Vi kanske använder ordet lite olika? Jag uppfattar det iaf som om väääldigt många i grova drag är precis likadana. Om jag på tex tinder kollar på 50 profiler och snudd på alla dessa 50 har i princip samma klädstil och samma intressen (mer än klädstil och intressen går ju sällan att få reda på av en tinderprofil) så uppfattar jag dem som likadana och det krävs då något väldigt annorlunda för att fånga mitt intresse. Tittar jag sedan på vad det är för typer som finns på tinder här, och kollar på hur det ser ut när jag är ute på stan, hör hur folk i min närhet pratar osv... det är samma sak överallt.
Blåa jeans, t-shirt (ofta med tryck), kort hår i vanlig frisyr, lyssnar lite på den musik som är inne just nu, gillar sport, resor runt halva jorden, tränar en del, har något vanligt yrke och är lite lagom intresserad av det mesta (förutom genusfrågor, feminism och samhällsstrukturer)... Det är en beskrivning som passar in på 99% av de män jag kommer i kontakt med som är i ungefär min ålder. De allra flesta gillar dessutom att vara ute och festa (eller sitta hemma och ha "ölkvällar" med polarna, gärna samtidigt som det tittas på sport på tv), har barn eller vill ha barn och vill absolut ha en tydligt feminin partner.
Sedan kommer då jag och umgås helst med (och attraheras mest av) män med lite kreativ eller åtminstone utstickande klädstil, långt hår ("hårdrockslångt") och klarar inte av folk som inte har någon koll alls på just samhällsstrukturer, feminism och genusfrågor. Jag vägrar allt som har med barn att göra, har noll intresse av att kolla på sport, dricker inte alkohol, får ofta höra att jag är allt annat än feminin... Dessutom måste en eventuell partner vara helt ok med att jag har två hundar, och det fåtal män som till en början kan verka intressanta backar i de flesta fall när de börjar förstå hur mycket mina hundar betyder för mig. Just utseendet spelar visserligen ingen roll om jag trivs med någons personlighet (jag har även varit ihop med män som inte alls passat in i vad jag brukar gilla), men har man bara bild och mycket kortfattad presentation att gå på så...
Jag känner i alla fall att det jag gillar är lite som att hitta en nål i en höstack, och när jag beskriver mina manliga vänner för andra som inte känner dem så får jag ofta höra "Oj, jag har nog aldrig ens hört talas om någon som är så". Det är trist. Trist som fan faktiskt.