Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Det gick riktigt dåligt! Pållan överhoppade sig något enormt redan på framhoppningen och när jag skulle ta ett sista språng innan jag skulle in på banan så snubblade hon rejält precis i landningen...jag hann dock ta ett mini-skutt innan vi gick in på banan.
Väl inne fick vi ett stopp på första, jag styrde undan i sista sekund då hon var på väg att hoppa det stillastående. Andra försöket gick okej men hon stod emot som bara den, samma sak till tvåan, stod emot...trean var en oxer som hon också stod emot på och landade på bakbommen, jag drev och smackade om vartannat...fyran blev okej(jag borde gått ut här). Femman var också okej, men så på sexan drämde hon av ett sjuhelsikes högt stillastående språng så jag hamnade jäkligt mkt efter och jag slungades fram och knockades emot hennes nacke(inte mankam, utan nacke - hur lyckas man?)och såg ingenting pga smällen jag fick så jag hoppade av och fick huka mig lite för att få tillbaka icke snurrig syn :P .
Stackars, stackars häst!!!
En kompis häst snubblade också i landningen på framhoppningen och hon fick även hon kämpa som satan inne på banan för att få runt sin häst som annars är väldigt glad i att hoppa,och rutinerad. Det var många hinderfel och stopp överlag på tävlingen...
En kille jag känner sedan tidigare såg första delen av min runda och han sa att det han såg var en häst som är alldeles för rädd om sig just nu, det finns inte mkt jag kan göra mer än att hoppa hoppa hoppa tills det går över (alltså, inte hoppa oftare men bara fortsätta träna på tills det släpper, kan ta flera år i vissa fall...). Men jag sa till honom att jag vill inte hoppa ett språng till med min fina häst förrän jag har en tränare på marken, så på torsdag åker vi till hans gård och så hjälper han oss. Ska försöka komma dit en gång i veckan nu.
TIll och med sjukvårdaren som kom till mig när jag blivit knockad sa; "Men vilken fin häst du har!!"...
Nu blir det till att träna och åka på små cm-hoppningar. Jag hängde inte riktigt med här kan jag säga, hon som varit så himla stadig och hon kändes verkligen redo för det här... Jag kände inte riktigt igen min häst men alla hästar utvecklas olika och jag har förstått att min häst är otrooooooligt talangfull, men också - uppenbarligen - en häst som kräver lite mer precision än vad jag har att erbjuda just nu. MEN,det ska jag träna upp! Han jag ska träna för har unghästar som heltidsjobb så han vet vad han gör, känns skönt!!
Hoppas bara att pållan inte vrickade sig...hon kändes helfräsch dock... Här kommer några bilder...