Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man får ju lite mindervärdeskomplex bara. Lever verkligen den stora massan så i den utsträckningen som de får det att framstå eller är det en önskedröm?
Visst, jag reser ibland och äter ute men sällan.
Instämmer med @Red_Chili! Lite mer åt "jamen jag tycker det är jättetrevligt att gå ut och äta, resa och gå på konsert när jag väl gör det! ". Det anser väl rätt många den/de gånger per år det händer.
Om jag ser i bekantskapskretsen har nog också ganska många svårt att räkna upp några direkta intressen, om en inte ex tränar en viss sport, har djur eller så. Då är väl resor, mat och konserter lämpliga, socialt accepterade saker att skriva som intressen istället för "se på serier/slösurfa/inte lämna hemmet efter jobbet".
Obs är själv sån som kommer hem, äter middag, går ut med hunden och sen är kvällen slut, skulle inte orka så mycket mer när jag jobbar heltid. Men det kanske inte är så attraktivt på en date-app, så jag tänker mig att folk skriver det de tror andra vill läsa.

Senast ändrad:
För att det ska funka med barn behöver de vara 20 + och helst bo på andra sidan jorden 😅

Jag antar att min personlighet ställer till det för mig också. Att jag är så reserverad, inte tycker om att prata, är totalt ointresserad av politik och min omvärld, i princip omöjlig att föra någon djupare diskussion med.
Vill leva i min rosa bubbla bland enhörningar och Disneyfilmer och drömma om vad jag och hästen ska göra.

Att jag harjättesvårt att gilla nya människor kan också bidra, de jag träffar vill ju fortsätta ses, det är jag som är den tvära och säger nej till allt 😒

Så hög igenkänningsfaktor på det här, även om jag nog inte är lika "extrem" som du.... (Med mindre det räknas som extremt att ha 3-5 hästar :angel:) Jag interesserar mig faktiskt av politik, men har sällan tid/ork att engasjera mig i det.

Disneyfilmar/fantasy och hästar är livet. :love: Men det vore trevligt med en tystlåten människa att mysa i soffan med efter stallet...

Vi kanske använder ordet lite olika? Jag uppfattar det iaf som om väääldigt många i grova drag är precis likadana. Om jag på tex tinder kollar på 50 profiler och snudd på alla dessa 50 har i princip samma klädstil och samma intressen (mer än klädstil och intressen går ju sällan att få reda på av en tinderprofil) så uppfattar jag dem som likadana och det krävs då något väldigt annorlunda för att fånga mitt intresse. Tittar jag sedan på vad det är för typer som finns på tinder här, och kollar på hur det ser ut när jag är ute på stan, hör hur folk i min närhet pratar osv... det är samma sak överallt.

Blåa jeans, t-shirt (ofta med tryck), kort hår i vanlig frisyr, lyssnar lite på den musik som är inne just nu, gillar sport, resor runt halva jorden, tränar en del, har något vanligt yrke och är lite lagom intresserad av det mesta (förutom genusfrågor, feminism och samhällsstrukturer)... Det är en beskrivning som passar in på 99% av de män jag kommer i kontakt med som är i ungefär min ålder. De allra flesta gillar dessutom att vara ute och festa (eller sitta hemma och ha "ölkvällar" med polarna, gärna samtidigt som det tittas på sport på tv), har barn eller vill ha barn och vill absolut ha en tydligt feminin partner.

Sedan kommer då jag och umgås helst med (och attraheras mest av) män med lite kreativ eller åtminstone utstickande klädstil, långt hår ("hårdrockslångt") och klarar inte av folk som inte har någon koll alls på just samhällsstrukturer, feminism och genusfrågor. Jag vägrar allt som har med barn att göra, har noll intresse av att kolla på sport, dricker inte alkohol, får ofta höra att jag är allt annat än feminin... Dessutom måste en eventuell partner vara helt ok med att jag har två hundar, och det fåtal män som till en början kan verka intressanta backar i de flesta fall när de börjar förstå hur mycket mina hundar betyder för mig. Just utseendet spelar visserligen ingen roll om jag trivs med någons personlighet (jag har även varit ihop med män som inte alls passat in i vad jag brukar gilla), men har man bara bild och mycket kortfattad presentation att gå på så...

Jag känner i alla fall att det jag gillar är lite som att hitta en nål i en höstack, och när jag beskriver mina manliga vänner för andra som inte känner dem så får jag ofta höra "Oj, jag har nog aldrig ens hört talas om någon som är så". Det är trist. Trist som fan faktiskt.
Jag ser precis vad du vill säga och jag känner igen mig.

I det vanliga livet sker ju en nischning hela tiden. De som går på samma event som jag, samma fik som jag, osv, är oftare "min stil" än folk i allmänhet.

I dejtingvärlden nischas det i lägre grad. En dejtingsajt för rödgröna feminister som gillar djur och har någorlunda kulturella intressen, skulle ju om den funkade, göra en stor del av grovsållningen.

Jag tror att det är önskedrömmar. Står det "gillar att resa och äta på restaurang" så tolkar jag det som "Äter ute någon gång precis när lönen trillat in och försöker åka iväg någonstans på sommarsemestern".
Önskedrömmar behöver det väl inte vara? :confused: Jag älskar att resa vilket betyder att jag reser när jag kan och har råd - inte att jag reser hela tiden, året runt. Skulle jag få ekonomiska problem skulle jag fortfarande älska att resa - men vara tvungen att göra det mer sällan.

En kan väl ha resor och god mat/gå på restaurang som intresse även fast en inte gör det så ofta? :)
Tror inte du ska bli så avskräckt av det!

Absolut. Jag tycker också det är trevligt som extrapiff. Men jag har ju andra hobbys och intressen som jag lyfter fram först och främst. Dessa verkar inte ha något övrigt (uttalat iaf)

"Älskar att resa" är ju ett väldigt brett begrepp. Jag har lärt mig att ta det med en nypa salt efter att ha träffat på några sådana där det sen visat sig att de varit på en all inclusive-charter till mallis. Klart de får skriva att de älskar att resa för att de älskade den resan men det är väl som att säga att "Jag älskar sex", den gången om året jag får lust. För att vara lite extrem.

Önskedrömmar behöver det väl inte vara? :confused: Jag älskar att resa vilket betyder att jag reser när jag kan och har råd - inte att jag reser hela tiden, året runt. Skulle jag få ekonomiska problem skulle jag fortfarande älska att resa - men vara tvungen att göra det mer sällan.
Nej alltså, med önskedrömmar menar jag mest när de får det att låta som om de lever med att pyssla med sådant hela tiden. Jag har sett många som får det att låta som om de åker på minst 5 långresor per år och äter ute hälften av dagarna de råkar vara hemma. Det är sådant jag tror hamnar som "önskedröm" hos många, men att många som skriver så i själva verket lever ganska vanliga liv men uppskattar resor och restauranger. Inget fel i det, mer än att de kanske blir bortsållade i onödan.

Jag tror att det är önskedrömmar. Står det "gillar att resa och äta på restaurang" så tolkar jag det som "Äter ute någon gång precis när lönen trillat in och försöker åka iväg någonstans på sommarsemestern".
Det tror jag också. Till stor del en önskedröm om sin egen självbild, tror jag. Sådana utsagor tolkar jag i första hand som en bild av sig själv som man vill visa upp, och i andra hand som att en utlandstripp på semestern kan vara trevligt.

Så hög igenkänningsfaktor på det här, även om jag nog inte är lika "extrem" som du.... (Med mindre det räknas som extremt att ha 3-5 hästar :angel:) Jag interesserar mig faktiskt av politik, men har sällan tid/ork att engasjera mig i det.

Disneyfilmar/fantasy och hästar är livet. :love: Men det vore trevligt med en tystlåten människa att mysa i soffan med efter stallet...

Ja, det är drömmen 😍
Någon behaglig människa som tycker om att bara vara, som kan klappa på min katt och uppskattar osocialt sällskap.

Den jag fungerat bäst med är @the_connemara kollega han har överseende med att jag inte pratar så mycket och tar inte illa upp av att jag är disträ och kan sitta och titta ut genom ett fönster konstant när vi är på restaurang.

Ja, det är drömmen 😍
Någon behaglig människa som tycker om att bara vara, som kan klappa på min katt och uppskattar osocialt sällskap.

Den jag fungerat bäst med är @the_connemara kollega han har överseende med att jag inte pratar så mycket och tar inte illa upp av att jag är disträ och kan sitta och titta ut genom ett fönster konstant när vi är på restaurang.
Du och @sorbifolia får väl ta och dejta lite då ;)

Man får ju lite mindervärdeskomplex bara. Lever verkligen den stora massan så i den utsträckningen som de får det att framstå eller är det en önskedröm?
Visst, jag reser ibland och äter ute men sällan.
Jag skulle ta det med en nypa salt. Jag reser typ 2-3 gånger om året utomlands och det ses som rätt konstigt och mycket... för mig är det ganska lite och att jag dragit ned på resandet de senaste åren. Jag som faktiskt älskar att resa och gärna vill ha resesällskap har insett att trots att var och varannan har resa som ”intresse” är det rätt få som faktiskt reser något annat än en veckas charter på sommarsemestern sådär vartannat år. Den enda dejt jag varit på i år kollade jag innan vad han tyckte om att resa eftersom det är en av orsakerna jag vill ha en partner och jo det var ett intresse enligt honom på mailen. Visade sig när vi sågs att han inte alls reser så mycket och mest faktiskt vill hänga hemma och senaste resan var 5 år sedan.

Restaurangbesök kan ju innebära att käka dagens på kvarterskrogen en gång varannan månad så kan det innebära fine dining-middagar en-tre gånger i veckan och allt där emellan..

Men alltså, att man är intresserad av något eller älskar att göra något innebär ju inte per automatik att man gör det jämt och ständigt.

Jag älskar att sitta vid en tjärn i skogen och meta öring (verkligen älskar det) men inte fasiken gör jag det i parti och minut för det inte. Likasamma för de flesta människor som säger sig älska resor/krog/restaurang tippar jag på. De älskar det, men gör det inte superofta.

Men alltså, att man är intresserad av något eller älskar att göra något innebär ju inte per automatik att man gör det jämt och ständigt.

Jag älskar att sitta vid en tjärn i skogen och meta öring (verkligen älskar det) men inte fasiken gör jag det i parti och minut för det inte. Likasamma för de flesta människor som säger sig älska resor/krog/restaurang tippar jag på. De älskar det, men gör det inte superofta.
Jag skulle nog inte ta upp något jag älskar att göra men inte gör särskilt ofta, även om jag kunnat, i en personlig profil. I så fall skulle jag gjort tillägg att det inte blir så ofta men önskar mer tex för att mha partner få in något i mitt liv som jag vill ha mer av men inte får gjort på egen hand.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka