jag alltid varför jag lyckas få en i närmare 40-års åldern i haserna...? :) Uppmärksamhet har man ju inget emot och ser han dessutom ut som en liten gosebjörn så är det väl okej. :D
Det blir troligen vila för pållarna idag då jag inte är mig själv ännu...:crazy: Hehe

Lycka till på KM! vi har inte KM hopp hos oss vad jag vet, lite synd! är ju så roligt att vara med på det tycker jag! sätter dom KM som en vanlig klubbtävling eller lägger dom in det på en lokal/regional tävling? vi har KM dressyr och då läggs den in på lokal/regional tävling, vilket är synd, eftersom det blir ganska mkt hästar överallt så man tappar lite av den charmen som blir när det hade varit tex klubbtävling. På förra stallet så anordnade dom KM seperat en dag.

Happyrider & Tessalonica:

Ja visst är han supergosig...men han kan vara mycket mer gosig än det...får försöka ta o filma en dag när han gosar på rejält! sicken häst! han tror han är född som knähund! sen så ska han alltid vara upp i ansiktet på en...och så kan han vrida huvudet jättemycket och se ut som en giraff och sedan sänker han huvudet ner på axlarna och så står han så och blundar...

Hoppehäst, ja det vill han bli! balansövningar är det som gäller nu, superbra med all gymnastikhoppning...kommer stärka honom mycket! och ryttaren som hoppar har bara suttit på han 5 ggr totalt nu, föst på provritten och sedan 4 hoppträningar! :laugh: ryttaren har dessutom inte suttit på unghäst förut, men han uppför sig fint! Det är därför ryttaren vill rida för tränare på alla sina pass så det blir rätt från början iochmed att han är ung...

Vi har KM som separat tävling. Alla kan vara med. Man ska rida den klass som man brukar tävla i och så vinner den med högst %. Tror att de som rider LA och Msvb får lite extra poäng på nåt sätt. ;);)

Hoppning går till på liknande sätt som en egen tävling.;)

Idag var det super kramsnö. Gick inte att rida alls. Försökte få till snösulor av glasslock men tekniken sämre än förra året så de trillade bort ganska omgående när jag longerade lite.:(

Det är ju toppen! att man rider den klass man vanligen brukar rida o sedan räkna %...

Så försökte vi på gamla klubben ha det också men det gick inte hem hos vissa...så där har de nu KM i olika klasser o så får man bara starta där man "hör hemma" så att säga.

Idag var det Gresahopp i ett för Majsan helt okänt ridhus. Vattenmatta, grön trippel o mur fast i plankform, röd på ena sidan o grå på andra, var 2 fantasifulla hinder som var med...jag såg ut så här :eek: när jag gick banan....men hon är ju en klippa min lilla häst! Hon tuffade glatt runt ända fram till sista hindret som var gråa delen av muren där hon gjorde ett tittande så jag fick lägga en volt men sen skuttade hon över det med! Tyvärr blev det ingen skinka för oss men väl en påse Tomteskum!

Film kommer men är tyvärr inte zoomad så det får ni stå ut med!

Jag tycker vår klubb är väldigt trevlig. Vi har så himla roligt på våra små happenings, härnäst ska vi ha bowlingturnering där jag garanterat får jumbopriset o sen ska vi äta efteråt o ha trevligt! Roligt o bra för sammanhållningen.

Kul att han är en myspojke :) Mina myser också gärna men inte riktigt lika mycket.

Tycker det låter som ett bra upplägg på träningen. Själv har jag inte hoppat på jättelänge. Kom en del snö inatt med och det verkar som om de glömt skotta av våran grusväg. Annars har jag lite lust att åka och skutta några hinder.
Snart behöver jag inte åka till ridhus för min älskade far ska äntligen bygga ett ridhus :) Det tackar jag honom för.

Jag förstår inte hur ni lyckas få medlemmar så engagerade. Vi har ju en klubb där jag är ordförande och det är verkligen skitsvårt att få till det med medlemmarna. Det tar alldeles för mycket energi för oss i styrelsen att ordna och fixa allt så vi får se hur det blir framöver...

Kul med spännande hinder! Väntar på spänning på filmen :)

eget ridhus!? vilken lyx!! :laugh: jag o sambon har varit inne på att leta gård o bygga eget mindre ridhus. Vi har varit på några husvisningar under hösten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama