Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, om jag ska vara ärlig är "mina" två i princip de enda två dudes som jag har tyckt var värda att dra höger på. Kanske nån mer som känts klockren. Men jag kollar inte så ofta efter nya och är reggad som osynlig mesta tiden.

Sen är det ju såklart olika vad man söker. Kk så är det bara välja och vraka.
Seriös, barnfri, särborelation med skäggig, tatuerad, rätt ålder, lagom knäpp som inte bor på andra sidan landet = större chans att vinna på Lotto utan att ens ha spelat.

Sen är det ju såklart olika vad man söker. Kk så är det bara välja och vraka.
Seriös, barnfri, särborelation med skäggig, tatuerad, rätt ålder, lagom knäpp som inte bor på andra sidan landet = större chans att vinna på Lotto utan att ens ha spelat.

Du vet iallafall vad du vill ha!

• Gilla
Reactions: ptr
Hugger det här inlägget men jag fattar inte riktigt diskussionen. I princip alla människor är ju mainstream? Jag tänker att man har en lite speciell självbild om man tycker att man inte är det. :D
Nä, jag håller med @Migo och då är jag monogam hetero. Tycker sällan att alternativ som en ska fylla i, kan ge en överskådlig bild om vem jag är el söker.

Fast alltså... näe. Jag gav upp HP för min könsidentitet finns inte, mina intressen finns inte, mina sökkriterier finns inte...

Jag orkar inte ens försöka med dejtingappar för att vad jag är och är intresserad av i stort sett aldrig finns representerat bland de val man faktiskt kan göra, såatteh... I feel you. :(
Det där snacket om att alla egentligen är ganska mainstream osar för mig lite av jantelag - "tro minsann inte att du är så speciell". Tråkig attityd, tycker jag.

Hugger det här inlägget men jag fattar inte riktigt diskussionen. I princip alla människor är ju mainstream? Jag tänker att man har en lite speciell självbild om man tycker att man inte är det. :D
Vi kanske använder ordet lite olika? Jag uppfattar det iaf som om väääldigt många i grova drag är precis likadana. Om jag på tex tinder kollar på 50 profiler och snudd på alla dessa 50 har i princip samma klädstil och samma intressen (mer än klädstil och intressen går ju sällan att få reda på av en tinderprofil) så uppfattar jag dem som likadana och det krävs då något väldigt annorlunda för att fånga mitt intresse. Tittar jag sedan på vad det är för typer som finns på tinder här, och kollar på hur det ser ut när jag är ute på stan, hör hur folk i min närhet pratar osv... det är samma sak överallt.

Blåa jeans, t-shirt (ofta med tryck), kort hår i vanlig frisyr, lyssnar lite på den musik som är inne just nu, gillar sport, resor runt halva jorden, tränar en del, har något vanligt yrke och är lite lagom intresserad av det mesta (förutom genusfrågor, feminism och samhällsstrukturer)... Det är en beskrivning som passar in på 99% av de män jag kommer i kontakt med som är i ungefär min ålder. De allra flesta gillar dessutom att vara ute och festa (eller sitta hemma och ha "ölkvällar" med polarna, gärna samtidigt som det tittas på sport på tv), har barn eller vill ha barn och vill absolut ha en tydligt feminin partner.

Sedan kommer då jag och umgås helst med (och attraheras mest av) män med lite kreativ eller åtminstone utstickande klädstil, långt hår ("hårdrockslångt") och klarar inte av folk som inte har någon koll alls på just samhällsstrukturer, feminism och genusfrågor. Jag vägrar allt som har med barn att göra, har noll intresse av att kolla på sport, dricker inte alkohol, får ofta höra att jag är allt annat än feminin... Dessutom måste en eventuell partner vara helt ok med att jag har två hundar, och det fåtal män som till en början kan verka intressanta backar i de flesta fall när de börjar förstå hur mycket mina hundar betyder för mig. Just utseendet spelar visserligen ingen roll om jag trivs med någons personlighet (jag har även varit ihop med män som inte alls passat in i vad jag brukar gilla), men har man bara bild och mycket kortfattad presentation att gå på så...

Jag känner i alla fall att det jag gillar är lite som att hitta en nål i en höstack, och när jag beskriver mina manliga vänner för andra som inte känner dem så får jag ofta höra "Oj, jag har nog aldrig ens hört talas om någon som är så". Det är trist. Trist som fan faktiskt.

Jag har fått några matchningar. En började att skriva men somnade/avled/tröttnade eller blev upptagen rätt fort.
Men en annan har jag skrivit en del med nu. Det lustiga är att han var bara 400 m från mitt hus igår och han bor inte här utan hjälpte en kompis att flytta.
Han får stilpoäng för att han såg att Skägget var en Dvärgschnauzer (och stavade rätt) på den bild jag hade med för han ser mest ut som ett utegångsfår på den bilden.

Jag orkar inte ens försöka med dejtingappar för att vad jag är och är intresserad av i stort sett aldrig finns representerat bland de val man faktiskt kan göra, såatteh... I feel you. :(
Det där snacket om att alla egentligen är ganska mainstream osar för mig lite av jantelag - "tro minsann inte att du är så speciell". Tråkig attityd, tycker jag.
Och skulle en ge sig på att försöka, dimper det ner 99% mail från cismän som inte har läst profilen, är 18 år för gamla och/eller respektlösa :banghead::down:

Och skulle en ge sig på att försöka, dimper det ner 99% mail från cismän som inte har läst profilen, är 18 år för gamla och/eller respektlösa :banghead::down:

Det är ännu en anledning till att jag har slutat försöka - de få gånger jag gett mig på det tidigare så var det bara gränslösa cis-hetero-män som skrev, och inte sällan ville de omedelbart börja med sexprat. Att läsa profilen och faktiskt se efter vad jag sökte innan de slängde sig över tangentbordet, det fanns inte. Och då hade jag inte ens fattat att jag är asexuell, så skulle jag göra ett nytt försök nu och vara öppen om det vill jag inte ens tänka på alla "höhö, det kan jag nog bota serru :d;)" som skulle ramla in. :crazy:

Och då har ni inte ens kommit in på att de flesta vill att killen såklart skulle leta efter precis just dig och dina egenskaper. Om det ska svepas höger 1/100 åt båda hållen så blir det teoretiskt sett många svep för att få en match.

• Gilla
Alltså det är ju helt knasigt vad fort meddelandelängden når gränsen på Tinder, varenda gång 😅

Hade jag inte varit fasligt sjuk så hade jag passat på att träffa den trevliga nu i veckan men så fort iprenen slutar verka kommer febern tillbaka. Första natten i nya lägenheten nu iaf så börjar se ett slut på flytten och chans för tillfrisknande 😅

Det är ännu en anledning till att jag har slutat försöka - de få gånger jag gett mig på det tidigare så var det bara gränslösa cis-hetero-män som skrev, och inte sällan ville de omedelbart börja med sexprat. Att läsa profilen och faktiskt se efter vad jag sökte innan de slängde sig över tangentbordet, det fanns inte. Och då hade jag inte ens fattat att jag är asexuell, så skulle jag göra ett nytt försök nu och vara öppen om det vill jag inte ens tänka på alla "höhö, det kan jag nog bota serru :d;)" som skulle ramla in. :crazy:

Det är verkligen vidrigt och jag lider med er som är ännu mer "normbrytande" eller hur en säger 😭 Jag har börjat vänja mig vid att bara få trevliga meddelanden av den trevliga och det är ju verkligen guld. Att bara känna sig glad och "fri" att babbla på utan att hela tiden vara på sin vakt och få välja att se mellan fingrarna. Så borde det ju alltid vara.

Vad svarar de personer du själv skriver till då?

Det spelar väl ingen roll? Hon berättar ju vad de män som kontaktade henne skrev.
Ja men hur är det intressant? det är ingenting man själv kan påverka eller förändra och om man nu inte ska upprepa något om "hur svårt män har" (som inte ens görs) så är det väl minst lika tröttsamt att om och om peka ut vad rövhattar gör? Alla som är på en dejtingsajt har råka ut för det, alla vet om det, move on och försök lösa problemet.

• Gilla
Ja men hur är det intressant? det är ingenting man själv kan påverka eller förändra och om man nu inte ska upprepa något om "hur svårt män har" (som inte ens görs) så är det väl minst lika tröttsamt att om och om peka ut vad rövhattar gör? Alla som är på en dejtingsajt har råka ut för det, alla vet om det, move on och försök lösa problemet.
Hehe, du har väldigt udda resonemang ibland :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka