Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej förstår. Var hittar du dem haha känns som jag så sällan stöter på någon som definierar sig som så eller lever så! Men får uppfattningen att du egentligen kanske hade mått bättre av att dejta folk som är lite mer norm-monogama när jag läser tråden? Förlåt för mina närgångna och nyfikna spekulationer, jag är bara en jobbig jävel :D Vilket upplägg hade du velat ha med någon duverkligen gillar?

Har hittat dem på Tinder, DB dejtade jag ganska länge innan det kom fram att han definierade sig som poly, medan PT var öppen från början med att hon inte letade "normativt förhållande" och att hon dejtade andra som var poly.

Jag är från tidigare van att leva i en strikt monogam relation och har iofs velat testa något lite friare, men har nog insett att om jag verkligen gillar någon så är jag inte jättebra på att dela dem med andra.... :o Norm-monogamt är nog enklare/mera okomplicerad på det viset.

Uppdatering från mig med segproppen. Vi träffades idag för första gången. Fikade, pratade och skattade i 2,5 timme i solväggen utan jackor. Vi har hörts efteråt och båda tyckte att det var en bra dejt.

Hur länge brukar en första dejt pågå för er som är dejtingproffs?

Så kul att höra!! 🥳

Jag tror det för mig varit ganska kort (nån timme max) helt nya och betydligt längre om det är någon jag träffat innan (mina två kollegor 😅). Men kan ju räkna antal dejter på mina två händer fingrar så inget proffs här inte 😆

Uppdatering från mig med segproppen. Vi träffades idag för första gången. Fikade, pratade och skattade i 2,5 timme i solväggen utan jackor. Vi har hörts efteråt och båda tyckte att det var en bra dejt.

Mina förstadejter har varat typ 7-8 timmar som kortast. :laugh: Men har varit på typ 4 eller 5? förstadejter.

Det beror helt på vad man gör (och hur bra man trivs ihop så klart), men för mig är ett par timmar rätt normalt. En "bra" dejt kan vara 3+ timmar om vi sitter och pratar och dricker vin t.ex.

Kul att ni trivdes ihop IRL, med! :)

Så härligt 😍

Jag brukar klara några timmar med en ny människa om jag trivs bra med den, sen tar min energi slut och jag vill vara ensam.

Från någon timma till en hel helg typ. 😅

Nu har jag berättat för killen hur illa relationen med exet var, i alla fall det mesta. Jag tycker sånt är så svårt, för jag vill inte baktala exet inför folk samtidigt så var han inte särskilt snäll heller.
Då det finns risk att de dessutom måste träffas någon gång i framtiden och ändå kunna ha en "kunna heja" relation så har jag inte velat sagt något men jag har märkt att många av mina sämre drag i den här relationen är relaterade till exet:down:

Det var skönt att ändå få det sagt, killen tog inte heller och förminskade mina känslor inför mitt och ex relation (vilket jag varit rädd för, att det skulle bli mitt fel att han var en röv såsom det var i den relationen) utan hanterade det fint utan att varken bli arg eller tycka synd om mig. Dessutom bekräftade han att mitt bekräftelsebehov i vår relation har minskat vilket mitt bekräftelsebehov blev väldigt glatt över att höra:p
Pratade även lite om familjeterapi (gemensamt barn med ex), då jag blivit råd att gå på det av vänner med exet och även om han höll med mig om att det troligen inte är lönt då exet inte ens vill prata i telefon med mig så var han ändå inte negativ till att jag skulle gå på det med exet, vilken känns som en så sund och vuxen inställning att hälften hade kunnat räckt. Men det är sån han är, lugn, samlad, snäll och så klok:heart

Alltså nu måste jag bara få skriva av mig :rage::rage::rage::rage::rage:

Fick kontakt men en man på tinder för några veckor sedan. Vi har skrivit långa meddelande och diskuterat ditten och datten, och haft kontakt nästan varje dag. Vi har pratat om att träffas men det har inte varit möjligt nu, av olika orsaker. "Äntligen en vanlig trevlig man", har jag ofta tänkt. Han skrev för en vecka sedan att oberoende hur det går så har han mig gärna som vän för han tycker jag verkar så bra och trevlig :o.
I fredags skrev han att han skulle träffa en gammal kollega på kvällen - en tjej som han inte har sett på typ 30 år en som han har haft kontakt med lite sporadiskt under åren. Nu är bådas livssituation sådan att de kan ses. Han skrev inget om "date" men jag kan tänka mig att de setts på Tinder och tagit det därifrån.
Nå, jag önskade honom en trevlig kväll och skrev lite annat babbel - sådär som vi brukade. ...men det har varit tyst tyst tyst...
...och nu plötsligt har han avmatchat mig - utan ett ord, utan någonting. Fy satan vad trött jag blir på män!!!
Att till och med de som verkar vettigast och trevligast och normalast ska visa sig vara sådana enorma fegisar! VAR finns en PÅ RIKTIGT vettig man???

Jag vet vad han heter och jag har en enorm lust att kontakta honom med en bajshög (läst det med glimten i ögat) men jag låter givetvis bli och hoppas jag ska lugna mig efter det här inlägget istället.

😈:banghead::rage::arghh::turd::turd::turd::turd::turd:

Alltså nu måste jag bara få skriva av mig :rage::rage::rage::rage::rage:

Fick kontakt men en man på tinder för några veckor sedan. Vi har skrivit långa meddelande och diskuterat ditten och datten, och haft kontakt nästan varje dag. Vi har pratat om att träffas men det har inte varit möjligt nu, av olika orsaker. "Äntligen en vanlig trevlig man", har jag ofta tänkt. Han skrev för en vecka sedan att oberoende hur det går så har han mig gärna som vän för han tycker jag verkar så bra och trevlig :o.
I fredags skrev han att han skulle träffa en gammal kollega på kvällen - en tjej som han inte har sett på typ 30 år en som han har haft kontakt med lite sporadiskt under åren. Nu är bådas livssituation sådan att de kan ses. Han skrev inget om "date" men jag kan tänka mig att de setts på Tinder och tagit det därifrån.
Nå, jag önskade honom en trevlig kväll och skrev lite annat babbel - sådär som vi brukade. ...men det har varit tyst tyst tyst...
...och nu plötsligt har han avmatchat mig - utan ett ord, utan någonting. Fy satan vad trött jag blir på män!!!
Att till och med de som verkar vettigast och trevligast och normalast ska visa sig vara sådana enorma fegisar! VAR finns en PÅ RIKTIGT vettig man???

Jag vet vad han heter och jag har en enorm lust att kontakta honom med en bajshög (läst det med glimten i ögat) men jag låter givetvis bli och hoppas jag ska lugna mig efter det här inlägget istället.

😈:banghead::rage::arghh::turd::turd::turd::turd::turd:

Suck. Har en vän som var på en dejt nyligen, de hade ätit middag och pratat i flera timmar, hängt med hem, haft sex, vaknat senare under natten och pratat någon timme igen. Om familjerelationer, framtiden, livet osv. Vaknat och ätit frukost ihop, kysst varandra hejdå. Hon sa att hon aldrig förut känt så mycket på kort tid, det blev en så intensiv dejt och så djupa samtal. Och sen då? Ghostad. Alltså, allt kan hända när man dejtar men vad är det med folk och inte bara kunna höra av sig och berätta det då?

Suck. Har en vän som var på en dejt nyligen, de hade ätit middag och pratat i flera timmar, hängt med hem, haft sex, vaknat senare under natten och pratat någon timme igen. Om familjerelationer, framtiden, livet osv. Vaknat och ätit frukost ihop, kysst varandra hejdå. Hon sa att hon aldrig förut känt så mycket på kort tid, det blev en så intensiv dejt och så djupa samtal. Och sen då? Ghostad. Alltså, allt kan hända när man dejtar men vad är det med folk och inte bara kunna höra av sig och berätta det då?

Fattar inte heller. Blev ju ghostad av både S och J, efter 3 månader där vi sågs väldigt ofta.
Man blir vansinnig!

Jag har ju, under helgen, anat att damen han skulle träffa i fredags antagligen var lika trevlig som för 30 år sedan, men räknade helt kallt att M (som han heter) skulle höra av sig och berätta det. Han verkade så jäkla vettig och bra. ...men nä :turd: Hoppas hans feghet ger honom akut diarré då han står i kassakön på ICA

Jag fortsätter med han som har fem katter och är skitglad för det.
Inte för att vi skaver på varandra i att träffas ofta, men det känns ändå väldigt fint.
Vi har lagat mat på facetime tillsammans - trodde jag aldrig.
Och jag som avfärdat miljoners sms, är i det träsket - vi skickar många meddelanden varje dag.
Pratar i telefon minst 2 ggr/dag...ja ni fattar

Han jag dejtar nu har jag sett tre gånger, de två första gångerna 6-8h och nu i helgen sov han här så cirka 14h. Tror det beror på helt vad man gör, gång två var vi på museum så tre-fyra timmar var besöket där liksom, sen middag.

Jag fortsätter med han som har fem katter och är skitglad för det.
Inte för att vi skaver på varandra i att träffas ofta, men det känns ändå väldigt fint.
Vi har lagat mat på facetime tillsammans - trodde jag aldrig.
Och jag som avfärdat miljoners sms, är i det träsket - vi skickar många meddelanden varje dag.
Pratar i telefon minst 2 ggr/dag...ja ni fattar

Hahaha så gulligt 😍 Jag har alltid tänkt att chattade är sådant jag kan vara nöjd med med mina vänner men nej fan, jag ska hädanefter ha hela paketet även i denna typen av relation!

Hahaha så gulligt 😍 Jag har alltid tänkt att chattade är sådant jag kan vara nöjd med med mina vänner men nej fan, jag ska hädanefter ha hela paketet även i denna typen av relation!

Nöden är uppfinningarnas moder.
Vi har ofta sällskap i bilen fram och tillbaka till alla möjliga och omöjliga ställen. Man ställer teleffonen på lämplig plats på instrumentbrädan och så åker vi tillsammans.

Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli såhär men det känns verkligen bra det passar mig så perfekt. Även fast vi knappt kan ses.

Idag är han på väg till Göteborg och om det passat i tid hade han stannat för lunch med mig (eller snarast hångel bakom en knut utan att åka dit för förargelseväckande :D ) tyvärr så funkade det inte tidsmässigt denna gång heller, men vi vet att det var vad vi ville.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25