Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har dejtat med folk på lite mer avstånd (typ 1-3 timmar bort) hur ofta sågs ni i början?

Ptja... hade en 90 mil bort och vi sågs kanske en dag varje månad, eller en helg var 6e vecka, i början. Det var öken. Vi lyckades sedan vara ett par i nästan 2 år men jag skulle tro att det kanske blivit maximalt 1 år om vi kunnat umgås mer frekvent så vi nån gång fick en vardag ihop.

Nej, jag är inte bitter. :angel:

---- delvis kl

Ju längre jag lever inser jag att mina förhållanden varit o-ömsesidiga på ett eller flera plan. De enda jag verkligen fallit för har slitit ut hjärtat och skadat det för åratal framåt. Resten har jag hållit på en armlängds avstånd för att skydda mig från att hamna i liknande tidigare erfarenheter. Inget av det har såklart fungerat. Jag återgår till att konstatera att kärleksrelationer inte är menat för mig, liksom livet i stort. Jag är för känslig. Så fort jag känner ett uns av pirr och hopp så blir jag snart varse att det bara var ett sätt att göra mig sårbar och ännu mera dödsbenägen. Skrattretande.

PS. Det är bara ett konstaterande, inget som vi behöver gå vidare och diskutera.

Vi har haft en så himla fin helg! 🥰
Alla helger med honom har varit fina, men den här helgen tror jag att vi båda vågade både känna mer och slappna av ännu mer. Han är verkligen så himla enkel att vara med och vi har skrattat så sjukt mycket. Vi pratade igenom kommunikationsmissarna som ibland blivit i veckorna och mina hjärnspöken som dyker upp ibland, och han är bara toppen i allt. Det känns väldigt bra 😊

Ptja... hade en 90 mil bort och vi sågs kanske en dag varje månad, eller en helg var 6e vecka, i början. Det var öken. Vi lyckades sedan vara ett par i nästan 2 år men jag skulle tro att det kanske blivit maximalt 1 år om vi kunnat umgås mer frekvent så vi nån gång fick en vardag ihop.

Nej, jag är inte bitter. :angel:

---- delvis kl

Ju längre jag lever inser jag att mina förhållanden varit o-ömsesidiga på ett eller flera plan. De enda jag verkligen fallit för har slitit ut hjärtat och skadat det för åratal framåt. Resten har jag hållit på en armlängds avstånd för att skydda mig från att hamna i liknande tidigare erfarenheter. Inget av det har såklart fungerat. Jag återgår till att konstatera att kärleksrelationer inte är menat för mig, liksom livet i stort. Jag är för känslig. Så fort jag känner ett uns av pirr och hopp så blir jag snart varse att det bara var ett sätt att göra mig sårbar och ännu mera dödsbenägen. Skrattretande.

PS. Det är bara ett konstaterande, inget som vi behöver gå vidare och diskutera.

Hoppas det är okej att jag kommenterar, känner igen mig i så mycket och ffa det där att jag upplever att jag är för känslig och därför också eg lagt detta helt på is. Jag insåg dock att jag hade velat trivas med ett okomplicerat "förhållande" utan så mycket känslor. Jag har iaf (och vill säga aldrig haha) inte nu någon önskan att vara sådär typ Disneykär (som både @Bison och The Guy kallat det oberoende av varandra haha). Precis som jag har det nu hade jag en bild av att trivas med och det gör jag faktiskt. Det är inte några stora känslor inblandade utan känns bara tryggt och fint och najs när vi ses. Däremellan kan jag på sin höjd sakna honom lite i någon situation eller vilja prata irl om något specifikt (eg bara där det gått snabbare än att skriva en massa) men annars är det bara en känsla av att ha någon nära någon annanstans än just här just nu liksom. Det känns bra för mig, jag mår bra av detta faktiskt.

Står lite och väger här... Skaffade ju tinder en sväng för ett bra tag sen, men sen la jag ju ner det pga att jag började träffa x och var nöjd med en helt kravlös ”relation” där vi bara hängde och låg ibland. Men jag hann ju börja prata med en kille där, och vi pratar fortfarande. Jag har dock inte tänk så mycket på det då ingen av oss har kläckt frågan om att ses eller så, utan jag har tänkt att det är en trevlig chatkompis typ där vi slår ihjäl en stund om dagen med varandra på Snapchat. 😅

Senaste veckorna har vi pratat lite djupare och lite mer om livet rent allmänt, och jag gillar vad jag hör. Han verkar vara en väldigt fin och omtänksam människa och vi tycker lika om mycket. Skrivandet har absolut blivit mer och mer, men än så länge så har jag bara tyckt det har varit väldigt trevligt utan minsta känslan av att det blir för mycket, som jag vanligtvis lätt känner annars. Men nu är det bara fint! Riktigt fint.

Igår kom frågan om jag ville ses någon dag. Och jag tackade faktist ja! Jag har ingen aning alls vart jag står med denna man, om jag ses för något mer än bara vänner, eller om det bara är just vänskap. Eftersom vi aldrig har setts så kan jag omöjligt svara på om det finns något pirr eller inte, men det blir helt klart intressant att ta reda på!

Tudelad i det hela, såklart och som vanligt! 🤣

På ett sätt så känns det skönt att vi har skrivit så länge utan att det har varit några krav på annat, det har varit trevligt och roligt att kunna prata med någon som faktist som jag är lite av en övertänkare. Vi har kunnat kommunicerat så jäkla bra och vi har pratat om väldigt många saker. Klart det känns lite läskigt att ses, för blir någon av oss besvikna på varandra irl så kommer ju detta kanske gå förlorat. Han har varit skön att ha där då livet varit jobbigt dom senaste månaderna, och jag vill ju ha han kvar! Jag vill ju inte att någon av oss ska träffas med förhoppningar om att det ska bli något mellan oss, sen bli besvikna, sen blir det ingenting. Jag går helt klart in med inställningen att träffa en vän, och jag hoppas att han också gör det, och skulle det mot förmodan klicka på ett annat plan också så är det bara en bonus. Men klart man är lite rädd att när vi väl ses och någon känner ”men neeeej, usch” typ! 🙈😅

Jag är ju väldigt nöjd med livet just nu, med x, att inte behöva tänka så mycket utan bara flyta med. Samtidigt så skulle det ju helt klart vara fint att ha en relation med någon där man kan kommunicera lika bra som jag och denna nu har gjort. Oavsett om vi är vänner eller har en seriös relation i framtiden.

Jag vet ju att han vill ha något seriöst i sinom tid, och jag är nog egentligen rädd att han försvinner helt om någon av oss känner att det inte är rätt...Vad jag vill, det vet jag som sagt inte.

Som vanligt svammel och säkert massa övertänkande från min sida... Egentligen ville jag väll mest säga att jag kanske ska på dejt och bara ska vara glad över det! 🙈😂🤣 För hur det än är, OM jag skulle vilja inleda en relation med någon så är det just detta som jag sett hittills av honom som är så fint. Och sånt jag verkligen uppskattar och faktist behöver. Så det är ju dumt att tacka nej till en dejt då kan jag tycka! 😅

Vi kallar han P än så länge! 😅

Senast ändrad:
@the_connemara Hade varit fint om jag kunde vara lite lagom av nånting nån gång, ffa vad gäller känslor i kärleksrelationer. Men det kan jag inte. Antingen är jag avstängd eller så är det all in, sen om det går ett tag blir det säkert mer balanserat än all in-cirkusen men dit kommer jag aldrig. Är jag inte jättekär i början blir jag det inte sedan heller, det är det enda jag vet för det är ju det enda jag provat tillräckligt länge.

Vad gör man på en första dejt? skriver med en kille som verkar spännande, vi har skrivit en månad och jag tycker det börjar bli dags att ses. Men hur tar man mod till sig att fråga? jag är van vid att killarna tar första steget:o

Vad gör man på en första dejt? skriver med en kille som verkar spännande, vi har skrivit en månad och jag tycker det börjar bli dags att ses. Men hur tar man mod till sig att fråga? jag är van vid att killarna tar första steget:o
Man träffas och snackar eller rent av provhånglar, säger hon som såg till att träffas efter mindre än 3 dagars skrivande.

Livet är alldeles för kort för att inte ta de initiativ man vill. Det är bara att säga att "Jag vill att vi träffas" säger han nää så var det ändå kört säger han ja så är det grejt.

Fråga för guds skull! Om inte annat för att öva på att inte vara fast i den trista sitsen att inte våga ta första steget. Det finns SÅ många sådana steg man MÅSTE kunna ta för att ha en ens vettig relation. Du kommer aldrig träffa någon som läser dina tankar :)

Det känns lite som att man antingen vill fika eller promenera om man förenklar och hårddrar det. Jag gillar att fika pga kan inte koncentrera mig på mer än en sak = enklast att sitta still. Andra tycker det är lättare att göra någon aktivitet/röra på sig för att det ska kännas mer bekvämt.

På tal om det tänker jag nog fråga en söt snubbe om han vill ses snart. Vi hade tänkt ses i december, men han började dejta en annan person seriöst innan vi hann ses. Men så dök han upp på tinder igen för ett tag sedan och jag tänker att det är lika bra att jag frågar snart.

Skrivit lite med en snubbe, vi ska nog ta en promenad nån dag. Sen kommer jag nog stöta på honom i klätterhallen på onsdag.
Men, han bor i kollektiv, alltså jag har såna fördomar :o men men, ska träffa honom iallafall.
Oj, det skulle jag ha riktigt svårt med. Bara tanken på att få komma hem till honom men samtidigt behöva stänga in sig på hans rum för att man inte vill störa de andra han bor med 😬 Inte kunna ligga och hångla halvnakna i soffan, bara en sån grej hade varit avskräckande för mig.

Skrivit lite med en snubbe, vi ska nog ta en promenad nån dag. Sen kommer jag nog stöta på honom i klätterhallen på onsdag.
Men, han bor i kollektiv, alltså jag har såna fördomar :o men men, ska träffa honom iallafall.

Haha, jag träffade en som bor i kollektiv rätt nyligen, tyckte det var super. Inte alls "läskigt" att åka hem till honom då hans "sambo" (en tjej) var där och hon var supertrevlig. Avslappnat häng i vardagsrummet, och möjligt att gå in på hans rum om man ville vara själv.

Nu har jag iofs bott flera år i kollektiv under min studietid, så jag är "van" - trots att jag annars är en relativt osocial person! Och de allra flesta som bor så är ju rätt chill med att folk har besök och dejter över. 🙂

Haha, jag träffade en som bor i kollektiv rätt nyligen, tyckte det var super. Inte alls "läskigt" att åka hem till honom då hans "sambo" (en tjej) var där och hon var supertrevlig. Avslappnat häng i vardagsrummet, och möjligt att gå in på hans rum om man ville vara själv.

Nu har jag iofs bott flera år i kollektiv under min studietid, så jag är "van" - trots att jag annars är en relativt osocial person! Och de allra flesta som bor så är ju rätt chill med att folk har besök och dejter över. 🙂
Och jag som ändå är supersocial skulle lägga benen på ryggen om en dejt berättade att han bodde i kollektiv, oavsett hur trevliga människor han än bor med 😅 Jag skulle få panik över att behöva umgås med människor jag inte valt själv. Att hänga med någon på hans rum bara för att få vara ifred är ingenting för mig.

Kollektiv ser inte jag som nån stor grej, ingen större skillnad mot studentkorridor så länge alla har varsitt rum... Men en av mina första partners bodde i föräldrahemmet och hade inte ens dörr till sitt rum, de hade nåt slags draperier i alla dörröppningar... :nailbiting: (Och nej, vi gick inte hela vägen där.)

Vilka sköna fördomar ni har om hur det är att bo i kollektiv. Självklart beror det på vilken typ av kollektiv vi menar men det som målas upp här är verkligen inget jag sett hos mina barn som bor i kollektiv. Men var och en får ju ha dom fördomar man vill.

Oj, det skulle jag ha riktigt svårt med. Bara tanken på att få komma hem till honom men samtidigt behöva stänga in sig på hans rum för att man inte vill störa de andra han bor med 😬 Inte kunna ligga och hångla halvnakna i soffan, bara en sån grej hade varit avskräckande för mig.

Ja, fy fan 😅
Som att dejta någon som bor hemma 😁

Då är det inte bara jag :D
Han tyckte jag skulle komma och dricka te med dom (det gör jag inte!!) Han bor med 3 andra....
Känner mig skeptisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar