Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ge det en chans till. Är väl inte alltid det klickar direkt, om man inte känner ett direkt "nej, nej" vill säga.

Jag har funderat på det om jag borde bli mer ödmjuk och inte tänka nej så snabbt.
Det är ju standard för mig att vara anti nya människor.
Min senaste kompis på jobbet avfärdade jag som fruktansvärt dryg och jobbig direkt när jag såg honom. Det har varit sjukt stelt när vi jobbat men så för två veckor sen bjöd han på kexchoklad när jag var trött (jag är så lättköpt) vi började prata och det lossnade. Sen har vi jobbat ganska intensivt ihop och har verkligen funnit varandra, nu hörs vi på messenger utanför jobbet och har hur kul som helst.
Men å andra sidan känns det lite drygt att träffa någon i ett år för att se om det ger sig 🙄

Jag har funderat på det om jag borde bli mer ödmjuk och inte tänka nej så snabbt.
Min senaste kompis på jobbet avfärdade jag som fruktansvärt dryg och jobbig direkt när jag såg honom. Det har varit sjukt stelt när vi jobbat men så för två veckor sen bjöd han på kexchoklad när jag var trött (jag är så lättköpt) vi började prata och det lossnade. Sen har vi jobbat ganska intensivt ihop och har verkligen funnit varandra, nu hörs vi på messenger utanför jobbet och har hur kul som helst.
Men å andra sidan känns det lite drygt att träffa någon i ett år för att se om det ger sig 🙄

Jag är inte anti nya människor. Tvärtom, jag gillar att träffa nya människor. Men när det gäller att dejta vill jag helst vid första tillfället känna den där wow honom vill jag ha-känslan. Det kan såklart växa fram, men som sagt en kanske inte träffar någon i ett år för att se om den växer fram.

Måste bara inflika en sak jag tyckte mycket om med den här karln är att han när vi träffades och avslutade dejten - det där ögonblicket när en funderar på om det är ett handslag eller en kram som gäller - helt naturligt inflikade frågan ”ska vi kramas?”. Jag kramas gärna men inser att alla inte vill det och han ställde frågan om samtycke till det så naturligt. Pluspoäng!

@Tranan , jag hittade brorsan till din tjej som bara skrev på Emojiska.

Här är hans presentation i sin helhet och jag försöker nu klura ut om vi är en match.
Han verkar ha vunnit medaljer och pokaler i något och gillar noshörningar?
Han kan arbeta som pirat...gissar det på sjörövarflaggan, ankaret och pengapåsen.

Visa bifogad fil 32523
Orolig över alla olika grönsaker och mat, ok skulle nog vara nyfiken på vad det är och kanske prova något av det me det andra verkar trist.

Ja men jag är exakt lika dan! Har ganska mycket integritet och är kritisk och misstänksam. En del av det bottnar i att jag fick en stalker på halsen för många år sen men så har jag också alltid varit lite så.
Jag försöker jobba på att släppa lite på detta.

Såg förövrigt min makes bror på Tinder. Han gjorde sig inte alls rättvis på bilden utan ser egentligen rätt bra ut. Det fick mig att fundera på om jag varit lite väl snabb på vissa. Ofta finns ju inte så mycket till profil att gå på utan mest en el ett par bilder.

Är det någon här som betalar för Tinder?
Är det värt det liksom?
Jag hade det en månad, var halva priset och tänkte att det kunde vara kul att prova, haha.
Fick inte mer dejter för det.
Visst bra för självförtroendet att se hur många likes man får. Jag hade väl matchat med ca 5% av de som likeat mig,vissa förstod man ju verkligen varför...

Jag hade det en månad, var halva priset och tänkte att det kunde vara kul att prova, haha.
Fick inte mer dejter för det.
Visst bra för självförtroendet att se hur många likes man får. Jag hade väl matchat med ca 5% av de som likeat mig,vissa förstod man ju verkligen varför...

Misstänkte att det var så. Lika bra att välja själv sas. Match blir det ju ändå om jag likar dom.

Ja men jag är exakt lika dan! Har ganska mycket integritet och är kritisk och misstänksam. En del av det bottnar i att jag fick en stalker på halsen för många år sen men så har jag också alltid varit lite så.
Jag försöker jobba på att släppa lite på detta.

Såg förövrigt min makes bror på Tinder. Han gjorde sig inte alls rättvis på bilden utan ser egentligen rätt bra ut. Det fick mig att fundera på om jag varit lite väl snabb på vissa. Ofta finns ju inte så mycket till profil att gå på utan mest en el ett par bilder.

Det är nackdeken med Tinder, man blir så ytlig och bara sveper vidare. Har antagligen missat många godbitar.

Jag tror att det är önskedrömmar. Står det "gillar att resa och äta på restaurang" så tolkar jag det som "Äter ute någon gång precis när lönen trillat in och försöker åka iväg någonstans på sommarsemestern".
Min A äter ute flera gånger i veckan. Jag har fått säga stopp nu för det funkar inte i min budget. Singel utan barn, vettig lön och typ 3000 i hyra så funkar det ju.

Träffade norrlänningen både lördags och även söndag kväll, han sov kvar. Har aldrig setts så mycket med någon som jag precis träffat. Men sov inte bra.
Han frågade även om vi dejtar, vilket vi väl ansåg att vi gör, men båda var också överens om att "dejta" är väldigt luddigt 😅.

Jag gillar honom och känns som en kille jag klickar jävligt bra med personlighetsmässigt än iaf. Vilket gör mig lite stressad! Typ ska jag inte dejta flera nu (inte för att det finns en drös med potential)?!
Han föreslog att vi skulle ses under veckan, men jag har haft så mycket på jobbet och styr upp en vandring på 5 dagar. Så vet inte om det verkar som att jag är ointresserade. Bara mycket som snurrar i mitt huvud just nu med jobb, vandring och han. Tur jag får semester i morgon 😊.

Min A äter ute flera gånger i veckan. Jag har fått säga stopp nu för det funkar inte i min budget. Singel utan barn, vettig lön och typ 3000 i hyra så funkar det ju.
Ja jag träffade ju en riktig stockholmare (enligt mig iaf) förut och han åt mycket hade en matkostnad på 6k. Han var student! Jobbade iof lite varje vecka.
Men det är vad jag tänker på när någon skriver att de gillar att äta ute!

Det finns ju mellanting mellan "träffa någon i ett år" och "avfärda första sekunden man ser en person". Du kan ju försöka vara lite mer ödmjuk och träffa någon åtminstone två gånger innan du säger tvärt nej? (om det inte visar sig redan vid första dejten att de är djurhatande politiker då ;) )

En av mina favoritkollegor tyckte jag att var läskig i början. Vågade inte säga ett pip till honom och undvek honom. Sedan började jag prata med andra favoritkollegan och de två är nära vänner, insåg att de inte kan vara det om den ena är läskig och den andra är hur trevlig som helst :p Ju mer jag lärt känna den läskiga så har jag upptäckt att han är en helt underbar person, och ungefär den minst läskiga i hela min bekantskapskrets. Så tja... Det kan ju vara bra att åtminstone ge folk en ärlig chans innan man avfärdar dem.

Det finns ju mellanting mellan "träffa någon i ett år" och "avfärda första sekunden man ser en person". Du kan ju försöka vara lite mer ödmjuk och träffa någon åtminstone två gånger innan du säger tvärt nej? (om det inte visar sig redan vid första dejten att de är djurhatande politiker då ;) )

En av mina favoritkollegor tyckte jag att var läskig i början. Vågade inte säga ett pip till honom och undvek honom. Sedan började jag prata med andra favoritkollegan och de två är nära vänner, insåg att de inte kan vara det om den ena är läskig och den andra är hur trevlig som helst :p Ju mer jag lärt känna den läskiga så har jag upptäckt att han är en helt underbar person, och ungefär den minst läskiga i hela min bekantskapskrets. Så tja... Det kan ju vara bra att åtminstone ge folk en ärlig chans innan man avfärdar dem.

Det verkar vara min standard att ogilla någon ett år, bästis inkluderad 😅
Kollegan har fortfarande roligt åt att jag var så himla kort mot honom de få gånger vi åkte första året innan jag vände helt och ville träffa honom utanför jobbet.

Nu lever jag utanför boxen och skriver med en kostymklädd britt som är så långt ifrån mitt ideal man kan komma 😁

Oh herre. Det blev dejt redan i morgon. Ångst och panik men spännande.
Det är bara att kasta sig ut. Jag blir aldrig "redo" för sånt här så det är inget att vänta på. Då går jag sitta här för alltid.

WOOP WOOP! Heja dig 😁 Min första dejt var HEMSK, så jag träffade direkt två till efter honom, för att övertyga mig om att alla inte var som han. Det funkade bra, den enda klickade jag bara inte med och den andra träffade jag i typ 9 månader och han var mest bara skitbra då!

WOOP WOOP! Heja dig 😁 Min första dejt var HEMSK, så jag träffade direkt två till efter honom, för att övertyga mig om att alla inte var som han. Det funkade bra, den enda klickade jag bara inte med och den andra träffade jag i typ 9 månader och han var mest bara skitbra då!

Mest nervös för att behöva erkänna att jag fortfarande är gift. Har ingen lust alls att ta upp det men många frågar ju hur länge man varit singel. Ser mig som singel sen i påskas men vill heller inte ljuga om min civilstatus.

Mest nervös för att behöva erkänna att jag fortfarande är gift. Har ingen lust alls att ta upp det men många frågar ju hur länge man varit singel. Ser mig som singel sen i påskas men vill heller inte ljuga om min civilstatus.

Äsch, de flesta vet ju att sånt tar lite tid. Säg som det är bara. Tror ingen skulle reagera på det, ingen vettig iaf.
Jag retade mig på att jag stod som gift jättelänge om man sökte på mig 😒

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka