Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men hur är det intressant? det är ingenting man själv kan påverka eller förändra och om man nu inte ska upprepa något om "hur svårt män har" (som inte ens görs) så är det väl minst lika tröttsamt att om och om peka ut vad rövhattar gör? Alla som är på en dejtingsajt har råka ut för det, alla vet om det, move on och försök lösa problemet.
Hon tyckte ju att det var intressant att berätta.

Vad svarar de personer du själv skriver till då?

Tror du verkligen att jag tänker ödsla energi på att berätta det för dig, när ditt enda syfte med att svara på mina inlägg oavsett tråd verkar vara för att pika och köra med lågstadieargument som "men du då"? Det är fett otrevligt.
För övrigt har jag knappt skrivit i tråden tidigare så varför du anklagar mig för att om och om peka ut vad rövhattar gör, det går mig förbi. Du framstår mest som att du är ute efter att spåra lite och såg mig som en läglig måltavla. Lägg ner.

Hon tyckte ju att det var intressant att berätta.

Ja, jag trodde i min enfald att den här tråden var till för att diskutera ens dejting-erfarenheter, men tydligen så sticker det i ögonen på vissa att jag ens yttrar mig... Det är därför jag inte ens deltar särskilt mycket i de här trådarna fast jag gärna läser, det blir väldigt tröttsamt att få påflugna frågor pga att jag berättar hur det ser ut på min sida av staketet. :(

Ja, jag trodde i min enfald att den här tråden var till för att diskutera ens dejting-erfarenheter, men tydligen så sticker det i ögonen på vissa att jag ens yttrar mig... Det är därför jag inte ens deltar särskilt mycket i de här trådarna fast jag gärna läser, det blir väldigt tröttsamt att få påflugna frågor pga att jag berättar hur det ser ut på min sida av staketet. :(

Jag tror inte att du ska ta det personligt i det här fallet. @durachiny försöker ofta spela tillbaka bollen om någon ens antyder något negativt om män. Så ta inte åt dig.

Jag orkar inte ens försöka med dejtingappar för att vad jag är och är intresserad av i stort sett aldrig finns representerat bland de val man faktiskt kan göra, såatteh... I feel you. :(
Det där snacket om att alla egentligen är ganska mainstream osar för mig lite av jantelag - "tro minsann inte att du är så speciell". Tråkig attityd, tycker jag.

Jag är inne på samma linje som @Red_Chili

Det är inget fel alls att vara mainstream, jag kan önska att jag själv var det.

Jag går verkligen inte runt och tycker att jag är speciell, är reserverad och försöker dra så lite uppmärksamhet till mig som möjligt.
Men jag lever en bra bit från normen och vill ha någon likasinnad, tyvärr är det väldigt ont om dem.

Jag är inne på samma linje som @Red_Chili

Det är inget fel alls att vara mainstream, jag kan önska att jag själv var det.

Men jag lever en bra bit från normen och vill ha någon likasinnad, tyvärr är det väldigt ont om dem.

Oj, så har jag nog inte alls uppfattat dig? På vilket sätt lever du "en bra bit" från normen?

Oj, så har jag nog inte alls uppfattat dig? På vilket sätt lever du "en bra bit" från normen?

Det är väl ffa barnbiten, att jag varken vill ha egna eller andras barn i mitt liv. Att jag vill bo ensam, jobbar konstiga tider, lägger all tid och pengar på hästen, inte vill resa osv.
Jag känner mig inte så annorlunda men på dejtingsidor/appar blir det svårt då jag upplever att majoriteten har eller vill ha barn eller så vill de resa jorden runt istället.

Det är väl ffa barnbiten, att jag varken vill ha egna eller andras barn i mitt liv. Att jag vill bo ensam, jobbar konstiga tider, lägger all tid och pengar på hästen, inte vill resa osv.
Jag känner mig inte så annorlunda men på dejtingsidor/appar blir det svårt då jag upplever att majoriteten har eller vill ha barn eller så vill de resa jorden runt istället.

Ah, ja, det där med barn känner jag förstås igen, men upplever att frivillig barnlöshet blir allt vanligare. Nu vet jag inte hur gammal du är, men i min ålder är det ingen som vill åka jorden runt. :D Jag antar att det beror på vilken norm som menas. Vad gäller familjenormen så sticker vi ju ut. Men oregelbundna arbetstider och lägga pengar på hobby tycker jag är jättevanligt.

Ah, ja, det där med barn känner jag förstås igen, men upplever att frivillig barnlöshet blir allt vanligare. Nu vet jag inte hur gammal du är, men i min ålder är det ingen som vill åka jorden runt. :D Jag antar att det beror på vilken norm som menas. Vad gäller familjenormen så sticker vi ju ut. Men oregelbundna arbetstider och lägga pengar på hobby tycker jag är jättevanligt.

Upplever familjenormen som väldigt stark, räcker att se hur det ser ut på jobbet bland mina kollegor.
Jag är snart 34.

I början brukar det inte vara några problem med att hästen tar tid, sen när de inser hur mycket tid jag faktiskt lägger blir det ofta gnälligt 😒

Jag får höra väldigt ofta hur konstig och speciell jag är och det är klart att det sätter sig lite även om jag skulle vilja att det inte gjorde det.

Upplever familjenormen som väldigt stark, räcker att se hur det ser ut på jobbet bland mina kollegor.
Jag är snart 34.

I början brukar det inte vara några problem med att hästen tar tid, sen när de inser hur mycket tid jag faktiskt lägger blir det ofta gnälligt 😒

Jag får höra väldigt ofta hur konstig och speciell jag är och det är klart att det sätter sig lite även om jag skulle vilja att det inte gjorde det.

Tänker utifrån det du skrivit om ditt liv att det inte skiljer sig speciellt mycket från mitt (förutom att jag har barn men de är stora). Och jag inser ju att jag i vissa fall avviker från vissa normer, men tänker ändå på mig själv som ganska mainstream (vad det nu är...).

Jag tror att den stora skillnaden är åldern. Jag är några år äldre än dig. Upplever att de flesta i min ålder är klara med barn, inte nödvändigtvis vill flytta ihop och dessutom har egna liv och intressen. Så håll ut! Det blir bättre 😂

Tänker utifrån det du skrivit om ditt liv att det inte skiljer sig speciellt mycket från mitt (förutom att jag har barn men de är stora). Och jag inser ju att jag i vissa fall avviker från vissa normer, men tänker ändå på mig själv som ganska mainstream (vad det nu är...).

Jag tror att den stora skillnaden är åldern. Jag är några år äldre än dig. Upplever att de flesta i min ålder är klara med barn, inte nödvändigtvis vill flytta ihop och dessutom har egna liv och intressen. Så håll ut! Det blir bättre 😂

För att det ska funka med barn behöver de vara 20 + och helst bo på andra sidan jorden 😅

Jag antar att min personlighet ställer till det för mig också. Att jag är så reserverad, inte tycker om att prata, är totalt ointresserad av politik och min omvärld, i princip omöjlig att föra någon djupare diskussion med.
Vill leva i min rosa bubbla bland enhörningar och Disneyfilmer och drömma om vad jag och hästen ska göra.

Att jag harjättesvårt att gilla nya människor kan också bidra, de jag träffar vill ju fortsätta ses, det är jag som är den tvära och säger nej till allt 😒

Det beror kanske både på ålder och var i världen man bor? Tex på mitt jobb så har flera kollegor barn, en ska få barn vilken dag som helst och det har pga det blivit en del barnsnack. Jag har inget emot snacket, tvärt om kan jag bli glad av det när jag hör hur efterlängtad denna unge är, men, när de andra får höra att jag totalvägrar allt med barn så tittar flera av dem mycket(!) skeptiskt på mig, inte bara de som är föräldrar. Jag tror faktiskt att det bara är mina två favoritkollegor som inte ens höjt på ögonbrynen åt det. Resor är sedan ett mycket populärt samtalsämne. Och sport. Kan man ge sig in i diskussioner om de tre samtalsämnena så kan man prata hur länge som helst med nästan vem som helst av mina kollegor, mina grannar och mina bekantingar samt ett flertal av mina nära vänner. Det som skiljer mina nära vänner åt är att de gärna pratar om annat också, vilket de andra inte verkar ha något intresse av.

Det där snacket om att alla egentligen är ganska mainstream osar för mig lite av jantelag - "tro minsann inte att du är så speciell". Tråkig attityd, tycker jag.

Men alla är ju speciella, för att vi är individer. Samtidigt är ju då ingen särskilt speciell, om du förstår hur jag menar. Det kanske är jantelagigt tänkt, det har jag inte funderat på.

Vi kanske använder ordet lite olika? Jag uppfattar det iaf som om väääldigt många i grova drag är precis likadana. Om jag på tex tinder kollar på 50 profiler och snudd på alla dessa 50 har i princip samma klädstil och samma intressen (mer än klädstil och intressen går ju sällan att få reda på av en tinderprofil) så uppfattar jag dem som likadana och det krävs då något väldigt annorlunda för att fånga mitt intresse. Tittar jag sedan på vad det är för typer som finns på tinder här, och kollar på hur det ser ut när jag är ute på stan, hör hur folk i min närhet pratar osv... det är samma sak överallt.

Blåa jeans, t-shirt (ofta med tryck), kort hår i vanlig frisyr, lyssnar lite på den musik som är inne just nu, gillar sport, resor runt halva jorden, tränar en del, har något vanligt yrke och är lite lagom intresserad av det mesta (förutom genusfrågor, feminism och samhällsstrukturer)... Det är en beskrivning som passar in på 99% av de män jag kommer i kontakt med som är i ungefär min ålder. De allra flesta gillar dessutom att vara ute och festa (eller sitta hemma och ha "ölkvällar" med polarna, gärna samtidigt som det tittas på sport på tv), har barn eller vill ha barn och vill absolut ha en tydligt feminin partner.

Sedan kommer då jag och umgås helst med (och attraheras mest av) män med lite kreativ eller åtminstone utstickande klädstil, långt hår ("hårdrockslångt") och klarar inte av folk som inte har någon koll alls på just samhällsstrukturer, feminism och genusfrågor. Jag vägrar allt som har med barn att göra, har noll intresse av att kolla på sport, dricker inte alkohol, får ofta höra att jag är allt annat än feminin... Dessutom måste en eventuell partner vara helt ok med att jag har två hundar, och det fåtal män som till en början kan verka intressanta backar i de flesta fall när de börjar förstå hur mycket mina hundar betyder för mig. Just utseendet spelar visserligen ingen roll om jag trivs med någons personlighet (jag har även varit ihop med män som inte alls passat in i vad jag brukar gilla), men har man bara bild och mycket kortfattad presentation att gå på så...

Jag känner i alla fall att det jag gillar är lite som att hitta en nål i en höstack, och när jag beskriver mina manliga vänner för andra som inte känner dem så får jag ofta höra "Oj, jag har nog aldrig ens hört talas om någon som är så". Det är trist. Trist som fan faktiskt.

Ja, det blir nog lite diff med orden. Det där är normer för mig. Med mainstream så menar jag mer; vi är alla människor, vi söker i stora drag samma saker (t ex gemenskap) och även om man ser sig som "udda" så finns det mycket sannolikt fler med samma typ av liv och önskemål, ungefär.

De får åka på sådant själva, betala åt dig också eller anpassa sig efter dig :p (eller så hittar du en av de där ovanliga som inte roar sig med sådant hela tiden.)

Man får ju lite mindervärdeskomplex bara. Lever verkligen den stora massan så i den utsträckningen som de får det att framstå eller är det en önskedröm?
Visst, jag reser ibland och äter ute men sällan.

Blä, har fått en Tinder svacka, eller så ser jag för su ut på bilderna. inte en maching på en vecka! Använd appen mer då, men jag orkar inte.

Man får ju lite mindervärdeskomplex bara. Lever verkligen den stora massan så i den utsträckningen som de får det att framstå eller är det en önskedröm?
Visst, jag reser ibland och äter ute men sällan.
Jag tror att det är önskedrömmar. Står det "gillar att resa och äta på restaurang" så tolkar jag det som "Äter ute någon gång precis när lönen trillat in och försöker åka iväg någonstans på sommarsemestern".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka