Nu har jag nått stadiet där jag själv märker att jag pratar för mycket om min käresta. Ni vet sådär som folk pratar om sina barn och hundar? Stackars
@Wingates fick sin dos igår. Skärpning utlovas.
Men inte här
. Vi hade ett bra samtal igår. Eller det inleddes med att jag läste fel och trodde att han tvivlade på om han ville fortsätta relationen. Blev helt kall och kunde verkligen se hur synfältet smalnade av och blev till en liten tunnel. Så stod det inte alls, utan bara att han är mycket mindre öppen med de normbrytande delarna av vår relation, och att han är rädd för att bli outad. Han har ett konservativt jobb och lever i en konservativ miljö och riskerar att drabbas av helt andra konsekvenser. Men samtidigt är han stolt och glad för att jag är ganska öppen med det, och det blir ju en balansgång om vi är ett par på sociala medier. ”Cruisare” kan ju ganska snabbt slå ihop ett och ett, och röja hans identitet.
Det slutade i alla fall med att jag plockade bort profilbilder som visar mitt ansikte, och pausade tinder lite. Vi behöver prata igenom face to face hur vi ska göra, och jag får fundera på vad som är viktigast; att vi står kvar som offentligt par, eller att jag ska vara offentlig som person där. Vi är inte något par på facebook och det är nog lika bra att vi inte blir det heller. Alla som behöver veta vet ju redan.
Hur gör du och din primärpartner
@bumpo ?