Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade danskillen igen igår, vi sågs hemma hos mig och spelade spel.
Väldigt trevligt och timmarna bara försvann. Mycket leenden och jag tyckte det flöt bra, kände för min del att man nästan börja sitta och dumle (alltså inte godiset).
Kom in på att börja prata om dansen. Då säger han "visst har väl vi setts på en socialdans?"
Jag kände bara att, ja det har vi, vi dansade och jag blev blixtattraherad och stalkade sen upp dig på fb...
Jag sa inte vad jag tänkte, men fick känslan att han inte alls känt samma första gången vi setts.

Efter det kände jag att han är ju inte intresserad av mig på något annat vis än som vän, så då blir inte jag benägen att försöka mig på någon fysisk kontakt. Han gör ju verkligen ingen ansats till det heller.
Det enda som kan tyda på att han är intresserad är att han har lite svårt att hålla ögonkontakt, men det kan ju lika gärna vara för att jag kanske omedvetet tittar intensivt på honom och han tycker det är obehagligt?!

Träffade danskillen igen igår, vi sågs hemma hos mig och spelade spel.
Väldigt trevligt och timmarna bara försvann. Mycket leenden och jag tyckte det flöt bra, kände för min del att man nästan börja sitta och dumle (alltså inte godiset).
Kom in på att börja prata om dansen. Då säger han "visst har väl vi setts på en socialdans?"
Jag kände bara att, ja det har vi, vi dansade och jag blev blixtattraherad och stalkade sen upp dig på fb...
Jag sa inte vad jag tänkte, men fick känslan att han inte alls känt samma första gången vi setts.

Efter det kände jag att han är ju inte intresserad av mig på något annat vis än som vän, så då blir inte jag benägen att försöka mig på någon fysisk kontakt. Han gör ju verkligen ingen ansats till det heller.
Det enda som kan tyda på att han är intresserad är att han har lite svårt att hålla ögonkontakt, men det kan ju lika gärna vara för att jag kanske omedvetet tittar intensivt på honom och han tycker det är obehagligt?!

Nu övertänker du 😅
Att han inte blev blixtförälskad första gången ni sågs är inte alls samma sak som att han inte är intresserad.
Han vill ju uppenbarligen träffa dig och verkar trivas bra i ditt sällskap.

Angående det fysiska kan han vara osäker och inte våga ta det steget.
Är ni båda i det läget är det klart att inget händer.
Prova att ta det steget du, vänta inte på A
att något ska hända, se till att det händer 😁

På tal om Covid-19... Vi uppmanas till mer eller mindre karantän, inte röra sig på stan i onödan och undvika folksamlingar till den grad att det är svårt för vissa grupper att handla mat. Hur gör ni nu, tar ni paus i dejtingen? Eller tänker ni att det här med kollektivt ansvar för riskgruppers hälsa är någon annans problem?

På tal om Covid-19... Vi uppmanas till mer eller mindre karantän, inte röra sig på stan i onödan och undvika folksamlingar till den grad att det är svårt för vissa grupper att handla mat. Hur gör ni nu, tar ni paus i dejtingen? Eller tänker ni att det här med kollektivt ansvar för riskgruppers hälsa är någon annans problem?

Jag kommer dejta som vanligt så länge jag känner mig frisk :)
Går ju även till jobbet som vanligt och träffar (friska) vänner.

Jag pausar och blir rent irriterad på de som föreslår dejt framförallt de som vill ligga.
Jag är inte ett dugg rädd för viruset men just iom att situationen är som den är så tycker jag att det är ganska korkat läge att söka tillfälliga sexuella förbindelser och onödigt att träffa nytt folk just nu.

Då kanske jag inte borde gå till jobbet heller i.o.m hur många jag träffar där.
Du bestämmer själv hur du gör men bara för att man har en riskfaktor så betyder det inte att man bör/lika gärna kan lägga till fler.

Och ja det kan lika gärna vara du som blir smittad på jobbet och sedan för vidare det till dina vänner som sedan exponerar en person med riskfaktorer som dör.

Tinder i Norge känns heldött för tiden, jag tror det är pga att de flesta inte vill riskera träffa någon nu. Om jag skulle träffa någon ny nu så skulle det endast vara typ promenaddejt med rekommenderat avstånd mellan oss, för att lära känna varandra. Evt Skype-dejt... 🤔

Och jag funderar på om jag vågar boka flyg till augusti för att träffa S 🤔 Gratis ombokning just nu men då måste man resa innan mars nästa år och jag vet ju inte hur mitt schema ser ut för nästa år än.. Svårt. Handlar "bara" om 4000kr men ändå.. Vill gärna inte kasta pengarna i sjön.

Du bestämmer själv hur du gör men bara för att man har en riskfaktor så betyder det inte att man bör/lika gärna kan lägga till fler.

Och ja det kan lika gärna vara du som blir smittad på jobbet och sedan för vidare det till dina vänner som sedan exponerar en person med riskfaktorer som dör.

Tänker man så så kan man inte leva.
Jag måste gå till jobbet då vi har såpass många sjuka nu. Och jag har absolut inte råd att vara hemma i flera veckor.

Tänker man så så kan man inte leva.
Jag måste gå till jobbet då vi har såpass många sjuka nu. Och jag har absolut inte råd att vara hemma i flera veckor.
Att du måste jobba för att överleva är väl en sak men du måste inte göra det andra. Så jag förstår inte riktigt vad du menar med att "så kan man inte leva". Det viktiga är att göra kontaktkedjorna så korta som möjligt vilket såklart varierar beroende från person till person men varje kontakt och exponering man undviker gör NYTTA.

Så om du måste jobba för att överleva så är det ju bara så, men du måste inte gå på dejter och umgås med vänner för att överleva.

Att du måste jobba för att överleva är väl en sak men du måste inte göra det andra. Så jag förstår inte riktigt vad du menar med att "så kan man inte leva". Det viktiga är att göra kontaktkedjorna så korta som möjligt vilket såklart varierar beroende från person till person men varje kontakt och exponering man undviker gör NYTTA.

Så om du måste jobba för att överleva så är det ju bara så, men du måste inte gå på dejter och umgås med vänner för att överleva.

Nu är det väldigt OT, men jo.
Jag måste träffa vänner osv för att överleva. Behöver det väldigt mycket i mitt liv.

Jag måste träffa vänner osv för att överleva. Behöver det väldigt mycket i mitt liv.

Håller med dig.

Hur som är mitt dejtande dött med. Men tappat tron på kärleken helt nu, så försöker anpassa mig till tanken på att vara evigt singel. :)

Jag tycker absolut att du kan gå på dejten så länge ni båda är friska.
Mig veterligen har det inte kommit någon rekommendation om att sluta umgås på tu man hand så länge båda är friska och mår bra och undviker umgås med riskgrupper. Så länge inte myndigheterna säger annat.
Måste också gå till jobbet.

Mig veterligen har det inte kommit någon rekommendation om att sluta umgås på tu man hand så länge båda är friska och mår bra och undviker umgås med riskgrupper. Så länge inte myndigheterna säger annat.

Precis så jag tänker med.
Skulle jag få några symptom så skulle jag givetvis hålla mig hemma isolerad. Men är frisk som en nötkärna :)
(Peppar peppar...)

Som sagt är inkubationstiden lång och alla får inte symptom ens om de är smittade (men smittar ändå). Självklart är det inget problem om friska personer träffas men om man visste vilka som var sjuka och friska så hade vi aldrig varit i den mängden smittade och döda vi är nu.

Om alla tar ansvar och minskar/eliminerar kontaktkedjor så blir det mycket lättare att hantera antalet smittade för sjukvården men vi kommer även snabbare att kunna återgå till ett vanligt liv.

Så skippa dejter och hängande med vänner i ett par månader för samhällets och de äldres/personer i riskgruppers skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka