Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den raden är ju en klassiker på Tinder. Och många gånger den enda raden.
Jag tolkar det som att allt duger åt herrn bara han får nån som skriver öht :cautious:
Jag tolkar det som att jag troligen alltid kommer att få föra samtalet, för han inte är socialt kompetent nog att förstå att det är roligare när båda är intresserade av varandra...

Det här är min favoritantipati just nu, män som inte frågar tillbaka. Det är ett så enkelt sätt att verka vara trevlig (även om en egentligen inte bryr sig...) och ändå förstår folk inte det. Och dessutom är det ouppfostrat att bara prata om sig själv. Sånna män har jag haft nog av.

Sorry för lite OT men jag har just upptäckt detta med en kille jag verkligen trodde på, om inte annat som vän. Suck.

Hallå hur gick det? Läste så sent att jag hoppades på en uppdatering i slutet av tråden men det fanns ju inte så nu är jag supernyfiken. :)

Haha det gick väl bra men inte så mycket att skriva om 😛

Han var trevlig och väldigt avslappnad, kändes väldig trygg i sig själv men det fanns verkligen ingen attraktion. Han skulle bra vara ett par år äldre än mig men kändes som 15 år äldre tyvärr.

Vi tog en prommis på en timme ungefär och sen när vi skulle skiljas åt så stod jag ett pat meter bort och kände mig lite tillknäppt, jag är inte någon kramare så tänkte inte ens den tanken vilket kanske var lite taskigt av mig?
Han ville iaf ses igen och jag sa väl att jag också ville det samtidigt som jag kollade åt ett annat håll 🙄

Jag ska åka bort ett tag nu så sa att vi väl kan höras efter det, kan väl säga att jag sköt på problemet. Han var trevlig men ser ingen poäng i att ses igen så får försöka avstyra det när jag är tillbaka från semestern.

Jag tolkar det som att jag troligen alltid kommer att få föra samtalet, för han inte är socialt kompetent nog att förstå att det är roligare när båda är intresserade av varandra...

Det här är min favoritantipati just nu, män som inte frågar tillbaka. Det är ett så enkelt sätt att verka vara trevlig (även om en egentligen inte bryr sig...) och ändå förstår folk inte det. Och dessutom är det ouppfostrat att bara prata om sig själv. Sånna män har jag haft nog av.

Sorry för lite OT men jag har just upptäckt detta med en kille jag verkligen trodde på, om inte annat som vän. Suck.
Håller fullkomligt med dig! Där rinner majoriteten av mina chattar ut i sanden, för att männen jag skriver med inte verkar ha något intresse av att veta något om mig eller driva samtalet framåt :cool:

Håller fullkomligt med dig! Där rinner majoriteten av mina chattar ut i sanden, för att männen jag skriver med inte verkar ha något intresse av att veta något om mig eller driva samtalet framåt :cool:
+ @Amanda_F

Jamen fan vad trista de är. Och förvånansvärt många. Jag har ganska ofta i de lägena till slut frågat om de tänker bidra till att föra konversationen framåt eller inte. EN reagerade med ett oj jo självklart förlåt. Höll i typ två mess innan han var tillbaka på noll. 🙄

Haha det gick väl bra men inte så mycket att skriva om 😛

Han var trevlig och väldigt avslappnad, kändes väldig trygg i sig själv men det fanns verkligen ingen attraktion. Han skulle bra vara ett par år äldre än mig men kändes som 15 år äldre tyvärr.

Vi tog en prommis på en timme ungefär och sen när vi skulle skiljas åt så stod jag ett pat meter bort och kände mig lite tillknäppt, jag är inte någon kramare så tänkte inte ens den tanken vilket kanske var lite taskigt av mig?
Han ville iaf ses igen och jag sa väl att jag också ville det samtidigt som jag kollade åt ett annat håll 🙄

Jag ska åka bort ett tag nu så sa att vi väl kan höras efter det, kan väl säga att jag sköt på problemet. Han var trevlig men ser ingen poäng i att ses igen så får försöka avstyra det när jag är tillbaka från semestern.

Ah vad synd. Förhoppningsvis kan de funka att bara låta det rinna ut i sanden då.

Alltså, ni som nätdejtar, hur funkar det/hur ser ni på saken och vad träffar ni för typ av personer? Ursäkta dum fråga, men de gånger jag testat tidigare i livet har det känts som lättare katastrof då i princip alla jag träffade fick starka känslor mer eller mindre direkt och det aldrig var ömsesidigt... Visst, i-landsproblem, men inte en jättekul situation och det är väldigt få jag fattat ordentligt tycke för genom livet så tänker att nätdejting kanske bara är dumt? Jag är egentligen inte riktigt redo att börja dejta igen, men inbillar mig att det kan "vara kul" att kolla runt lite... Om man får göra så? :o Men hur tusan klarar man av att skriva en presentation? Och hur tusan hanterar man att stöta på folk man känner? :o

Mvh mesen som övertänker allt :p

Som andra skrev- det är ju inte ditt ansvar om de andra får känslor.

Jag sållar också rätt hårt. Men! Han jag nu träffar är den första det klickat med från min sida. Och han var ett resultat av att INTE sålla så hårt. 🙄

För mig behövs det dock mycket mer än bara att se profilen, måste få något intresse när vi skriver också. Och har VÄLDIGT svårt för att bli intresserad. Så har inte träffat många alls genom åren jag haft tinder.

Min presentation är en samling random saker som beskriver mig. Typ: skrattar alltid så jag gråter, hatar morgnar, tatuerad, nördar djur och Harry Potter. Osv. Först har jag var jag bor (eftersom jag tindrar hemhemma också). Och så har jag lagt till på slutet att jag är barnfri o lite annat viktigt kring värderingar.

Bekanta behöver man ju inte bry sig om ifall man inte vill. Jag drar nästan alltid bort bekanta haha. Skaffade tinder gold dock, då kunde jag dra höger på någon enstaka som gillat mig först. 😂

Här är en till som upplever att Tinder beter sig skumt åt 🙋‍♀️ hittade en gammal vän/bekant/vad det nu är, jag vet att jag svepte vänster och tänkte att jag ska ta upp kontakten på Messenger igen.

Sen dök han upp som matchning??? Märkligt men spelar ju ingen roll för denna gång. Ville ju ha kontakt ändå.

Nu har jag skaffat Tinderkonto. :o Bilder uppladdade, men sitter fast vid presentationen... Hur vet man vad som visas ihop med första bilden som folk ser? Och hur FASIKEN inleder man? Jag har kommit på en vad jag tänker mig är fungerande rad med några saker jag uppskattar i livet, men det blir ju konstigt som förstamening, där tänker jag att jag behöver nåt mer konkret om just mig/min personlighet för att det ska bli bra? Kan man skriva att man är en besserwisser? :angel:

Nu har jag skaffat Tinderkonto. :o Bilder uppladdade, men sitter fast vid presentationen... Hur vet man vad som visas ihop med första bilden som folk ser? Och hur FASIKEN inleder man? Jag har kommit på en vad jag tänker mig är fungerande rad med några saker jag uppskattar i livet, men det blir ju konstigt som förstamening, där tänker jag att jag behöver nåt mer konkret om just mig/min personlighet för att det ska bli bra? Kan man skriva att man är en besserwisser? :angel:
Man kan skriva lite vad som helst. Jag hade en skitlång om att jag inte gillar gnäll, är aktiv och avslutade med att jag typ aldrig är fräsch eller luktar gott. "låter som ett kap, va?" Fick orimligt många matchningar på den plus bara någon enstaka bild.

Skriv inte för långt, i princip ingen läser ändå 🙄
Jag hade en dikt 😁

Man behöver inte oroa sig för mycket för vad man skriver de flesta läser det inte ändå och om de gör det så är det sällan det är avskräckande.

Med det sagt så är jag just nu väldigt irriterad på andelen kvinnor jag matchar med som antingen är helt oförmögna att läsa eller helt enkelt struntar i att jag skrivit att jag inte är intresserad av trekant. Om man hade en krona för varje konversation som inleds med "min pojkvän och jag vill bjuda dig på middag och vin"..

Man behöver inte oroa sig för mycket för vad man skriver de flesta läser det inte ändå och om de gör det så är det sällan det är avskräckande.

Med det sagt så är jag just nu väldigt irriterad på andelen kvinnor jag matchar med som antingen är helt oförmögna att läsa eller helt enkelt struntar i att jag skrivit att jag inte är intresserad av trekant. Om man hade en krona för varje konversation som inleds med "min pojkvän och jag vill bjuda dig på middag och vin"..
Känner desvärre så igen mig.

Jag skrev typ: Dalkulla med en son på halvtid, häst på heltid, och världens bästa sambo i bulldogform. Är antingen noll eller hundra, svär tyvärr alldeles för ofta och har jordens sämsta bordskick, äter hellre än lagar mat, fast sånt kanske är roligare om man är två... Älskar sol och värme, värderar och behöver egentid och är livrädd för höjder och krystade parmiddagar.

Jag inleder med typ stödord som är jag.
Tex friluftsliv, skidåkning, badkruka, hundägare, blabla....
Sen en rad med sånt som går bort.
"Golf, tomteskägg, rökare och SD är 👎"

Och så lite kort vad jag söker.

Pratat en timme med Brandmannen i telefon idag. Det blir baddejt i övermorgon och vi försöker hitta lämplig tid och plats.

Klättraren skriver några ggr om dagen från utlandet. Han verkar väldigt pepp på dejt på onsdag när han kommer hem.

Jag tar det avvaktande med båda men vill ge dem en chans. Men saken är den att jag och min gamla KK (och pojkvänn från tonåren) åter igen börjar falla tillbaka i känslor. Och om en vecka kommer han hit för att stanna i 4 dagar. Något vi båda verkligen längtar efter.
Detta har vi hamnat i förr. Vi trivs så otroligt bra ihop. Känner varandra så väl. Vi pratar dagligen och messar mycket. Och allt gammalt börjar bubbla upp. Att vi avlutat varje gång är pga avståndet och våra barn har varit unga. Flytt har varit omöjligt och vi har inte orkat ha ett distansförhållande. Så vi har släppt och gått vidare. Och trillat tillbaka.
Nu är kidsen 14, snart 17 och 20 år. Och fan...jag vill för varje år som går allt mer flytta tillbaka hem. Om ett par år är det möjligt. Men det känns avlägset ändå så jag vill iaf ge Brandmannen och Klättraren en chans

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka