Decoupage for dummies

Nebraska

Trådstartare
Är det någon här som pysslar med decoupage? Jag skulle vilja dekorera ett litet bord, men har ingen aning om hur man gör.

Jag har använt decoupage på en expedithylla. Det var väldigt enkelt :) Jag använde ett lim som även var ett lack så jag penslade bara några extralager med limmet/lacket efteråt och det har klarat sig bra. Man använder det allra yttersta laget servett, det är ganska pilligt att få loss det. Sen smetar man lite lim där det ska sitta och sätter dit servetten. Jag använde penseln till att få servetten slät, ungefär som när man ska ta bort luftfickor när man tapetserar. Men det gäller att vara försiktig för servetten går lätt sönder. Men det gick enkelt att få bort servetten innan limmet torkat om det blev fel.

Såhär ser min hylla ut:
6I6W4ri.jpg

Googla! Jag vet faktiskt inte. Tänker att det blir för tjockt papper möjligtvis men på något sätt borde det gå att lösa! :)

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 093
Senast: SaraXX
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
526
Senast: sweep
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
831
Mat Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka