Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??
Jag förstår inte vad det här har med tråden att göra?
Inte exakta svar på de frågorna jag ställde, men att fråga sig själv dessa saker tycker jag har med tråden (dit den har tagit vägen) att göra.
Som ullo skrev (klipper lite):
Dina inlägg i tråden gäller inte längre huruvida det är rätt eller fel att dejta flera samtidigt. De går in på att han inte hör av sig, och varför han inte gör det, och hur du ska göra, tänka och säga för att han ska bete sig mer som du vill.
Och då undrar jag om du vet/ har funderat på vad det är du faktiskt VILL - förutom att "veta utgången innan det ens är möjligt att ha någon aning om den".
Alltså, det är en intressant frågeställning för jag tror inte så många gör den. Och det är absolut något man bör göra från första början man träffar en person, fråga sig om den beter sig på ett sätt man sympatiserar med och som får en att må bra. Om den verkar ha liknande tankar och inställning till livet osv. Det handlar ju inte heller om att böja och forma sig själv eller någon annan för att få det att funka, det ideala är ju att det kommer naturligt (även om man i de flesta relationer behöver kompromissa till en del).
Därför ifrågasätter jag om du vet vad du vill i slutet av denna frustration och rastlöshet du jobbar med, för annars innebär ju allt ditt arbete bara att lägga locket på känslor du har. Inte att skicka dem i rätt konstruktiv riktning.
Men ok, svaret på rubriken: ja, jag tycker det är ok att i nätdejting dejta flera. Sen kommer man väl (förhoppningsvis) till en punkt när man träffas mer intensivt och har fattat tycke för varandra. Då bör man ta upp ämnet om det är något som är viktigt för en.
Sen kan jag tycka att det är rätt ocharmigt att uttrycka sig som han gjorde efter dejten. Men nu säger du ju att ni haft kontakt och det är väl bara att fortsätta dör det faller sig mest naturligt. Om du tycker det känns konstigt att fortsätta på mp, gör inte det då. Det kan du bestämma helt själv. Vill han fortsätta endast kommunicera där (vilket det inte verkar som), tja, då har ni en intressekonflikt. Då kan du återigen bestämma helt själv hur du vill ställa dig till det