Vi var ju inne på det litegrann i går, att många av de som "hänger" på dejtingsidorna känns ensamma, uttråkade och gärna bittra över att inte ha hittat någon partner än. (Ja jag vet att jag generaliserar grovt nu.... men vissa är tydligen så iaf)
Känns som man kan bli påhoppad för nästan vad som helst, särskilt om man ratar någon. Skriver man i sin profil att man inte är interesserad av män så "måste" en del män skriva ändå, och ofta oartiga medellanden. Skriver man att man enbart är interesserat av ett visst åldersspann verkar det vara samma sak. Tyvärr så är det alldeles för lätt att ösa ut sin bitterhet över någon random människa på nätet, när man känner sig (mer eller mindre orättvist) bortvald. Jag tror man bara måste blunda för sådana meddelanden och tänka att det är de personer som skriver sådant det är "fel" på, och inte en själv.
Jag har inte velat skriva i min profil att jag är anti-barn, just pga att många - även barnlösa personer, kan se mig som en "dålig människa" som inte tycker om barn. Fegt jag vet, men jag orkar bara inte med det stigmat. Kollar istället noggrant på text och bilder innan jag högerswipar/skriver till någon, och ser till att fråga ganska tidigt om de har barn.