Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära bukedejtarveteraner, jag har en tinder fråga: har inte loggat in på mitt konto på evigheter, har dessutom bytt telefon (men har samma simkort och telefonnummer), men så en stormig natt kände jag mig plötsligt obekväm med att min profil flyter runt alldeles ensam i cyberspace och laddade ner appen enkom för att gå in och radera lilla profil. MEN när jag ska logga in så ber tinder mig att skriva namn, födelsedatum etc som om jag skulle registrera en ny profil? Hur kommer jag in på min gamla profil? Eller raderas den automatiskt efter lång inaktivitet?

Det beror kanske både på ålder och var i världen man bor? Tex på mitt jobb så har flera kollegor barn, en ska få barn vilken dag som helst och det har pga det blivit en del barnsnack. Jag har inget emot snacket, tvärt om kan jag bli glad av det när jag hör hur efterlängtad denna unge är, men, när de andra får höra att jag totalvägrar allt med barn så tittar flera av dem mycket(!) skeptiskt på mig, inte bara de som är föräldrar. Jag tror faktiskt att det bara är mina två favoritkollegor som inte ens höjt på ögonbrynen åt det. Resor är sedan ett mycket populärt samtalsämne. Och sport. Kan man ge sig in i diskussioner om de tre samtalsämnena så kan man prata hur länge som helst med nästan vem som helst av mina kollegor, mina grannar och mina bekantingar samt ett flertal av mina nära vänner. Det som skiljer mina nära vänner åt är att de gärna pratar om annat också, vilket de andra inte verkar ha något intresse av.

Men det var ju precis vad jag påpekade? Att vi frivilligt barnlösa sticker ut var gäller familjenormen.

Jag tror att Bison och jag är i nära ålder. Jag vet att vi bor i grannstäder. :) Men det kan nog ha mycket med umgänge att göra. För mig som hundmänniska så sticker det ju inte ut att man lägger mycket pengar på sin hobby. Det är ju norm både inom hund- och hästvärlden. Som barnlös har man ju också en ekonomisk möjlighet att lägga pengar på annat. I min ålder är det få som fortfarande är partyprissar och lägger hälften av lönen på krogen. Då blir det ju naturligt att pengarna går till något annat.

Men det var ju precis vad jag påpekade? Att vi frivilligt barnlösa sticker ut var gäller familjenormen.

Jag tror att Bison och jag är i nära ålder. Jag vet att vi bor i grannstäder. :) Men det kan nog ha mycket med umgänge att göra. För mig som hundmänniska så sticker det ju inte ut att man lägger mycket pengar på sin hobby. Det är ju norm både inom hund- och hästvärlden. Som barnlös har man ju också en ekonomisk möjlighet att lägga pengar på annat. I min ålder är det få som fortfarande är partyprissar och lägger hälften av lönen på krogen. Då blir det ju naturligt att pengarna går till något annat.

Mitt umgänge att väldigt brett när det kommer till livsstilar och intressen så där sticker jag inte ut så mycket.

Jag tänker mer på hur jag blir bemött på dejtingsidor. Jag får meddelanden varje dag med frågor om varför jag väljer bort barn även en del otrevligheter från män med barn som jag också väljer bort samt lite påhopp om att jag är onaturlig, okvinnlig osv.

Vad är GoodOnes...?

Bifogade filer

• Screenshot_20190705-125057_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20190705-125057_Samsung Internet.webp
    75,3 KB · Visningar: 252
Mitt umgänge att väldigt brett när det kommer till livsstilar och intressen så där sticker jag inte ut så mycket.

Jag tänker mer på hur jag blir bemött på dejtingsidor. Jag får meddelanden varje dag med frågor om varför jag väljer bort barn även en del otrevligheter från män med barn som jag också väljer bort samt lite påhopp om att jag är onaturlig, okvinnlig osv.

Vi var ju inne på det litegrann i går, att många av de som "hänger" på dejtingsidorna känns ensamma, uttråkade och gärna bittra över att inte ha hittat någon partner än. (Ja jag vet att jag generaliserar grovt nu.... men vissa är tydligen så iaf)

Känns som man kan bli påhoppad för nästan vad som helst, särskilt om man ratar någon. Skriver man i sin profil att man inte är interesserad av män så "måste" en del män skriva ändå, och ofta oartiga medellanden. Skriver man att man enbart är interesserat av ett visst åldersspann verkar det vara samma sak. Tyvärr så är det alldeles för lätt att ösa ut sin bitterhet över någon random människa på nätet, när man känner sig (mer eller mindre orättvist) bortvald. Jag tror man bara måste blunda för sådana meddelanden och tänka att det är de personer som skriver sådant det är "fel" på, och inte en själv.

Jag har inte velat skriva i min profil att jag är anti-barn, just pga att många - även barnlösa personer, kan se mig som en "dålig människa" som inte tycker om barn. Fegt jag vet, men jag orkar bara inte med det stigmat. Kollar istället noggrant på text och bilder innan jag högerswipar/skriver till någon, och ser till att fråga ganska tidigt om de har barn.

Vi var ju inne på det litegrann i går, att många av de som "hänger" på dejtingsidorna känns ensamma, uttråkade och gärna bittra över att inte ha hittat någon partner än. (Ja jag vet att jag generaliserar grovt nu.... men vissa är tydligen så iaf)

Känns som man kan bli påhoppad för nästan vad som helst, särskilt om man ratar någon. Skriver man i sin profil att man inte är interesserad av män så "måste" en del män skriva ändå, och ofta oartiga medellanden. Skriver man att man enbart är interesserat av ett visst åldersspann verkar det vara samma sak. Tyvärr så är det alldeles för lätt att ösa ut sin bitterhet över någon random människa på nätet, när man känner sig (mer eller mindre orättvist) bortvald. Jag tror man bara måste blunda för sådana meddelanden och tänka att det är de personer som skriver sådant det är "fel" på, och inte en själv.

Jag har inte velat skriva i min profil att jag är anti-barn, just pga att många - även barnlösa personer, kan se mig som en "dålig människa" som inte tycker om barn. Fegt jag vet, men jag orkar bara inte med det stigmat. Kollar istället noggrant på text och bilder innan jag högerswipar/skriver till någon, och ser till att fråga ganska tidigt om de har barn.

Jag är med på hur du tänker.
Tar inte illa upp utan konstaterar bara att de är trångsynta idioter 😒

Testade också ta hem GoodOnes... lite i stil med badoo. Fy farao.
Svepte inte höger på en enda :)
Blir inte det ett lite intressant fenomen ändå? Tittar du på badoo eller goodones så hittar du inte en enda du ens vill svepa höger på men går du ut på krogen så hittar du nästan alltid någon du vill approacha?

Det är intressant hur (inte riktat specifikt mot dig) det blir nästan som en dehumanisering av det hela när det bara är profiler i en dejtingapp och inte en person som är framför en.

Men vad i änna glödheta helvete? :wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:

Jag älskar att följa denna tråd men jösses så glad jag är över att inte vara singel. Dejting verkar ju fullständigt hopplöst.

Tur det för på en stod det "att stirra på skärmen får inte igång en kontakt" och jag tänkte fuck of, skriv själv istället :laugh:
Fast inte så konstigt att du gick på det, har flera gånger varit med om män som söker kontakt på liknande vis fast irl, dvs de ställer sig i min närhet och står där och stirrar på väggen i en halvtimma när de sen helt plötsligt fräser ilsket åt mig "Fan va tyst du va då!" :banghead: :banghead: :wtf:

Blir inte det ett lite intressant fenomen ändå? Tittar du på badoo eller goodones så hittar du inte en enda du ens vill svepa höger på men går du ut på krogen så hittar du nästan alltid någon du vill approacha?

Det är intressant hur (inte riktat specifikt mot dig) det blir nästan som en dehumanisering av det hela när det bara är profiler i en dejtingapp och inte en person som är framför en.

Just badoo och Goodones är verkligen inte bra. På tinder däremot kan jag svepa höger på många.

Sen träffar jag egentligen hellre killar irl på en gång, inte via appar. Det är ju dock svårare ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka