Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jag ska hålla käft är det du vill? Eller får jag inte uttrycka mig hur jag upplever saker och ting. Vet du vad, om ja nu är så störande för dig att du inte kan låta bli att skriva elaka saker för att jag har ett dåligt mönster enligt dig så kan du sätta mig på IGNORE!

Men det är kanske inte så konstigt att reagera om någon uppvisar tendenser till destruktiva beteenden om och om igen. Det handlar inte om att @Modest vill vara elak utan att det är bekymrande.

Så jag ska hålla käft är det du vill? Eller får jag inte uttrycka mig hur jag upplever saker och ting. Vet du vad, om ja nu är så störande för dig att du inte kan låta bli att skriva elaka saker för att jag har ett dåligt mönster enligt dig så kan du sätta mig på IGNORE!
Eller så kan du lära av dina misstag o vad vi tjejer säger till dig o ändra dig. Du vet redan vad jag tycker om ditt sätt med det kvinnliga könet,det finns vissa saker man varken gör eller säger.

Precis, @Tranan det är nog mest av omtanke (heter det så?) för dig och för att ge lite input som kanske kan hjälpa dig att må bättre och få en fungerande relation i framtiden. :heart

Jag brukar ju få höra det med när jag blir lite självdestruktiv t.ex. i min "relation" till DB, vilket jag uppskattar att folk säger till om trotts att det inte direkt är vad man vill höra där och då....

Det är väl inte riktigt helt relevant tillfälle att ta upp det dock, tranan beklagade sig om något specifikt som hade påverkat hans självkänsla och att han mådde dåligt av det. Han måste ju kunna få uttrycka sina känslor om händelser utan att behöva få resten tryckt i ansiktet varje gång.

Det är väl inte riktigt helt relevant tillfälle att ta upp det dock, tranan beklagade sig om något specifikt som hade påverkat hans självkänsla och att han mådde dåligt av det. Han måste ju kunna få uttrycka sina känslor om händelser utan att behöva få resten tryckt i ansiktet varje gång.
Tack, Jag vet att jag har kommit ur ett mindre bra förhållande, och lärt mig en hel del av det. Så det du sa är så rätt formulerat och jag kunde inte säga det så bra själv.

Du får uttrycka vad du vill men du skriver på ett öppet diskussionsforum, dvs folk kommer att kunna besvara och diskutera dina inlägg. Jag höll helt enkelt inte med om det jag uppfattade att du påstod.

Vad är det som händer med min hjärna?

Nu känner jag mig glad och upprymd mest hela tiden. Vi kommer inte att ses på ett tag eftersom båda har grejer bokade. Känns också så mycket som en man med rätt prioriteringar att jag blir helt varm inombords. Å ena sidan vill jag bara njuta i stunden å andra sidan vill jag ses bums på en gång.

Det härliga är att han verkar känna exakt likadant. Båda har fimpat våra profiler på dejtingsidan.

Vad är det som händer med min hjärna?

Nu känner jag mig glad och upprymd mest hela tiden. Vi kommer inte att ses på ett tag eftersom båda har grejer bokade. Känns också så mycket som en man med rätt prioriteringar att jag blir helt varm inombords. Å ena sidan vill jag bara njuta i stunden å andra sidan vill jag ses bums på en gång.

Det härliga är att han verkar känna exakt likadant. Båda har fimpat våra profiler på dejtingsidan.

Du är förälskad? 😁 Låter så härligt, så glad för din skull 😍

Dåligt med uppdateringar härifrån. Vi råkade nog komma in bra i att han jobbar kontorstider och mina 3-skift. När jag jobbar natt ses vi inte öht. Men sedan den där AWn efter min förra nattvecka för drygt 2 veckor sedan tror jag att jag sovit själv typ 3 gånger 😅

Det blev dock lite problem för mig. Det funkade bra när vi sågs några gånger i veckan. Vi bestämde typ alltid i förväg och då var det lugnt. Och vi pratade aldrig om att ses oftare, snarare pratade vi om hur vi tyckte det fungerade och var nöjda båda två. Jag var inte ett dugg stressad när vi inte sågs. Men sedan blev det liksom bara så att vi bestämde g sent att vi skulle ses. Och det hjälpte inte att vi frågade typ lika mycket och att jag kände att han ville träffa mig, inte bara att jag ville träffa honom. Jag hamnade mot min vilja i det där jobbiga standby-läget där jag eg ville inte bry mig som innan men det gick inte.

Och som vanligt var jag tyvärr lite för seg med att ta upp det. Mycket också för att jag visste inte hur jag ville ha det. Jag älskar den typen av spontanitet att man kan ändra sig sent och initiera det från båda håll att ses ändå. Typ som nyårsafton när jag frågade om han ville hänga med till stallet mindre än en timme innan tolvslaget och han bara hakade på.

Men jag tog iaf upp det till slut (och tyckte det var otroligt jobbigt att prata om av någon anledning, antagligen för att jag fortfarande som alltid utgår ifrån att folk inte vill träffa mig och tycker jag är jobbig att umgås med). Och precis som alla andra gånger var han otroligt lätt att prata med, det är så enkelt för han har så lätt att uttrycka precis hur hans tankegångar går. Både att han gör det kontinuerligt alltid men ännu mer om man behöver prata om något eller vill ha något utvecklat. Det är liksom så rakt och ofiltrerat så man behöver aldrig tänka eller tolka något. Det är så otroligt skönt!

Hade egentligen tänkt fråga er här men hann inte innan jag tror vi kommit fram till en approach som känns rimlig. Men passar gärna på ändå. Hur hade ni hanterat det? Vi kom fram till att vi ska planera mera och tidigare som innan så borde det inte bli lika många tillfällen där det blir hastigt påkommet och förhoppningsvis känns det bättre för oss båda då. Råkade redan planera helgen som kommer nu efter min nattvecka och det kändes också bra att ha gjort ❤

Senast ändrad:
Dåligt med uppdateringar härifrån. Vi råkade nog komma in bra i att han jobbar kontorstider och mina 3-skift. När jag jobbar natt ses vi inte öht. Men sedan den där AWn efter min förra nattvecka för drygt 2 veckor sedan tror jag att jag sovit själv typ 3 gånger 😅

Det blev dock lite problem för mig. Det funkade bra när vi sågs några gånger i veckan. Vi bestämde typ alltid i förväg och då var det lugnt. Och vi pratade aldrig om att ses oftare, snarare pratade vi om hur vi tyckte det fungerade och var nöjda båda två. Jag var inte ett dugg stressad när vi inte sågs. Men sedan blev det liksom bara så att vi bestämde g sent att vi skulle ses. Och det hjälpte inte att vi frågade typ lika mycket och att jag kände att han ville träffa mig, inte bara att jag ville träffa honom. Jag hamnade mot min vilja i det där jobbiga standby-läget där jag eg ville inte bry mig som innan men det gick inte.

Och som vanligt var jag tyvärr lite för seg med att ta upp det. Mycket också för att jag visste inte hur jag ville ha det. Jag älskar den typen av spontanitet att man kan ändra sig sent och initiera det från båda håll att ses ändå. Typ som nyårsafton när jag frågade om han ville hänga med till stallet mindre än en timme innan tolvslaget och han bara hakade på.

Men jag tog iaf upp det till slut (och tyckte det var otroligt jobbigt att prata om av någon anledning, antagligen för att jag fortfarande som alltid utgår ifrån att folk inte vill träffa mig och tycker jag är jobbig att umgås med). Och precis som alla andra gånger var han otroligt lätt att prata med, det är så enkelt för han har så lätt att uttrycka precis hur hans tankegångar går. Både att han gör det kontinuerligt alltid men ännu mer om man behöver prata om något eller vill ha något utvecklat. Det är liksom så rakt och ofiltrerat så man behöver aldrig tänka eller tolka något. Det är så otroligt skönt!

Hade egentligen tänkt fråga er här men hann inte innan jag tror vi kommit fram till en approach som känns rimlig. Men passar gärna på ändå. Hur hade ni hanterat det? Vi kom fram till att vi ska planera mera och tidigare som innan så borde det inte bli lika många tillfällen där det blir hastigt påkommet och förhoppningsvis känns det bättre för oss båda då. Råkade redan planera helgen som kommer nu efter min nattvecka och det kändes också bra att ha gjort ❤
Låter väl som ni hanterat det jättebra eftersom båda verkar nöjda med hur det blev. Jag är livrädd för det där standby-läget som jag så ofta hamnar i när det gäller relationer, så starkt av dig att ta upp det!

Här går det bra, vi dejtar på, ses sådär lagom mycket tycker jag med en-två gånger i veckan. Är inte kär, men jag gillar att umgås. Det känns okomplicerat och lätt. Jag märker att jag fortfarande rätt skadad från tidigare relation, typ mer än jag velat inse, typ som att jag var tvungen att skjuta på tiden vi skulle mötas upp pga en jobbgrej och jag var helt beredd på sura miner och redo med tusen förklaringar.. och han bara ”ta den tid du behöver” och så var det inget mer med det. Var dock rätt säker på att jag typ blivit dumpad för han var så himla tydlig med att han inte skulle ha så mycket tid över den närmaste tiden när vi skildes åt senast. Men jag skickade ett sms idag och fick då att han kommer ha mycket att göra, men såklart vill göra tid för mig, så vi har bokat in en träff och har ytterligare en lite preliminärt. Vi båda kommer ha lite större förändringar i livet de närmaste veckorna, så vi får se om vi lyckas hålla i det, men jag njuter så länge det varar :)

Låter väl som ni hanterat det jättebra eftersom båda verkar nöjda med hur det blev. Jag är livrädd för det där standby-läget som jag så ofta hamnar i när det gäller relationer, så starkt av dig att ta upp det!

Vi får väl se, snackade det "sista" i eftermiddags 😅

Det är verkligen hemskt! Men jag tänker att det enda sättet att undvika det är väl att veta mer hur den andre tänker. Och om den inte är bekväm med det (jag fattar att det kan vara svårt att ha en relation med någon som har en typ av otrygg anknytning eller andra issues) så är det nog inte rätt läge för en relation just då.

The Guy känns så extremt trygg på den punkten vilket jag verkligen mår bra av. Speciellt som jag sällan känner behov (åtm inte störst behov) av egentid i en relation. Jag får tillräckligt av att vara i stallet och av att göra det nödvändigaste utöver det hemma. Så är det väldigt viktigt att höra hur någon fungerar annorlunda än mig, att det inte öht handlar om mig om personen inte vill ses. Speciellt som jag tagit det orimligt hårt tidigare tex med att sova ihop o liknande.

Vi får väl se, snackade det "sista" i eftermiddags 😅

Det är verkligen hemskt! Men jag tänker att det enda sättet att undvika det är väl att veta mer hur den andre tänker. Och om den inte är bekväm med det (jag fattar att det kan vara svårt att ha en relation med någon som har en typ av otrygg anknytning eller andra issues) så är det nog inte rätt läge för en relation just då.

The Guy känns så extremt trygg på den punkten vilket jag verkligen mår bra av. Speciellt som jag sällan känner behov (åtm inte störst behov) av egentid i en relation. Jag får tillräckligt av att vara i stallet och av att göra det nödvändigaste utöver det hemma. Så är det väldigt viktigt att höra hur någon fungerar annorlunda än mig, att det inte öht handlar om mig om personen inte vill ses. Speciellt som jag tagit det orimligt hårt tidigare tex med att sova ihop o liknande.
Känner igen det där med "standby-läget", och det är verkligen jobbigt om det blir så över längre tid...!

Jag föredrar att prata tidigt och mycket ang hur våra scheman ser ut, behöver inte direkt planera så att allt är skrivet i sten, men iaf att vi berättar för varandra tidigt vilka dagar/tider vi evt kommer att kunna ses och vilka tider vi vet att vi är upptagna. Sedan tror jag att det kan vara bra att fråga, om man känner att man "är på standby", hurvida den andra vill ses eller inte och få ett svar så man vet. Alt. planera in andra saker själv, med inställningen att om den andra vill ses så får den haka på.

Känns ganska basic när jag skriver ut det så, men vet hur svårt det kan vara in real life! :cautious: :laugh:

Ni som har dejtat med folk på lite mer avstånd (typ 1-3 timmar bort) hur ofta sågs ni i början?
Jag som just har träffat en 4 timmar bort svarar - jag vet inte - vi har bara setts en gång men har bestämt att ses så snart vi kan igen. Min gissning är att det är tidigast helgen efter nästa. Men vi har kontakt på sms i allafall ett par gånger om dagen (just nu är han på havet och har fiskeguidning så jag vet att han är rätt upptagen). Om vi fortsätter att träffas som jag hoppas så tror jag 2-3 gånger i månaden som mest

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar