Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka sköna fördomar ni har om hur det är att bo i kollektiv. Självklart beror det på vilken typ av kollektiv vi menar men det som målas upp här är verkligen inget jag sett hos mina barn som bor i kollektiv. Men var och en får ju ha dom fördomar man vill.

Jag vill kunna ha sex i hallen, köket, soffan osv utan att riskera att någon annan lullar in 😅
Gå runt naken utan att fundera på om jag kommer krocka med någon roomie i hallen.

Min flickvän har en kompis inneboende hos sig, det är inga som helst problem, det bara trevligt att det är någon annan där tycker jag. Vi brukar småprata lite när jag kommer dit men sen går hon in till sig. Det är inte så att vi brukar äta eller kolla TV i hop alla tre direkt.

Min flickvän går ofta runt naken hemma och har högljudda sexleksaker som gärna får ligga framme så hennes rumskompis är rätt härdad. :D

Klart vi är lite mer diskreta med vad vi säger och gör när vi är hos henne och hennes rumskompis är hemma och såklart går jag inte omkring naken där men det är väl det.

Jag är introvert och tycker inte om att träffa nya människor. Tycker det är nog jobbigt att gå på dejt med en person.
Jag är likadan, vill veta att vi är på väg någonstans innan jag börjar outa att vi ses för andra.

Fast nu när jag skriver det funderar jag på om det inte är en social fobi-grej för mig. Att ses som kompisar allihop är en grej med ett visst "script" för mig, att ses som par med personens kompisar blir ett annat script. Mittemellan, vad blir det egentligen. Vet nog bara inte hur jag ska bolla situationen och därför undviker jag 🙈

Haha, det höll i sig länge att inte spontanses 😆 Fick ett väldigt ödmjukt erbjudande om chokladsemla. Och det passar ju faktiskt väldigt bra tidsmässigt att svänga förbi The Guy efter stallet innan jobbet. Efter mitt hemska nattpass igår (ont + asjobbigt på jobbet) blev det helt plötsligt en väldigt bra dag idag 😁

Vilka sköna fördomar ni har om hur det är att bo i kollektiv. Självklart beror det på vilken typ av kollektiv vi menar men det som målas upp här är verkligen inget jag sett hos mina barn som bor i kollektiv. Men var och en får ju ha dom fördomar man vill.
Med tanke på att 100% av alla människor har fördomar om ungefär allt, så tycker jag det är okej att ha dem om kollektiv också :)

Jag hade inte velat dejta en tjej som bott i kollektiv. Särskilt inte om det var ett med nån slags ideologisk koppling.

Jag som är autistisk känner att kollektivt bara skulle vara jobbigt för mig. Det drar som sjutton energi från mig att umgås med folk å då är det folk jag valt att umgås med och vill umgås med.

Jag tänker spontant att det är skillnad på att vara student och ha en roomie och att vara över 40 och bo i ett hippiekollektiv. Inte att det ena eller andra är fel, men jag gissar att det handlar om olika personligheter där det ena passar mig bättre än det andra. Att dejta någon som under en period bor tillsammans med en roomie skulle inte vara en dealbreaker för mig, oavsett ålder, även om jag föredrar att få vara ifred när man umgås.

Nu är ju jag sambo sen flera år och dejtar inte. Men..
Jag hade inneboende då jag var yngre. Jag hade 2 vänner som bodde hos mig, efter varann(inte samtidigt).
Det gick ju fint!
Men jag gillade deras partners och familj som kom på besök. Och jag hade ett väldigt stort sovrum jag kunde dra mig tillbaks i om de var där och jag antingen ville ge dem space eller för egen del ha det. Och detsamma om jag hade partner över.

Men jag känner mig liksom förbi det livet. Jag har blivit mer bekväm med åren. Vill vara fri att göra vad som helst i mitt hus och välja vilka jag umgås med.
Jag hade nog tackat nej till att dejta någon med sådan boendesituation. Trots att jag är extrovert och brukar kunna tycka om och kunna umgås med de flesta utan problem. Men jag bjuder liksom hellre hem/kommer på besök hos folk jag själv valt när jag valt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar