lizan
Moderator
Vad bra att någon har nytta av det, känns mest som om jag sitter och är gnällig!
Men jag förstår honom absolut, sen jobbar han säkert också även på barnveckan, och det ÄR riktigt tufft.
Förut jobbade jag 3 dagar dagtid när jag hade sonen, och det var bara ett enda långt elände... Upp kl 6, äta frukost, snabbpromenad med hunden, lämna på fritids kl 7, köra 45 min till jobbet, börja kl 8, jobba hela dagen till 16, strax innan 17 hämtade jag på fritids och var trött och slut efter jobbet, ibland behövdes det handlas, sen laga mat, äta, plocka undan, läxor, stallet, kissvända med hunden, dusch och borsta tänder.
Hade vi TUR så kom sonen i säng vid 20-tiden, och då har det alltså gått i ett, och bara stress. Kändes knappt som om vi fick någon tid tillsammans alls dom dagarna, och nästa dag började det om igen. Jag ville ju såklart spendera så mycket tid jag bara kunde med honom när det var mina veckor, men det blev ju som sagt dåligt med det dom dagar jag jobbade.
Jag förstår att det kan vara svårt att inte ta det personligt, men försök! Som sagt så handlar det (oftast) inte om att känslorna försvinner, utan att man är trött. Jag kan vara jättetrött efter en barnvecka, fast jag är helt ledig från jobbet då, men det är alla dessa rutiner som jag inte alls behöver ha när jag är barnfri. Det ska serveras frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och i bland en kvällssmörgås innan sängen. När jag är själv tar jag en kopp kaffe till frukost sen äter jag middag mellan 17-19 någongång. Det blir knappt någon tvätt, inga läxor, och jag behöver inte se till att få någon i säng en viss tid.
Jag gissar att även din partner resonerar ungefär lika, och det har absolut ingenting att göra med vad han känner för dig och inte, eller att det är just dig han inte vill umgås med.
Är jag väldigt trött och slut så tackar jag nej, oavsett om det är han jag dejtar, morsan, eller min bästa vän. Jag vill helt enkelt bara vara i fred, från allt och alla.
Jomen det har börjat landa hos mig, behövde bara fatta skillnaden först.