Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för råden kring min kompis hörni!

Tog tag i saken sist vi sågs och vi låg, var då ganska uppenbart att det har legat och pyrt ett tag.
Han var väldigt kramig och gullig, så jag tog upp det där med vad han vill egentligen. Han sa att han tycker väldigt mycket om mig och har känt en attraktion länge, men att han inte tror att ett förhållande skulle funka och därför inte önskade mer. Men att han gärna ses då och då.
Det var typ det jag önskade också, så det känns bra. Vi ska åka iväg tillsammans om ett par veckor - känns jättekul och pirrigt i könet :D

Har skaffat Tinder också och tycker att det är skitkul. Har lärt mig sålla lite mellan vilka jag gillar och vilka som är meh.
Hade en dejt i fredags. Vi hade inte skrivit så mycket till varandra, utan han föreslog en öl eller två ganska tidigt i konversationen. Jag föreslog lördagen, men han hade planer, så det blev fredagen. Vi visste ju ganska lite om varandra, men vi klickade. Han sa att jag överträffade alla hans förväntingar, och han överträffade nog mina också. Satt på en uteservering och pratade tills min sista buss gick hem.

På bussen hem fick jag ett sms där han frågade om jag ville ses på lördagen också. Han tyckte att jag var intressantare än hans planer :)
Så vi hängde lite i en park, och gick sedan in till stan och satte oss på en pub. Vi har väldigt mycket att prata om och samma humor. När vi skiljdes åt frågade han om han fick kyssa mig, vilket var mysigt.

Han skulle iväg och jobba i två veckor, sedan ska vi ses igen.
Hoppas inte på något seriöst, för det vill jag ju inte ha, men han verkar vara en fin människa.

Får se om jag ger mig på att träffa någon annan. Rolig grej är att både kompisen och Tinderdejten har samma bandlogga tatuerat på typ samma ställe på armen. Känns som ett bra tecken!

Brandmannen och jag har kommit fram till att ingen av oss kände tillräckligt för att ses igen.
Jag personligen kände att det är nått i humorn och samtalen som inte kickar igång.

Nu fokuserar jag på klättraren. Och min "vän" som kommer på besök på Torsdag.

Tänk om det är samma kättrare :rofl:
Hahaha! :rofl:

Borde du väl kunna som klättrar själv! :)Klättare verkar vara ett skönt och avslappnat släkte, och mansdominerat. Klättar ej själv, men är ihop med en klättrare och har hängt med. Jag vet nog hur jag skulle gå tillväga om jag var i din sits. :D
Jo, absolut. Där jag klättrar så är det utan tvekan mansdominerat och ofta när jag inte står och pratar med kollegorna som jag åker dit med så blir det att jag pratar med någon annan istället. Dessutom känner jag en där som känner allt och alla, och när vi är där tillsammans blir det verkligen till att vara social :p Så tja, just att få kontakt med andra är nog egentligen inget problem. Det enda "problemet" är att jag har så kul med kollegorna att jag inte ens tänker på att prata med andra.

Dejten är påväg hit, så ska vi ha en lugn kväll ihop :) Hoppas han vill dra och bada, har varit för varm hela dagen 😅
Vi gick och badade :) pluspoäng att han hade med sig fika från ett ställe nag velat prova länge :up:
Tyvärr kändes något i övrigt inte rätt, så han fick åka hem nu. Blev så mycket tystnader, och det har inte blivit bättre på tre dejter. Jag könde att jag hellre ville hänga med Humla, så var nog bra att han åkte hem :p Tror han fattade vinken, men gör han inte det så får jag ta det på sms...

:p Så tja, just att få kontakt med andra är nog egentligen inget problem. Det enda "problemet" är att jag har så kul med kollegorna att jag inte ens tänker på att prata med andra.

Förstår det! Primära syftet är såklart själva aktiviteten och ha kul, och det skulle kanske bli alltför uppenbart så småningom om man var där och slöklättrade medan man spanade hejvilt. :p

Förstår det! Primära syftet är såklart själva aktiviteten och ha kul, och det skulle kanske bli alltför uppenbart så småningom om man var där och slöklättrade medan man spanade hejvilt. :p
Haha, ja! Hörde dock en i omklädningsrummet berätta för en väninna hur hon hade börjat prata lite med någon man där när de båda tog en paus i klättringen, sedan hade det blivit att de var där samtidigt fler gånger, pratade fler gånger, bestämde att fika i cafeterian efteråt och därefter börjat dejta och nu hade de blivit ihop. Så tja, det kan bevisligen gå att hitta partner där, men så är det väl å andra sidan på alla ställen där det går att komma i kontakt med nya människor :)

Haha, ja! Hörde dock en i omklädningsrummet berätta för en väninna hur hon hade börjat prata lite med någon man där när de båda tog en paus i klättringen, sedan hade det blivit att de var där samtidigt fler gånger, pratade fler gånger, bestämde att fika i cafeterian efteråt och därefter börjat dejta och nu hade de blivit ihop. Så tja, det kan bevisligen gå att hitta partner där, men så är det väl å andra sidan på alla ställen där det går att komma i kontakt med nya människor :)

Kul för dem! :love:

Jo, men jag tycker klättring verkar särskilt lämpligt för att träffa en partner. Just för att man pausar och chillar emellanåt, står och klurar på problem och snackar med folk. Plus att klättrare verkar vara ett trevligt släkte, som sagt. (Partisk, jag vet. :D )

Har uppenbarligen svårt att släppa han jag träffat rätt länge nu. Så vi ses fortfarande. Men har bestämt mig för att dejta andra mer seriöst samtidigt i alla fall. Så har ev en dejt på onsdag med en karl jag messat med ganska länge, oklart om jag egentligen känner att det är någon för mig men han är intressant att messa med i alla fall 😊
Och en dejt nästa vecka med en karl som jag faktiskt är riktigt nyfiken på 😊 sen har jag ev en dejt med en karl jag träffade en gång i våras, gillar honom mycket men avstånd och lite annat gör det omöjligt att göra så mycket av det annat än enstaka träffar.

Kul för dem! :love:

Jo, men jag tycker klättring verkar särskilt lämpligt för att träffa en partner. Just för att man pausar och chillar emellanåt, står och klurar på problem och snackar med folk. Plus att klättrare verkar vara ett trevligt släkte, som sagt. (Partisk, jag vet. :D )
Håller helt klart med dig! Har hittills inte träffat en enda klättrare som inte verkat trevlig, men ja, jag är väl också lite partisk :D Först tyckte jag det verkade så "onödigt" att pausa mellan varje klättring, sedan har jag upptäckt att det både är nödvändigt och kul, kul just för att det ger så bra möjligheter att vara social.

N verkar mysig!

Den andra snubbens meddelande provocerade fram en reaktion hos mig.
Det var precis så mitt rövhatts-ex uttryckte sig flera år senare efter att han kastat ut mina grejer från balkongen och försökte slå mig ute på krogen (där ingrep folk, tack och lov) - "Förlåt, det var onödigt av mig".

Tycker därmed att du kan be honom att dra åt helvete och ta lite ansvar för sina handlingar.

N är väldigt mysig :)
Ja fy, vi kommer absolut inte ha mer kontakt. Det lovar jag, han är inte för mig!

Håller helt klart med dig! Har hittills inte träffat en enda klättrare som inte verkat trevlig, men ja, jag är väl också lite partisk :D Först tyckte jag det verkade så "onödigt" att pausa mellan varje klättring, sedan har jag upptäckt att det både är nödvändigt och kul, kul just för att det ger så bra möjligheter att vara social.

Nu gör du mig onekligen ännu mer nyfiken på "min" klättrare om de är så himla sympatiska 🙄😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat