Som sagt, när det har handlat om mindre förseelser har det inte stått "brottmål" utan "strafföreläggande".
Där har vi olika erfarenheter därav att jag inte tar Mr Koll som tillförlitligt öht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, när det har handlat om mindre förseelser har det inte stått "brottmål" utan "strafföreläggande".
Mycket möjligt.Där har vi olika erfarenheter.
Nej, det syns inte att det är just du som söker på en specifik person, du kan begära ut eventuella domar anonymtApropå att snoka på folk via MrKoll och liknande - syns det att en söker på nån? Jag är galet paranoid.
Och vad söker ni på?
Nej, det syns inte att det är just du som söker på en specifik person, du kan begära ut eventuella domar anonymt
Jag är löjligt överdriven men jag kollar om personen har någon dom på sig, jag kollar vart och hur personen bor och jag kollar Facebook och andra sociala medier. Jag har varit på alldeles för många dejter med personer jag på förhand inte vetat något om och som sedan visat sig inte alls passa mig och mitt liv så numera är jag superpicky.
Det vet man ju aldrig, om någon. Massor av våltäktsmän är ostraffade och folk dömda för flera brott kan vara hur härliga som helstKanske ska göra en sökning på min nya vän då... jag vet att han åkt dit för fortkörning men det är väl det. Jag har faktiskt inte träffat en för mig helt okänd person sedan jag var 22 ( !?) så jag har aldrig behövt kolla upp eller ens fundera kring sånt. Jag tycker det är läskigt, vemfan vet liksom hur nån är även om han verkar reko.
Jag vet ju dock vad han sysslar med och vart han bor osv. Men det är allt. Jag är inflyttad hit så jag har inte en susning om nån även om det är en inföding...
Det vet man ju aldrig, om någon. Massor av våltäktsmän är ostraffade och folk dömda för flera brott kan vara hur härliga som helst
Jag vet inte riktigt hur man kan få papper på att nån är en tabbeNej, men helt onödiga tabbar som en kan undvika, gör det ju inget om en undviker...?
Jag vet inte riktigt hur man kan få papper på att nån är en tabbe
Snickaren hörde av sig igår faktist! Hade hänt lite saker privat så han var väldigt låg nu.
Känner att jag inte vill vara ytterligare en ”press” åt honom just nu så jag sa så att han får höra av sig när han känner att han orkar, och att jag finns om han behöver prata av sig.
Svårt detta när man inte alls känner varandra, jag vill ju erbjuda mitt stöd, men samtidigt så är jag ju inget stöd eftersom vi i princip är främlingar för varandra.
Sagt att jag finns som en vän, helt utan krav om något alls, sen får vi se vad framtiden visar. Han skrev ju och bad om ursäkt att han varit tyst och anledningen till det, och det är just det jag känner att han inte ska behöva känna, att han MÅSTE höra av sig just nu.
Själv så har jag faktist ingen aning alls om det finns något att hoppas på i framtiden mellan oss, jag har sagt vart jag står just nu iallafall, sen får han höra av sig när/om så får vi se då helt enkelt hur allt ser ut den dagen.
Han sa att jag får inte glömma bort honom nu, men samtidigt så känner jag endå någonstans att det finns stor risk att det rinner ut i sanden.
Antingen för att jag inser att jag ska fortsätta vara själv endå för det är lugnast och skönast så, eller för att den här grejen gör så han inte orkar lägga tid på annat på ett bra tag.
Vi får se helt enkelt vad det blir av det.
Skönt ändå att få en förklaring. Sen får ni se vad tiden ger. Förstår att det är drygt att vänta, men nu vet du ju iaf att det har en orsak och inte bara blev tyst så att säga
Men precis! Det kändes skönt, har inte fått intrycket av att han skulle vara någon som bara ghostar, men endå. Ja nu är det bara att vänta, vilket jag tycker är skitdrygt, jag är en sån som gärna vill att plåstret slits av direkt om vi säger så...
Det känns som sagt nästan som om det kommer bli så till slut iallafall, men ska försöka att inte tänka allt för mycket på det, utan bara låta livet rulla på som vanligt. Men det hade nästan känts lättare om han bara sagt att han inte ville något mer alls pga jag är så nervklen! Sånt här gör mig knäpp, och innerst inne så vet jag att det bästa vore att bara tacka för mig och glömma och gå vidare, men jag gillar ju grabben och vill inte ge upp än.
Det värsta som kan hända är ju att det inte blir något mer, och det var ju min plan från början och har varit länge att vara/leva ensam, så det går ju ingen nöd på mig. Även om det såklart skulle svida lite eftersom han var den enda på väldigt väldigt länge som faktist sparkade igång något extra i mig.
Men nä, så tolkar inte jag det du skrivit om hans svar.Men precis! Det kändes skönt, har inte fått intrycket av att han skulle vara någon som bara ghostar, men endå. Ja nu är det bara att vänta, vilket jag tycker är skitdrygt, jag är en sån som gärna vill att plåstret slits av direkt om vi säger så...
Det känns som sagt nästan som om det kommer bli så till slut iallafall, men ska försöka att inte tänka allt för mycket på det, utan bara låta livet rulla på som vanligt. Men det hade nästan känts lättare om han bara sagt att han inte ville något mer alls pga jag är så nervklen! Sånt här gör mig knäpp, och innerst inne så vet jag att det bästa vore att bara tacka för mig och glömma och gå vidare, men jag gillar ju grabben och vill inte ge upp än.
Det värsta som kan hända är ju att det inte blir något mer, och det var ju min plan från början och har varit länge att vara/leva ensam, så det går ju ingen nöd på mig. Även om det såklart skulle svida lite eftersom han var den enda på väldigt väldigt länge som faktist sparkade igång något extra i mig.
Du tycker inte att du målar fan på väggen nu?
Varför skulle det rinna ut i sanden? Bara för att han behöver lite space som inte ens har med dig att göra. Du som vårdar ditt eget space så mycket borde väl ha all förståelse i världen för just det? Dessutom har han ju tydligt sagt att du inte får glömma honom, det är en jättetydlig signal att du är viktig men just nu är det annat som måste få ta plats
(och en sak till det heter ändå - inte endå)
Men nä, så tolkar inte jag det du skrivit om hans svar.
Tvärtom, så vill han ju gärna att du väntar, om du orkar.
Av den anledningen som det är så kan det rinna ut i sanden.
Jag målar inte fan på väggen utan det är just så det kan bli,och jag har definitivt förståelse för det, just därför jag sagt extra tydligt att han inte alls ska behöva tänka på mig nu, eller be om ursäkt om han inte orkat svara/skriva på ett tag, och att vill han prata så lyssnar jag, men att jag lagt ”oss” åt sidan tills han om/när känner att han vill ta upp det, så var någonstans visar jag inte förståelse för att han behöver space?
@Fibusen Jag tycker att det låter som om han verkar värd att väntas på. Så drabbas inte av panik nu. Det är väl inte SÅ länge sedan du landade i att det var rätt ok att vara själv. Eller blandar jag ihop dig med någon? Måste det rinna ut i sanden av det som är anledningen?
Jag tycker att du inte har förståelse för just spacet iom att du mer eller mindre dödförklarar relationen pga han inte hörde av sig på ett par dagar. Du har lagt "oss" åt sidan - inte han. Eller har han sagt att han vill lägga er åt sidan? Då är det ju en annan sak, men så har du inte uttryckt det alls här. Hade jag varit han i detta läge hade jag uppfattat dig som ganska ointresserad av annat än en vänskapsrelation. Men som sagt jag har inte alla detaljer.