My lord, bajsporr och troll. Här händer grejer
Vi fick inte till att ses i helgen utan tog ett långt snack igår på telefon igen. Ett jäkla ältande kan tyckas, men det har varit konstruktivt hela tiden och jag är faktiskt imponerad av honom. Han är en rejält fyrkantig person, men har under den här tiden börjat tänka utanför sin box och utmanat sig själv i det. Han lyssnar på vad jag säger, tar in, funderar, svarar. Berättar hur han tycker och känner, lyssnar på mig och låter mig tänka. Jag känner verkligen att jag både får gehör för mina tankar, kan säga vad jag tycker och tänker, och att han kan göra likadant. Det har funnits en fin respekt för varandra i det hela tiden, och det gör mig liksom varm i.
Under gårdagens snack kom en grej upp som gjorde honom ganska ställd, och som han inte förstått varit viktig för mig. Efter lite mer prat om det kände han mest att han inte kunde tänka klart, och vi bestämde ännu en gång för att höras om några dagar för att han behövde tid.
Vi har dock hörts under dagen och sedan ringde han igen ikväll, och har landat i att - om jag vill så klart - att han känner att han tycker om mig för mycket och att vi är en alldeles för bra match både livsstilsmässigt och när vi ses, för att inte ge det en chans till.
Sååå, där är vi nu. Jag vill gärna se om vi kan bli ett sådant team som jag tror att vi kan, så vi ska försöka pussla ihop våra liv så gott det går, och så får vi se vart det leder