Jag ”hej förlåt, men jag känner igen dig så sjukt mycket... har vi träffats förr?”
Han ”ja... alltså vi snackade ett tag på Tinder för typ ett år sedan”
Jag
Han ”ja... alltså vi snackade ett tag på Tinder för typ ett år sedan”
Jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåja - han sprang inte iväg!Det gick åt helvete ikväll tyvärr.
Började bra. Han satte sig bredvid mig på puben och jag blev så attraherad och hångelsugen att jag hade lite svårt att hålla koncentrationen, men snacket flöt på fint, och vi drack öl efter öl och synkade i allt vi pratade om (utom en del tankar om veganism men där kunde vi ändå förstå varann), satt nära och touchade lite, allt kändes mysigt. Så gjorde jag ett litet försök att ta hans hand, och han slöt sig helt och blev stel. Mumlade något om att han nog inte kan motsvara mina förväntningar och undrade om vi kunde gå. Vi gick ut, och vid en gatukorsning stod vi länge och höll om varann medan han grät och pratade om hur svårt han har att släppa in och att det har nåt med barndomen att göra... Han frågade om vi kunde vara bara vänner. Visst. Vi sa hejdå.
Jag attraheras nog alltför lätt av instabila killar tror jag.
Jag tycker att det där är för nära verkligheten för att vara ett lämpligt skämt i den här tråden.Sup ner honom
Alternativt bli långsamt lite närgången så fattar han förhoppningsvis din önskan
Men vilket hemskt tips. Sådant skämtar man väl inte om?
Det var ett mycket olämpligt skämt.Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.
Det var ett mycket olämpligt skämt.
Och det där glaset, eller tre, för att bli mindre nervös, kan vara jättebra - MEN det ska vara på eget initiativ.
Jag hoppas i första hand att den som ska på dejt inte har som plan att få den andra att bli full, vilket uttryck som "sup ner hen" talar mot.Ja men självklart på eget initiativ. Hoppas och tror att den som på en dejt skulle bli påtvingad en massa drinkar personen inte vill ha låter bli att dricka dessa och/eller avslutar dejten om det inte känns bra.
Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.
Ingen söp ner någon.
Det var väldigt trevligt på dejten. När sista puben stängde bjöd jag hem honom till mig. Han var inte blyg alls. Det blev mer än hångel och jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom i efterhand. Jag blev besviken på hur han var i sängen. Han liksom många andra män körde sitt race i sängen. Det är svårt att förklara men jag kan märka när jag blir ett objekt för den andra. Ett verktyg för dennes njutning.
Vanligtvis när jag hamnar i den situationen stänger jag av. Jag slutar ge respons och röra mig. Den här killen märkte iallafall det direkt och slutade.
I vanliga fall brukar jag slänga ut en kille när sånt här händer. Eller bara dissa dem utan förklaring, men nu tog jag upp det direkt. Det blev en ganska bra diskussion men jag vet ändå inte om det ändrar nåt.
Jag är trött på att bli besviken på män. Särskilt dessa som verkar så vettiga och medvetna. Skenet bedrar.
Det är så jävla tråkigt!
Hur svårt ska det vara att engagera sig i den andra?
Det är en egenskap som jag uppskattar så himla mycket med L
Han är så himla lyhörd och fin utan att vara tafatt eller jobbig. Bara jävligt vettig.
Jag känner mig alltid så himla trygg, sedd och uppskattad.
Vad härligt det låter!
Ja, och sjukt att han känns som ett undantag
Ja för många män är kvinnans njutning sekundär och de har ingen aning vad de håller på med. Man måste säga till dem .
Som att det inte räcker med att det är svårt nog att hitta någon som man gillar* som person.
*står ut med som person.
Jag blir bara mer och mer kräsen för varje år.
Tycker många är okej men just det där extra är fan inte lätt.
Som att det inte räcker med att det är svårt nog att hitta någon som man gillar som person.
Jag fattade direkt att det var ett skämt och inte ens i närheten av att innehålla övertalning/tvång utan att det var en variant på ett ämne som diskuterats tidigare. Då var det flera som skrev att de aldrig blivit ett par utan alkoholens hjälp. Tycker att det är lite mysko att tongångarna har vänt så tvärt.Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.