Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här i dejtingtråden för jag känner att det här kommer att bli en följetång.

Är ganska nyligen separerad då jag och sambon växte ifrån varandra och inte hade några gemensamma intressen längre (= attraktionen dog).
Har tänkt på hur najs det skulle bli att träffa nya killar och ligga runt lite, eftersom jag inte gjort det på flera år och törstar efter äventyr och bekräftelse :D

MEN, vad tror ni händer?
Har tagit upp en intensivare kontakt med en kompis som jag känner sedan ett par år tillbaka. Han bor en bit ifrån men vi har umgåtts ett par gånger efter jag blivit singel och har jättekul ihop. Vi skriver så gott som varje dag till varandra.

Nu har meddelandena gått ifrån att vara ironiska och med rätt hård typ utav humor, till att bli mjukare och med antydan till komplimanger. Jag börjar ju bli nyfiken på att ligga med honom, och det är högst sannolikt ömsesidigt.
Han är dock väldigt petig med vilka han ligger med, och det gör att jag är rädd att han är kär. Det är inte jag.

VAD GÖR MAN?! :nailbiting:

Jag hade legat om han ville det.
Bara för att han är petig med vilka han ligger med behöver ju inte betyda att han är kär.

Nu har meddelandena gått ifrån att vara ironiska och med rätt hård typ utav humor, till att bli mjukare och med antydan till komplimanger. Jag börjar ju bli nyfiken på att ligga med honom, och det är högst sannolikt ömsesidigt.
Han är dock väldigt petig med vilka han ligger med, och det gör att jag är rädd att han är kär. Det är inte jag.

VAD GÖR MAN?! :nailbiting:
Man är tydlig i sin kommunikation, tydlig med (om det nu blir ligga-tillfälle) att man inte är kär och bara vill ligga och är den andra inte ok med det så låter man bli.

Men, det går utmärkt att vara petig med vilka man ligger med utan att behöva vara kär för det. Jag är extrempetig, men aldrig kär. Krävs dock massor för att jag öht ska bli attraherad.

Jag hade inte brytt mig. Dels litar jag inte på den där "mrkoll"-sidan, dels vet jag hur extremt små och fåniga saker som kan hamna att stå med där. Det är knappast så att det bara är galna mördare som hamnar med där.

Jag kollade upp en person där för ett tag sedan (i ett helt annat ärende) som jag vet har en dom på sig för ett hyfsat grovt brott. Kan inte rubriceringen men skulle tro grov misshandel och hemfridsbrott, minst. Det stod att hen inte var förekommande alls i brottsregistret (eller hur det nu är formulerat) vilket inte stämmer, så jag litar inte ett smack på den sidan heller.

Såg denna och relaterar så mycket :D min bästis, som också var min enda singelkompis har nu gått och blivit med karl...
32760

Lunchpromenadkillen hörde av sig och bad om ursäkt för sent svar och ville gärna ses snart igen. Dock kan inte jag ses i veckan och han inte i helgen så vi ska ses i början av veckan därpå.

Jag blev jätteglad. Kanske har jag gått och blivit med älskare?

Jag och V tog en lång promenad igår med Rubs. Mycket lättare att ses och prata än skriva.
Var precis som vi aldrig slutat ses fast bättre.
Kanske har distansen till varandra ändrat något.
Djuren var väldigt nöjda med att ha honom tillbaka, han är verkligen deras favorit.

Jag och V tog en lång promenad igår med Rubs. Mycket lättare att ses och prata än skriva.
Var precis som vi aldrig slutat ses fast bättre.
Kanske har distansen till varandra ändrat något.
Djuren var väldigt nöjda med att ha honom tillbaka, han är verkligen deras favorit.

Alltså jag kanske är lite löjlig,men jag hoppas på dig och V! :o Fråga mig inte varför, men det bara känns bra.
:p

Jag orkar inte gå på miljoner förstadejter, det är det värsta som finns. Jag vill bara hem igen innan jag ens kommit fram. Skulle vilja hoppa över de första två dejterna, och gå direkt på tredje - vill jag träffa någon en tredje gång finns det definitivt något där liksom.
Vad är det för fel på förstadejter? De kan faktiskt bli hur trevliga som helst, min senaste förstadejt blev 22 timmar lång trots att vi bara hade planerat att gå ut och käka på restaurang på kvällen :angel:

Vad är det för fel på förstadejter? De kan faktiskt bli hur trevliga som helst, min senaste förstadejt blev 22 timmar lång trots att vi bara hade planerat att gå ut och käka på restaurang på kvällen :angel:

Jo men absolut! Det är ju de där guldkornen man vill åt. Hade också en sån nån gång för 3-4 år sen där vi skulle träffas för en fika men både fikade och käkade middag ihop innan vi skiljdes åt 8 timmar senare. :love:
...Nu när jag tänker efter var det nog den senaste personen jag dejtade som jag verkligen, verkligen gillade.

Men sådana förstadejter är så extremt sällsynta! Aldrig hänt vare sig innan eller efter. Tror jag hade haft en förstadejt på 3 timmar en gång innan det.
Nästan alla förstadejter är lite obekväma och awkward och leder ändå inte till något... :p Och så ofta som man själv inte känner något intresse även om dejten var trevlig och de inte kan ta ett "Tack men nej tack" på ett bra sätt.
Ibland vet jag inte om det är själva förstadejten som är det värsta eller om det är kommunikationen efter den... :cautious:

Nästan alla förstadejter är lite obekväma och awkward och leder ändå inte till något... :p Och så ofta som man själv inte känner något intresse även om dejten var trevlig och de inte kan ta ett "Tack men nej tack" på ett bra sätt.
Ibland vet jag inte om det är själva förstadejten som är det värsta eller om det är kommunikationen efter den... :cautious:

Just det tycker jag är bra med Tinder, så enkelt att unmatcha någon efteråt. Och jag försöker i de flesta fall undvika att ge ut tillräckligt med info för att de ska kunna kontakta mig på andra sätt.

Jo men absolut! Det är ju de där guldkornen man vill åt. Hade också en sån nån gång för 3-4 år sen där vi skulle träffas för en fika men både fikade och käkade middag ihop innan vi skiljdes åt 8 timmar senare. :love:
...Nu när jag tänker efter var det nog den senaste personen jag dejtade som jag verkligen, verkligen gillade.

Men sådana förstadejter är så extremt sällsynta! Aldrig hänt vare sig innan eller efter. Tror jag hade haft en förstadejt på 3 timmar en gång innan det.
Tycker första dejter kan vara trevliga, men vill oftast att de ska vara lagom korta för att få till det lite mer avslappnade på andradejten :)
Hade såklart inte tackat nej till en 8h dejt om det verkligen känns klockrent, men har inte varit med om det ännu, även om jag haft många dejter där jag vill träffas mer efter första dejten!

Jag hade inte brytt mig. Dels litar jag inte på den där "mrkoll"-sidan, dels vet jag hur extremt små och fåniga saker som kan hamna att stå med där. Det är knappast så att det bara är galna mördare som hamnar med där.
Jag hade nog inte heller brytt mig. Eller så bara frågar man rakt ut och förklarar som det är att man råkat se det vid en googling.

Rak kommunikation är förvånansvärt effektiv.

Jag och dejten (vi kallar honom Masen) smsade idag efter jobbet och han frågade vad jag skulle göra.
"Åka till köpcentret en snabbis.."
Han bor 10 min ifrån köpcentrat och bjöd över mig på kaffe. Panikdusch och 40min senare klev jag in i hans trädgård. Vi har kanonväder idag så han gick i bara shorts. Vilken kropp :o:love:
Tur jag hade solglasögon på för jag glodde ohämmat som en riktig snuskkärrig bakom dom :D
Två timmar senare åkte jag hem med med lite småhångel i bagaget :d
Vi ska ses igen.

Dagen började med ett trevligt mail på HP. Kollade in profilen som verkade väldigt lovande...tills jag kom till ”det är en fördel om du röstar på SD”. Så jag svarade på frågan om att ses att jag inte ens övervägde det pga den meningen.

Fick ett svar om att vi (vi kvinnor antar jag) minsann bjöd in till våldtäkter och hederskultur med den synen. Svarade nåt, fick ett svar tillbaka, jag skrev att jag inte gärna skjuter kvinnors (och alla människors) rättigheter tillbaka till 1800-talet..och så blockade jag honom 😈 så han kan inte svara 😂😂 japp, jag är mogen idag 😜

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat

Tillbaka