Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tydligen en ny dejt imorgon med honom jag träffade förra helgen. Han frågade om jag ville komma hem till honom och laga middag tillsammans och dansa bachata... Lite osäker på om jag vet hur man dansar bachata, men det låter kul iaf. 😄 Känner mig dock tveksam till om det kan bli något utöver vänskap.
Hehe det är en väldigt närgången och sensuell dans. Bara så du vet vad du tackat ja till.
Men det är ju kul att dansa 🙂.

Jag upptäckte en grej med mig själv som jag vill djupdyka lite i. En kille kan gå från "hmm, kanske" till tvärnej för mig om han kommenterar mitt utseende. Jag vet inte riktigt vad det handlar om? Jag är rätt bekväm i och medveten om att jag ofta kvalar in under snygg, vacker etc och har bra självförtroende på den fronten så jag tror inte det handlar om att "inte acceptera en komplimang" utan kanske mer att jag känner att jag reduceras till ett utseende? Det har nu utvecklats till att jag typ blir irriterad i brist på bättre ord, "jag vet och vad har du själv att erbjuda 🙃🙃🙃” är allt jag vill svara men det kan man ju inte göra.

Vacker/snygg ÄR inte en komplimang för mig, helt onödigt att säga, jag utgår från att alla jag matchar mig blir tilltalade på något plan av mig, vare sig det är bild eller presentation, det behöver jag ju ingen mer bekräftelse på... Någon som har några tankar eller idéer på temat, varför jag känner såhär? Förstår ju att de antagligen tror att jag blir glad av att höra det men det blir jag ju inte. Jag har några resonemang i huvudet men jag lyckas nog inte sätta ord bättre på det än såhär för tillfället. Hjälp?
Eftersom du inte tar det som en komplimang så är det bästa att säga det till männen. Du behöver kanske inte säga att de är dumma i huvudet som ger dig de komplimangerna, men kan de inte ta en kort uppmaning i stil med "snälla, kommentera inte mitt utseende, jag tycker inte om att lägga fokus på det" så är de ändå inget att ha.

Sa själv till han som jag träffar nu att sluta med sådana kommentarer (han sa inget sådant i början, men efter ett tag kom det och jag blev skitirriterad). Han slutade direkt och har inte nämnt det sen dess. Inget ifrågasättande eller sånt dumt. Jag är jättekänslig för det här med varför någon vill umgås med mig. Jag vill känna att det är för att de tycker om mig som person och minsta tvekan på det gör att mitt intresse dör direkt, så det var viktigt att det fungerade att säga ifrån.

Jag fattar verkligen inte det här. Varför söker så många par en tredje person, en kvinna? Varför alltid en kvinna?
De här paren dyker upp jätteofta och jag förstår det verkligen inte. Eller jo, kul att spica upp livet lite, men varför söker ingen en ytterligare man? Är kvinnor inte lika hotfulla i ett förhållande?
Folk får söka vad de vill, absolut, det var bara en fundering 😁

Får också upp såna par hela tiden! Tror det beror på skillnaden mellan hur kvinnor och män som gillar samma kön ses och hur mannen är central. Kvinnor som gillar kvinnor (i synnerhet bisexuella) sexualiseras och ses som något spännande och ”översexuella” samtidigt som de också antas föredra män EGENTLIGEN (bi-kvinnor ses som straighta). Män som gillar män däremot anses istället vara ”egentligen homo” och det blir en högre tröskel för mannen i paret att bjuda in till det. Dessutom tror jag många upplever det som mindre läskigt med en främmande kvinna än en främmande man!

På väg hem från kvällens dejt, och har insett precis hur det känns att "tro att man är redo att dejta, men inse att man inte är det"....

Inget direkt fel på dejten, han är trevlig och snygg och allt sådant, men jag satt och tänkte på DB mest hela tiden, och önskade att jag kunde spendera lördagskvällen med honom och barnen istället... Fan. 😔

(Så istället för att sova över hos dejten så blir det nu att ta ett tåg och 3 bussar(!) hem, och sedan två - tre bussar för att hämta bilen imorgon..)

Inget direkt fel på dejten, han är trevlig och snygg och allt sådant, men jag satt och tänkte på DB mest hela tiden, och önskade att jag kunde spendera lördagskvällen med honom och barnen istället... Fan. 😔
Bästa sättet att komma över någon är annars att ligga med någon annan. ;) Just sayin'.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka