Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett stort fett minus för mig är att någon förväntar sig att jag ska komma hem, och att jag förväntas tala om ifall jag blir försenad. Det är kanske inte en stor grej för de flesta men för mig blir det enormt irriterande. Min senaste sambo var den som har varit mest avslappnad men efter ett par år så var det samma gnäll där. Massor med sms av typen ”när kommer du hem” och gliringar av typen ”vet du vad klockan är” när jag kom hem. Jag fixar verkligen inte det.Låt höra vad det finns för plus och minus med särbo/sambo-skap.
En stor skillnad för mig är samkörandet av mat. Om jag är ensam blir det väldigt mycket gröt, filmjölk och mackor - är vi två är det mycket lättare att motivera sig att laga riktig mat.
Hamnar alltså på listan för +Sambo.
Men det är ju ett problem mellan dig och din partner, inte någonting som är specifikt med att vara sambo..?Ett stort fett minus för mig är att någon förväntar sig att jag ska komma hem, och att jag förväntas tala om ifall jag blir försenad. Det är kanske inte en stor grej för de flesta men för mig blir det enormt irriterande. Min senaste sambo var den som har varit mest avslappnad men efter ett par år så var det samma gnäll där. Massor med sms av typen ”när kommer du hem” och gliringar av typen ”vet du vad klockan är” när jag kom hem. Jag fixar verkligen inte det.
Tycker den här diskussionen/tråden handlar mera om relationer och inte det som händer innan det - dejting. Det här är väl en dejtingtråd?
Därav ”ett stort fett minus för mig”. Men plural på sambo. Har levt ihop med några stycken nu. Det är samma visa varje gång, bara en fråga om tid. Så för mig är det ett generellt problem.Men det är ju ett problem mellan dig och din partner, inte någonting som är specifikt med att vara sambo..?
Ok. Got the point. Det är dock en skillnad i min och din punkt;Därav ”ett stort fett minus för mig”. Jag slutar å andra sidan inte laga vettig mat för att jag är singel utan tycker det är helt rimligt att stå någon timme vid spisen för att laga mat som är god att äta.
Jag är inte så säker på att det är lätt att hitta någon sådan person. Det verkar som om att för de flesta så ingår det i de outtalade reglerna. Jag har försökt göra det till en uttalad regel att jag inte vill ha det kravet på mig men det har inte hjälpt. Så därför börjar jag tänka att det inte är dem det är fel på, utan att förhållandeformen inte passar mig.Ok. Got the point. Det är dock en skillnad i min och din punkt;
Jag kommer inte ändra matlagningsbeteende om jag blir singel, medan du kan finna nån du inte har ett sådant problem med. Du kan till och med finna nån du kommer undra var den personen är mest hela tiden.
Ok. Det är ett främmande beteende för mig. Men jag kanske är unik i sammanhanget.Jag är inte så säker på att det är lätt att hitta någon sådan person. Det verkar som om att för de flesta så ingår det i de outtalade reglerna. Jag har försökt göra det till en uttalad regel att jag inte vill ha det kravet på mig men det har inte hjälpt. Så därför börjar jag tänka att det inte är dem det är fel på, utan att förhållandeformen inte passar mig.
Ett stort fett minus för mig är att någon förväntar sig att jag ska komma hem, och att jag förväntas tala om ifall jag blir försenad.
Nja, håller inte med riktigt. Skulle hellre uppskatta en mera renodlad dejtingtråd. Nu handlar det, som jag skrev, nästan endast om livet efter dejting, efter inledningsfasen i ett förhållande. Det är inte mera dejting, enligt mig.Tänker att diskussioner om relationer är högst relevant, eftersom det för många är målet med att dejta? Alltså funderar man igenom hur man vill ha det i en eventuell relation, och hur man inte vill ha det, redan i dejtingstadiet.
Ett stort fett minus för mig är att någon förväntar sig att jag ska komma hem, och att jag förväntas tala om ifall jag blir försenad. Det är kanske inte en stor grej för de flesta men för mig blir det enormt irriterande. Min senaste sambo var den som har varit mest avslappnad men efter ett par år så var det samma gnäll där. Massor med sms av typen ”när kommer du hem” och gliringar av typen ”vet du vad klockan är” när jag kom hem. Jag fixar verkligen inte det.
Nja, håller inte med riktigt. Skulle hellre uppskatta en mera renodlad dejtingtråd. Nu handlar det, som jag skrev, nästan endast om livet efter dejting, efter inledningsfasen i ett förhållande. Det är inte mera dejting, enligt mig.
Nja, håller inte med riktigt. Skulle hellre uppskatta en mera renodlad dejtingtråd. Nu handlar det, som jag skrev, nästan endast om livet efter dejting, efter inledningsfasen i ett förhållande. Det är inte mera dejting, enligt mig.
"Hör till" kan jag inte skriva under på. Sambo eller särbo är absolut relaterat till trådens huvudsakliga ämne men min poäng var att bara för att ett ämne kan diskuteras i en evighetstråd innebär det inte att det är det bästa sättet att göra det. Vad tyckte du om mitt argument för att öka andelen spinoffer?Tja, just vilka krav/önskemål man har på en framtidig partner hör ju i högsta grad till dejtingtråden tycker jag? @tott @TygerTyger
"Hör till" kan jag inte skriva under på. Sambo eller särbo är absolut relaterat till trådens huvudsakliga ämne men min poäng var att bara för att ett ämne kan diskuteras i en evighetstråd innebär det inte att det är det bästa sättet att göra det. Vad tyckte du om mitt argument för att öka andelen spinoffer?