Också vanligt att när jag säger att jag tex vill vara hemma själv i lugn och ro på torsdagen, eftersom jag har träffats på måndagen, jobbat ett dygn på tisdagen, sen träffats på onsdagen, då blir jag ifrågasatt för ”jag ska ju jobba hela helgen sen, så det är ju sista dagen vi kan ses den veckan”
När jag då förklarar att ja, precis, jag ska jobba hela helgen sen, därför behöver jag en lugn dag för mig själv där jag gör absolut ingenting! Såklart accepterar dom det, men då kommer det 100 mess ”vad gör du?” ”har du gjort något kul idag?” ”När börjar du i morgon då?” ”Jag saknar dig” ”Men på måndag ses vi väll?” ”Vad gör du nu då?”
Och svarar jag kort, eller inte alls, så kommer det ”har det hänt något?” ”Det känns som om det är något fel,är det det?”
Det är sånt här som kväver mig! Jag har redan förklarat att jag vill vara i fred, jag vill ha egentid, jag vill bara ligga i soffan och vara ful i min ensamhet och vara lat och köpa hem en pizza så jag slipper laga mat. Men nejdå, offerkoftan med dramarocken åter genast på....
Sen vill jag inte ses på måndagen då heller eftersom det känns som om hela torsdagen gick till att försöka prata förstånd med en vuxenbebis. Sen är karusellen igång.
Från början handlade det inte om att någon tycker om den ena mer eller mindre, men sånt här får mig att backa rejält. Inte bara backa föresten, utan roffa åt mig mina grejer och kuta åt andra hållet för allt vad benen bär.