Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej han var ju inte det, förstår egentligen inte vad det är jag saknar, så orimligt.

Jag har en sådan person också. Träffade honom 19 år sedan första gången men inte haft kontakt på kanske 8 år. Har faktiskt insett att jag inte vill ha honom. Men också liksom förlikat mig med att jag aldrig kommer kunna släppa honom helt. Trots att han förstörde mig totalt. Mer än en gång.

Så jäkla onödigt att slösa ens en tanke på honom. Men men.

Jag har en sådan person också. Träffade honom 19 år sedan första gången men inte haft kontakt på kanske 8 år. Har faktiskt insett att jag inte vill ha honom. Men också liksom förlikat mig med att jag aldrig kommer kunna släppa honom helt. Trots att han förstörde mig totalt. Mer än en gång.

Så jäkla onödigt att slösa ens en tanke på honom. Men men.

Vissa etsar sig fast tyvärr :(

Kan konstatera att tinder är lite knäppt. Jag installerade det ju för några dagar sedan, igen. Kollade lite på människorna där men svepte vänster på samtliga. Idag dök det upp att jag hade en matching, och den människan skrev dessutom till mig. Alltså. Med tanke på att jag svept vänster på alla så är det ju helt omöjligt med en match :confused:

Jag tolkar det iaf som att han söker en söt/snygg tjej som bara är glad och "okomplicerad" :cautious:

Att hon ska äta sunt, träna och hålla sig "fin" :meh:

Ah, det var inte bara jag då. :grin:

Står nästan aldrig något vettigt på Tinder hos dem som har med något om vem de söker. De har, vad, 60(?) tecken att göra ett intryck. Istället för att skriva underliga önskemål/kravlistor kan de väl försöka förmedla lite om sig själva? :confused:
Men iofs kanske de får så många matchningar att de måste gallra lite. :laugh:

Alltså, ni som nätdejtar, hur funkar det/hur ser ni på saken och vad träffar ni för typ av personer? Ursäkta dum fråga, men de gånger jag testat tidigare i livet har det känts som lättare katastrof då i princip alla jag träffade fick starka känslor mer eller mindre direkt och det aldrig var ömsesidigt... Visst, i-landsproblem, men inte en jättekul situation och det är väldigt få jag fattat ordentligt tycke för genom livet så tänker att nätdejting kanske bara är dumt? Jag är egentligen inte riktigt redo att börja dejta igen, men inbillar mig att det kan "vara kul" att kolla runt lite... Om man får göra så? :o Men hur tusan klarar man av att skriva en presentation? Och hur tusan hanterar man att stöta på folk man känner? :o

Mvh mesen som övertänker allt :p

Ser man till antalet meddelanden jag får på dejtingsajterna så går det helt klart fantastiskt bra nu! Om man däremot ska blanda in tråkiga parametrar som kvalitét på mailen så går det desto sämre. ;)

33676

Jag har just gjort bästa köpet för att lära känna nya (manliga) vänner, jag har köpt mig en hoj:bump::banana::bump::bump:
Inte kört på 5 år, men nu var det dax igen :D

Sporthoj dock, så det lär väl mest vara ett gäng självmordsbenägna 22 åringar jag hittar :cautious:
Kul! Vad för nån?

Alltså, ni som nätdejtar, hur funkar det/hur ser ni på saken och vad träffar ni för typ av personer? Ursäkta dum fråga, men de gånger jag testat tidigare i livet har det känts som lättare katastrof då i princip alla jag träffade fick starka känslor mer eller mindre direkt och det aldrig var ömsesidigt... Visst, i-landsproblem, men inte en jättekul situation och det är väldigt få jag fattat ordentligt tycke för genom livet så tänker att nätdejting kanske bara är dumt? Jag är egentligen inte riktigt redo att börja dejta igen, men inbillar mig att det kan "vara kul" att kolla runt lite... Om man får göra så? :o Men hur tusan klarar man av att skriva en presentation? Och hur tusan hanterar man att stöta på folk man känner? :o

Mvh mesen som övertänker allt :p

Jag kan bara svara för mig själv men för mig är nätdejting bara en rolig grej och inget jag tar på blodigt allvar. Jag gör det för att jag tycker att det är kul att träffa nya människor som jag annars aldrig hade kommit i kontakt med och för att jag inte vill gå på krogen och försöka föra en konversation med någon där man ändå bara hör en fjärdedel av vad personen säger.

Sen är det ett roligt tidsfördriv just för att jag kan ha hur hårda krav jag vill eftersom jag först kan kolla igenom någons presentation och därefter bestämma mig. Typ:
Nej tack - han har flanellskjorta på presentationsbilden
Nej tack - han gillar töntig poesi
Nej tack - han var skallig
Nej tack - han bor på Gotland och pratar säkert gotländska
Nej tack - han har för mycket skägg
Etc, etc.

Självklart får man dejta hur mycket eller lite man vill. Du har inget ansvar för om någon får obesvarade känslor för dig, det är deras sak att hantera och du förbinder dig inte till något bara för att du träffar någon en eller flera gånger.
Gällande presentationen så tror jag att det är viktigare är att man faktiskt har en än hur den i sig är utformad. Jag dissar alla män som inte har skrivit något om sig själva, speciellt när det enda som står är meningen "Undrar du något så fråga". Nej, jag tänker inte leka tjugo frågor - nästa!
Du behöver inte skriva en roman men några rader om vem du är och vad du gillar gör jättemycket för första intrycket. :)

Jag har personligen aldrig träffat på någon som jag är mer än väldigt ytligt bekant med i dejtingsammanhang men skulle jag göra det så är det ingen katastrof. Jag tänker lite att många har samma syn på det som jag, det vill säga, det är mest en kul grej.

Jag kan bara svara för mig själv men för mig är nätdejting bara en rolig grej och inget jag tar på blodigt allvar. Jag gör det för att jag tycker att det är kul att träffa nya människor som jag annars aldrig hade kommit i kontakt med och för att jag inte vill gå på krogen och försöka föra en konversation med någon där man ändå bara hör en fjärdedel av vad personen säger.

Sen är det ett roligt tidsfördriv just för att jag kan ha hur hårda krav jag vill eftersom jag först kan kolla igenom någons presentation och därefter bestämma mig. Typ:
Nej tack - han har flanellskjorta på presentationsbilden
Nej tack - han gillar töntig poesi
Nej tack - han var skallig
Nej tack - han bor på Gotland och pratar säkert gotländska
Nej tack - han har för mycket skägg
Etc, etc.

Självklart får man dejta hur mycket eller lite man vill. Du har inget ansvar för om någon får obesvarade känslor för dig, det är deras sak att hantera och du förbinder dig inte till något bara för att du träffar någon en eller flera gånger.
Gällande presentationen så tror jag att det är viktigare är att man faktiskt har en än hur den i sig är utformad. Jag dissar alla män som inte har skrivit något om sig själva, speciellt när det enda som står är meningen "Undrar du något så fråga". Nej, jag tänker inte leka tjugo frågor - nästa!
Du behöver inte skriva en roman men några rader om vem du är och vad du gillar gör jättemycket för första intrycket. :)

Jag har personligen aldrig träffat på någon som jag är mer än väldigt ytligt bekant med i dejtingsammanhang men skulle jag göra det så är det ingen katastrof. Jag tänker lite att många har samma syn på det som jag, det vill säga, det är mest en kul grej.
Tack för svar, då kanske jag vågar. Jag är dock mest nervös för de ytliga bekanta, närmre vänner skulle jag inte se som nåt problem tror jag. :p Och just det där att "bara skriva några rader" känns halvt omöjligt, jag är SÄMST på att "berätta om mig själv". 🙈 Men får väl klura på saken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka