Gott nytt år alla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där känner jag igen, eller att det blir tyst.Blir så fascinerad av vissa på Tinder. Matchar idag, han skriver ett meddelande, jag svarar. Han tar bort matchningen![]()
Det där känner jag igen, eller att det blir tyst.
Det kändes väl inte rätt helt enkelt.
För att det kändes rätt då och inte sen efter? Kan ha varit att känslan blev fel när du skrev eller att man upptäckte något i profilen man inte såg innan.Om det var ett svar till mig...så visst...men varför matcha alls då, och dessutom skriva?
För att det kändes rätt då och inte sen efter? Kan ha varit att känslan blev fel när du skrev eller att man upptäckte något i profilen man inte såg innan.
Alltså, jag har aldrig haft Tinder, men som jag har förstått det är det ett helt vanligt beteende, bara att tugga i sig... Precis de generna man önskar föra vidareJag har bara bilder i min profil, och jag svarade honom i samma anda som han skrev till mig. Så gissar att han väl inte tittade speciellt noga på bilderna ens då...innan han skrev. Tycker ändå det är ett märkligt beteende.
Alltså, jag har aldrig haft Tinder, men som jag har förstått det är det ett helt vanligt beteende, bara att tugga i sig... Precis de generna man önskar föra vidareEller inte
![]()
Det är bara han som vet varför men särskilt ovanligt är det inte. Å andra sidan är det väl bra att han tar bort om man inte är intresserad längre oavsett vad anledningen är istället för så många gör bara låta den vara kvar och inte svara.Jag har bara bilder i min profil, och jag svarade honom i samma anda som han skrev till mig. Så gissar att han väl inte tittade speciellt noga på bilderna ens då...innan han skrev. Tycker ändå det är ett märkligt beteende.
Det är bara han som vet varför men särskilt ovanligt är det inte. Å andra sidan är det väl bra att han tar bort om man inte är intresserad längre oavsett vad anledningen är istället för så många gör bara låta den vara kvar och inte svara.
Mest för att det verkar som att folk undrar och inte kan förstå varför.Självklart är det bara han som vet, jag förväntade mig ingen förklaring här (det verkar ofta vara du som känner att du behöver förklara olika fenomen). Det var mer en reflektion.
Att nån inte svarar förstår jag nästan bättre. Eller om någon tar bort en match efter ett tag. Men match, skriva och ta bort på ett par timmarmen jag behöver inte förstå allt. Var mest lite fascinerad.
Mest för att det verkar som att folk undrar och inte kan förstå varför.
Men hon ställde ju en fråga till mig ska jag inte svara då eller hur menar du?Jag tror faktiskt att de flesta fattar varför och inte behöver någon som förklarar det för dom.
Precis på samma vis som annat man inte ”fattar”. Man förstår att det finns tusen olika skäl till att folk gör som dom gör men man kan ju tycka att det är helt uppåt väggar ändå och att man inte fattar hur dom kan göra på ett visst sätt för att man själv skulle göra annorlunda. Och man uttrycker det på det viset. Men det handlar sällan om att man verkligen inte förstår, i min mening.
Men hon ställde ju en fråga till mig ska jag inte svara då eller hur menar du?
Fast då blir det konstigt om man sedan svarar på mitt svar då vore det logiska vara att bara låta mitt svar vara.Det är ju samma där, alla frågor är inte frågor som kräver ett svar. Och allra minst en förklaring. Men absolut, om du uppfattade det som att det var en fråga som hon ville att du skulle svara på så är det ju så. Själv läste jag det som ytterst retoriskt, men det handlar ju om tolkningar.
Jag vidhåller ändå, att folk sällan på riktigt UNDRAR och inte förstår. Vilket var det mitt svar på ditt inlägg om att ”folk undrar och inte kan förstå varför” handlade om.
Fast hon gjorde ju inte det förrän du gett en förklaring på något som aldrig var en fråga, hon skrev bara att hon var fascinerad över ett beteende, bad ingen förklara det.Men hon ställde ju en fråga till mig ska jag inte svara då eller hur menar du?
Fast då blir det konstigt om man sedan svarar på mitt svar då vore det logiska vara att bara låta mitt svar vara.
Jag menar att om man nu inte vill diskutera saken vidare utan bara konstatera eller ventilera något så blir det konstigt om man sedan svarar på mitt svar och sen i slutändan hamnar i någon sorts "inte som att jag egentligen undrade", då borde det hela ha dött ut tidigare.Varför blir det det?
Obs: ej retorisk fråga. Jag förstår inte varför man inte kan bemöta saker folk skriver på ett debattforum oavsett vem det är riktat till.