Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte reda ut allt detta med hur jag känner kring DB och hur han tänker ang de andra kvinnorna han pratar med i går. Till en början verkade det gå bra, vi pratade hela dagen och jag berättade hur jag kände och varför, han svarade på alla mina frågor och jag blev lite lugnare. Men så när jag sa rakt ut vad jag behövde från honom, dvs att om han endast kunde säga till mig att han gillar mig bättre än de andra (som han inte ens träffat än) så skulle det här inte vara något problem - nej då gick det åt skogen... För det kunde han nämligen inte säga, då det skulle vara orättvist och han minsann inte jämförde människor med varandra sådär...

Jag blev jätteledsen och kände att jamen då HAR jag ju anledning att vara svartsjuk, han tyckte jag var oresonlig och läste in helt fel saker i vad han sagt, och ja.... Nu orkar vi tydligen inte prata mera med varandra någon av oss. Fan.

Och som pricken över i-en så messade PT mitt i allting att hon tänkte på mig och saknade mig, varpå jag kände att "men jag saknar ju faktiskt inte dig" och svarade relativt kyligt och undvikande tillbaka, så nu har hon blivit tysst med och anser sig troligen dumpad. Jättelyckad dag på relations/dejtingfronten, m.a.o. :meh:
Låter ändå som om det var en bra sak att prata om, Att du känner att du behöver något mer än vad han är intresserad av är såklart trist, men kanske skönt i långa loppet att få reda på det nu och inte behöva undra det är?

Fast uppenbarligen gör han inte det? Det är såklart jättetråkigt och pissigt jobbigt. Men Bara för att man inte träffat någon så betyder det väl inte automatiskt att man tycker mindre om personen?

Det behöver inte vara det per definition. Men i detta fallet har ju DB känt @sorbifolia i flera år. Att han då inte kan säga att han tycker mer om henne än om några som han chattat lite med på tinder är riktigt sopigt i min värld.

Det behöver inte vara det per definition. Men i detta fallet har ju DB känt @sorbifolia i flera år. Att han då inte kan säga att han tycker mer om henne än om några som han chattat lite med på tinder är riktigt sopigt i min värld.

Han har ju betett sig mer eller mindre sopigt konstant sen de träffades så detta var ju ingen överraskning direkt 🙄

Sorry @sorbifolia men du borde verkligen släppa honom en gång för alla.

Han har ju betett sig mer eller mindre sopigt konstant sen de träffades så detta var ju ingen överraskning direkt 🙄

Sorry @sorbifolia men du borde verkligen släppa honom en gång för alla.
Håller med. Jag blir surare och surare ju mer jag tänker på honom. :down: Så jäkla douchigt att bara vilja ha det götta men vägra ge den andra den minsta lilla bit av sig själv som kostar något.

@sorbifolia jag förstår att han ger dig massor av bra saker OCKSÅ annars hade du ju inte hållit fast vid honom. Men så länge du har honom så kommer du inte träffa någon som ger dig det du vill ha.

Låter ändå som om det var en bra sak att prata om, Att du känner att du behöver något mer än vad han är intresserad av är såklart trist, men kanske skönt i långa loppet att få reda på det nu och inte behöva undra det är?

Absolut, och jag har ju vetat ett tag att jag "vill" mera än vad han är berädd att ge sig in på, men på sistonde har det ändå kännts som att relationen utvecklats i den riktning som jag önskat.... Dock så kan även det ha bidragit till att jag igen känner mig mera hotad/rädd för att förlora det vi har nu (eller har haft).

Och ja, problemet var att jag ville han skulle säga att han tyckte om mig mera än någon annan, eller jag sa nog "gillade mig bättre" vilket han inte ville/kunde säga därför att han inte vet om han gör det - han tyckte även att det skulle vara en orättvis jämförelse.... Ska tillägga att vi båda har lite autistiska drag och kan tolka saker väldigt bokstavligen ibland, så det kan nog dels spela in. Jag vet ju att han gillar mig. Men han kanske faktiskt är sådär riktig poly som kan tycka om många på en gång utan att jämföra... Jag vet inte. Känner mig mest uppgiven just nu.

@Bison @Eurydome ja, tanken har slagit mig om det är bäst att bara avsluta, har pratat lite med bästis ang. det med. Vi får se. Numera så har jag landat i att om han vill ha kvar mig så får han visa det och kämpa lite.... Så nu håller jag bara tysst och avvaktar.

Ja, jag har som grundkrav i en relation att det ska vara roligt, enkelt och ge mer än vad det tar. Oavsett om det gäller förhållande, fwb eller kk.
Sen kan det såklart vara skavigt ibland och krävas ansträngning från bägge håll och bra kommunikation.
Med dB har det hela tiden känts som en envägskommunikation där han bestämmer spelreglerna och du hänger på. När du kommunicerar något annat sätter han sig på tvären och du ska anpassa dig.

Kan väl ändå verka att det är ganska uppenbart att han inte tycker om dig "mer än andra" för då hade han väl inte ens försökt med andra med tanke på att du vill mer? Du vill väl mer än bara fwb och om han nu kände samma sak så skulle det inte finnas något behov för "andra"?

Kan väl ändå verka att det är ganska uppenbart att han inte tycker om dig "mer än andra" för då hade han väl inte ens försökt med andra med tanke på att du vill mer? Du vill väl mer än bara fwb och om han nu kände samma sak så skulle det inte finnas något behov för "andra"?
Fast de har ju aldrig haft en uttalad monogam relation?

Ja och nej.... Anser man sig vara polyamorös så är man väl per definition inte nöjd med att endast ha en "kärlekspartner".

Och angående FwB kontra "mer" så har vi landat någonstans mitt emellan som funkat ganska bra för båda, fram tills nu. Men som sagt så behöver nog jag mera bekräftelse om jag ska känna mig tillräckligt trygg för att låta honom dejta andra. Enligt poly-termer så skulle jag vilja vara uttalad "primärpartners", m.a.o.

Jag skulle gissa att han inte är intresserad av dig som primär eller förstapartner utan mer som något utan riktig investment/på sidan. Han känner sig nog även ganska trygg i att om han dejtar andra så kommer du ändå antingen vara kvar på sidan eller i värsta fall så förlorar han "bara" sin sidogrej oavsett.

Jag skulle gissa att han inte är intresserad av dig som primär eller förstapartner utan mer som något utan riktig investment/på sidan. Han känner sig nog även ganska trygg i att om han dejtar andra så kommer du ändå antingen vara kvar på sidan eller i värsta fall så förlorar han "bara" sin sidogrej oavsett.

Mycket möjligt att du har rätt. Jag får väl fråga om han bestämmer sig att ta kontakt igen, just nu är han tyst som graven.....

KL, typ:
PT verkar dock inte ha blivit avskräckt av mitt oengagerade svar i går. Hon har hört av sig igen i dag, dock lite försiktigare kanske. Men vi måste nog med ta en prat om vart vi har varandra, då hon hintade redan på dejt nr 3 att hon ville ha mig som sin primärpartner.. Varför måste det vara så j*la svårt att hitta någon där båda gillar varandra lika mycket, kan man ju undra? Har aldrig hänt mig hittils...

Idag har vi snackat på nästan som vanligt. Att man ens kan hinna sakna det så mycket på typ 3 dagar :o
I morgon ska han jobba och jag ska på kurs lör-sön, men ev kommer han hit på söndag kväll. I helgen är det två veckor sedan vi sågs, och jag saknar honom verkligen.

Känner att det är viktigt att vi inte bara glider tillbaka till det som var innan, även om det var himla fint, utan liksom tar tillfället i akt och verkligen snackar igenom hur vi vill ha det i en relation. Något har ju ändå fått oss att hamna i det här.

Mycket möjligt att du har rätt. Jag får väl fråga om han bestämmer sig att ta kontakt igen, just nu är han tyst som graven.....

KL, typ:
PT verkar dock inte ha blivit avskräckt av mitt oengagerade svar i går. Hon har hört av sig igen i dag, dock lite försiktigare kanske. Men vi måste nog med ta en prat om vart vi har varandra, då hon hintade redan på dejt nr 3 att hon ville ha mig som sin primärpartner.. Varför måste det vara så j*la svårt att hitta någon där båda gillar varandra lika mycket, kan man ju undra? Har aldrig hänt mig hittils...
Träffar du bara polyamorösa personer??

Går jättebra med att inte texta DB, verkligen.... (not! :meh:) Blev säkerligen ännu bättre av att min tlf fått ett bug eller nåt och ringde upp honom 5 ggr vid midnatt i går kväll, medan jag var och drack vin hos en kompis...

Så ja, nu är vi där att jag försöker intyga att jag inte blivit en galen, svartsjuk stalker el. dylikt....
(ja, man får skratta åt detta, jag gör det själv faktiskt! :p)

Just nu så har det blivit så, inte planerat, dock...
Okej förstår. Var hittar du dem haha känns som jag så sällan stöter på någon som definierar sig som så eller lever så! Men får uppfattningen att du egentligen kanske hade mått bättre av att dejta folk som är lite mer norm-monogama när jag läser tråden? Förlåt för mina närgångna och nyfikna spekulationer, jag är bara en jobbig jävel :D Vilket upplägg hade du velat ha med någon duverkligen gillar?

Haft en så mysig vecka och helg med The Guy. Nu ses vi nog inte alls pga jobb och lite annat på veckorna framöver. Men tack vare all feel good pepp jag kände så tog jag mod till mig att skriva till några i feministgruppen som skrivit privat till mig. Jag vågade inte riktigt skriva i gruppchatten fock 😅 inte träffat eller haft kontakt med dem sedan corona började eg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV